beantwoord

Korte overstap in Eindhoven

• 13 december 2015
  • 31 reacties
  • 698 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Ik had het vandaag andersom. Ik was optijd binnen en de ic naar Maastricht was te laat. Ook aan het begin van me dienst was ie optijd. Zal eens ff tijden vergelijken waarvan ik weet dat ie gehaald is.
Reputatie 1
Het zou mooi zijn als de IC naar Maastricht altijd 2 vertraging heeft 🙂 Is dat probleem ook gelijk opgelost.
De gegevens die ik kan natrekken op OVtijden kloppen gewoon. Wat wel opvalt is dat de ic Venlo soms te laat is vertrokken uit Eindhoven, maar dit kwam dan veelal niet door te late binnenkomst, maar door andere factoren. Ik denk dat het wel meevalt. Het is een belangrijke aansluiting, denk dat het wel goed komt.
Reputatie 1
Als ik op OVtijden kijk, zie ik dat de treinen uit de 1900 (richting Venlo) zowat 6 van de 10 keer 2 min te laat aankomen in Eindhoven. Nu ga ik er vanuit dat de HC's van IC naar Maastricht ook wel eventjes kunnen wachten als hij/zij een Koploper in de bocht ziet aankomen.. Of tenminste als de trein het station net binnenrolt.. 1 minuut wachten moet gewoon kunnen, dan maar wat speed erop 😉
Het is ook aan de PLP om dat mee in de gaten te houden, maar HC die bekend zijn met de aansluiting zullen zeker opletten. Degenen die er weinig komen, zullen het niet doorhebben, terwijl er voldoende rijtijd is voor de ic Venlo.
Reputatie 1
Dat is inderdaad waar. Mede door de rijtijd snap ik niet waarom er zoveel treinen toch 2 minuten vertraging hebben.. Dat is echt zonde. Het blijft toch jammer van de Sprinter, een reis naar Boxtel is ook al niet meer te doen vanaf Roosendaal.

Reageer