beantwoord

Koppelen treinen Eindhoven lukt niet

• 10 november 2015
  • 31 reacties
  • 1110 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

..... en ja hoor, de week begint met hetzelfde probleem, voor de 5e maal in 6 weken trein uitgevallen omdat koppelen niet werkte
Reputatie 7
Badge +3

De trein van 7:32 is wel gekoppeld vanuit Venlo en ik snap echt niet waarom dat met deze trein ook niet kan, er is immers de hele nacht de tijd om dit logistiek te regelen.

Dat kan ook wel maar 8 bakken DDZ om 6.15 uit Venlo is natuurlijk wel erg overdreven, dan is die trein tot Eindhoven voor 80% leeg.

Wel moet NS nu toch eens kijken naar het koppelingsprobleem.

Eind volgend jaar is het probleem overigens opgelost, dan beginnen de IC's naar Den Haag niet meer in Venlo maar in Eindhoven.
Dat is geen oplossing, maar een workaround. Je zult zien dat DDZ dan weer ergens anders zo nu en dan gecombineerd moet worden.

De trein van 7:32 is wel gekoppeld vanuit Venlo en ik snap echt niet waarom dat met deze trein ook niet kan, er is immers de hele nacht de tijd om dit logistiek te regelen.

Dat kan ook wel maar 8 bakken DDZ om 6.15 uit Venlo is natuurlijk wel erg overdreven, dan is die trein tot Eindhoven voor 80% leeg.

Wel moet NS nu toch eens kijken naar het koppelingsprobleem.

Eind volgend jaar is het probleem overigens opgelost, dan beginnen de IC's naar Den Haag niet meer in Venlo maar in Eindhoven.

Ik weet niet wat de NS als grootste probleem ziet: een 80% lage trein (over 55 km) laten rijden of honderden mensen te laat op hun werk laten komen. Volgens mij zou NS als missie moeten hebben om klanten op tijd te vervoeren i.p.v. treinen zo vol mogelijk te laten rijden.
Dat zal al snel betekenen dat er extra materieel voor die treinserie nodig is, en als men de komende tijd iets niet heeft dan is het wel extra materieel om "voor de lol" mee te laten rijden.
Dat zal al snel betekenen dat er extra materieel voor die treinserie nodig is, en als men de komende tijd iets niet heeft dan is het wel extra materieel om "voor de lol" mee te laten rijden.

Vandaag reed de trein alweer niet en blokkeerde de fout gekoppelde trein daarna de ingang van station Eindhoven waardoor de trein erna ook niet weg kan. Nu dus zelfs een uur vertraging.

Reageer