beantwoord

Kortere treinen Apeldoorn-Amersfoort

• 7 februari 2020
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Wat is de reden dat de treinen van Apeldoorn naar Amersfoort tussen kwart over 7 en kwart over 8 zo kort zijn sinds de nieuwe dienstregeling? Deze waren normaal 3x zo lang en nu is het dringen om erin te komen...

icon

Beste antwoord door Rizana NS 7 februari 2020, 14:44

Welkom bij de NS Community, Emmeline! Wat jammer dat het zo druk is op dat tijdstip op jouw traject. 

Ik denk dat het te maken heeft met de verdeling van het materieel dat er op dat moment beschikbaar is. De treinstellen die voorheen op jouw traject waren, worden nu ergens anders ingezet. Jammer dat dit zo uitpakt.

Jouw melding hierover ga ik doorzetten in ons systeem. Elke keer als je drukte ervaart, kan je onze Druktemelder invullen, zodat we de drukte op jouw traject in kaart kunnen brengen. 

Bekijk origineel

5 reacties

Welkom bij de NS Community, Emmeline! Wat jammer dat het zo druk is op dat tijdstip op jouw traject. 

Ik denk dat het te maken heeft met de verdeling van het materieel dat er op dat moment beschikbaar is. De treinstellen die voorheen op jouw traject waren, worden nu ergens anders ingezet. Jammer dat dit zo uitpakt.

Jouw melding hierover ga ik doorzetten in ons systeem. Elke keer als je drukte ervaart, kan je onze Druktemelder invullen, zodat we de drukte op jouw traject in kaart kunnen brengen. 

Beste Rizana van NS,
Het is de afgelopen weken nog steeds te korte treinen richting Amersfoort en Utrecht vanuit Apeldoorn. Ook tussen 1530 en 1730 zijn de treinen te kort vanuit Utrecht richting Apeldoorn. Momenteel wordt er gereden met 6 of 7 bakken en nog geen maand gelden reden er zeker minimaal met 9 bakken.
Het wordt alleen maar drukker in de trein en de trein blijft korter, dit is zeker niet wenselijk en voel me daardoor ook niet veilig.
Dan lees ik op de diverse nieuwssites dat het kan gebeuren dat er iemand naast je kan zitten met mondkapje (niet medisch), dit is niet wenslijk, ik wil graag de 1 ½ meter in stand houden, vooral ook omdat iemand langer dan 15 minuten naast je zit.
Dit kan je oplossen door langere treinen te laten rijden.

Ik hoop dat NS hier wat aan doet, want zo voel ik me niet prettig om te reizen en de kans is groot dat ik dan toch maar de auto neem naar mijn werk.

Groeten Jeroen

Beste Rizana van NS,
Het is de afgelopen weken nog steeds te korte treinen richting Amersfoort en Utrecht vanuit Apeldoorn. Ook tussen 1530 en 1730 zijn de treinen te kort vanuit Utrecht richting Apeldoorn. Momenteel wordt er gereden met 6 of 7 bakken en nog geen maand gelden reden er zeker minimaal met 9 bakken.
Het wordt alleen maar drukker in de trein en de trein blijft korter, dit is zeker niet wenselijk en voel me daardoor ook niet veilig.
Dan lees ik op de diverse nieuwssites dat het kan gebeuren dat er iemand naast je kan zitten met mondkapje (niet medisch), dit is niet wenslijk, ik wil graag de 1 ½ meter in stand houden, vooral ook omdat iemand langer dan 15 minuten naast je zit.
Dit kan je oplossen door langere treinen te laten rijden.

Ik hoop dat NS hier wat aan doet, want zo voel ik me niet prettig om te reizen en de kans is groot dat ik dan toch maar de auto neem naar mijn werk.

Groeten Jeroen

Beste Jeroen,

Het is nu al maanden zo dat alle zitplaatsen in het OV gebruikt mogen worden. Het nieuwsartikel van vanochtend in de Trouw was compleet onjuist. De mondkapjes zijn juist ingevoerd omdat in het Openbaar Vervoer geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden.

Dat klopt, maar t is een rare regeling en daar kan ik niets aan veranderen.

Maar om de treinen korter te maken vind ik een vreemd besluit. Ik vind dat je dan wel de drukte kan spreiden. Dit scheelt dat je dan wel 1 1/2 meter kan garanderen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik snap dat NS uit kostenoverwegingen geen onnodig materiaal wil laten rijden, maar heb wel het idee dat er her en der iets teveel gesnoeid is. Veel treinen zijn enkele weken geleden flink ingekort, terwijl vrijwel gelijktijdig het onderwijs weer op gang kwam. Ik heb alweer een paar keer in een (ook voor precorona begrippen) volle trein gezeten, o.a. op de trap :slight_smile:

Reageer