kort interview voor onderzoek vwo1

• 12 november 2020
  • 3 reacties
  • 237 Bekeken

Wij moeten voor het vak onderzoekend leren in vwo1 onderzoeken hoe de NS omgaat met vertragingen.

Wij hebben daarvoor 6 interviewvragen. Kunt u deze beantwoorden? Of hoe kunnen wij iemand van de NS die meer weet van vertragingen interviewen.

1.Hoe gaat het met de ns met vertragingen op dit moment

2.Hoe vaak zijn er bij de ns vertragingen?

3.Waardoor komen die vertragingen?

4.Wie lost die vertragingen op?

5.Hoe voorkom je de vertragingen en Hoe lossen jullie vertragingen op?

ik hoop op een snelle reactie 

met vriendelijke groet Jesse, Chris, Jorn en Merijn

3 reacties

Hallo Martijn123 en welkom bij de NS Community,

Leuk dat je onze community hebt gevonden. Ik zal je vragen beantwoorden, maar kan niet te diep in de materie ingaan. 

1. We proberen dit te voorkomen, maar als er wel vertraging wordt opgelopen dan proberen wij deze uiteraard zo minimaal mogelijk te houden.
  2. Via deze site kan je actuele vertragingen zien. Momenteel kan ik helaas niet per vervoerder inzien hoeveel vertragingen er zijn. Ik durf ook niet te zeggen of deze site nog actueel is.
  3. Dat kan door heel veel oorzaken komen. Denk hierbij aan ziekte van personeel, kapot materieel of obstakels op het spoor.
  4. Wij proberen dit zelf op te lossen, maar als het nodig is zal ProRail, de gemeente of andere hulpdiensten hierbij ons assisteren. Het hangt er natuurlijk vanaf waardoor de vertraging komt.
  5. Door punctueel te rijden. Hoe we dit oplossen hangt ook van de oorzaak van vertraging af. 

Succes verder met je onderzoek en als er nog meer vragen zijn mag je deze hier stellen.

Reputatie 7
Badge +3

Kijk anders ook eens op de website voor spoorbeheerder ProRail

https://www.prorail.nl/reizigers/storingen-op-het-spoor  geeft al diverse oorzaken voor vertragingen 

En op https://prestaties.prorail.nl/reizigersvervoer/cDU174_Reizigersvervoer.aspx kun je cijfers vinden over de punctualiteit.

thx @Erryt NS 

Reageer