beantwoord

korte trein utrecht - schiphol

• 4 november 2019
  • 33 reacties
  • 657 Bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ok maar dan rijdt hij blijkbaar normaal met 10 bakken? Want hij was korter...

Er zijn veel meer treinen op dit moment die met minder materieel rijden dan gepland. Wellicht is het aantal defecte treinen weer hoog het is immers herfst.

Reputatie 7
Badge +3

Ok maar dan rijdt hij blijkbaar normaal met 10 bakken? Want hij was korter...

Als het in uw geval inderdaad ook om de trein van 8:11 ging dan was die inderdaad korter dan de meeste dagen, meestal 3 x VIRM4, dus 12 bakken.

https://treinposities.nl/rit_per_station/ut/3522

Reputatie 6
Badge

Ik weet niet hoeveel plaatsen er normaal zijn en wat dat betekend maar ik weet wel dat ik een overvolle trein heb gezien en dat veel mensen via Amstel zijn gereisd omdat de trein korter is dan normaal.

De trein was inderdaad korter dan normaal, dat lijkt me vrij duidelijk. Dat 8 bakken VIRM minder is dan 12 begrijpt niet iedereen blijkbaar. Ik zou geen moeite doen om met zulke mensen  in discussie te gaan. 

Goed nieuws de trein was lang genoeg, het slechte nieuws is dat zelfs nu een paar mensen niet mee konden omdat het echt echt echt vol zat. Iedereen wil dezelfde trein lijkt het. Ik zal het ff melden!

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag was deze trein inderdaad weer 3 stellen van 4 bakken. Langer dan dit kan niet, dit is de maximum lengte.

Wat ik wel zie is dat een trein eerder, die van 7:55, was uitgevallen vanwege een defecte trein.

https://treinposities.nl/ritinfo/20191112/3120   Dat is ongetwijfeld de reden dat de trein erna extra vol was. 

Reputatie 7
Badge

Excuus. Ik wist niet dat die trein normaal gesproken 12 bakken heeft. 

Daar gaat 't niet om. NS noemt dit in de planner een “rustige” trein. Daarnaast was dit in de daluren. Hoe strookt dat met:

Het beleid van NS ten aanzien van vervoercapaciteit is om reizigers met een eerste klas vervoerbewijs altijd een zitplaats aan te bieden. Tweede klas reizigers wil NS op werkdagen in de daluren en in de weekenden eveneens een zitplaats kunnen aanbieden. Op werkdagen tijdens de ochtendspits en avondspits wil NS haar tweede klas reizigers in Intercity’s een zitplaats aanbieden voor reizen langer dan Vervoerplan 2018 11 15 minuten, voor reizen korter dan 15 minuten wil NS tweede klas reizigers een zit- of staplaats aanbieden. In Sprinters tijdens de ochtend- en avondspits wil NS tweede klas reizigers eveneens een zit- of staplaats aanbieden.

Ik zou direct tekenen voor deze ‘drukte’. Ik reis dagelijks van Utrecht Overvecht naar Almere. Altijd een heel kort treintje. Staan er twee poppetjes aangegeven in de app, terwijl het bidden is dat je er nog in kan. Dit is al heel lang zo, melden is dus volstrekt zinloos. Ik vraag me af wat de veiligheidsnormen zijn, want het is volstrekt onveilig als er wat gebeurt. (De trein ervoor, naar Zwolle, is trouwens iedere keer me-ga lang en vrijwel leeg. Misschien komt die verderop vol?)

Reputatie 7
Badge +3

@U.A.

De wettelijke veiligheidsnorm is dat er maximaal vier personen per vierkante meter staruimte mogen staan. Die norm wordt ook in het buitenland bijna overal gehanteerd.

Reageer