beantwoord

KOUD!!!

• 20 augustus 2017
  • 56 reacties
  • 1740 Bekeken

Reputatie 1
Waaorm is het zo ijzig koud in de trein? Er staat hier een afzuiger te razen, alsof je in een koelkast zit. In Zwitserland en Duitsland is het behaaglijk in de trein, hier in Nederland zitten we om duistere redenen in een vriesvak, waarom?
icon

Beste antwoord door Slidestops 20 augustus 2017, 20:51

Wat de een te warm vind, vind de ander te koud. Er is een automatisch systeem wat de temperatuur regelt, op basis van de buiten en binnen temperatuur en luchtvochtigheid. Even verplaatsen kan soms schelen, het systeem regelt iedere coupé individueel.
Bekijk origineel

56 reacties

Reputatie 7
Wat de een te warm vind, vind de ander te koud. Er is een automatisch systeem wat de temperatuur regelt, op basis van de buiten en binnen temperatuur en luchtvochtigheid. Even verplaatsen kan soms schelen, het systeem regelt iedere coupé individueel.
Reputatie 1
Iedereen vindt het te koud. Door alle werkzaamheden en storingen ben ik vandaag al vaak overgestapt, het blijft ijskoud. Mensen zitten hiet te rillen, er is echt niemand die het te warm vindt, dat is een slap standaardzinnetje.
Reputatie 7
Dan is het beste dat u zich even verplaatst naar een andere coupe. U kunt altijd een melding maken bij het treinpersoneel. Een melding vanuit hier kan ook, dan hebben we wel het treinstelnummer nodig, of het traject + tijden, samen met waar u ongeveer zat.
Reputatie 1
Ik ben bijna in Groningen en ga me naar buiten verplaatsen om lekker op te warmen. De "klimaatbeheersing " van de NS is geschikt om sla vers te houden, niet om mensen een prettige rit te bezorgen. Een algemeen probleem, dat zich niet beperkt tot enkele treinstellen.
Spijtig om te lezen dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad Annelies. Wel goed dat je dit met ons deelt; hopelijk verloopt je volgende treinreis gerieflijker en voel je je meer mens in plaats van sla.
Reputatie 1
Ga je de koeling uitzetten dan?
Reputatie 7
Zoals ik in reactie #3 al zei, om er iets aan te doen zullen we wat meer gegevens nodig hebben, over in welke trein en waar je zat, anders kunnen we er niets mee.

Dat is helaas niet mogelijk, maar we kunnen het systeem wel na laten kijken. Hoe laat ben je vertrokken naar Groningen en vanaf welk station? Dan weet ik eerst voldoende en gaan we zo snel mogelijk deze airco checken.
Reputatie 5
Er is een automatisch systeem wat de temperatuur regelt, op basis van de buiten en binnen temperatuur en luchtvochtigheid. Even verplaatsen kan soms schelen, het systeem regelt iedere coupé individueel.
Hoe werkt dat ?
Ik ga ervan uit dat buitentemperatuur voor hele trein hetzelfde is 😃 , maar waarom zou de binnentemperatuur zó veel verschillen per coupé ? Verschillen de instellingen per coupé ?
Reputatie 6
Badge
Waarom stellen ze niet gewoon alles in op 15 graden, standaard temperatuur die in alle seizoenen prima is.
Reputatie 7
@Goner soms werkt ie niet overal even goed, vandaar dat we met een goede melding dat kunnen verhelpen :)

@landrsthrn 15 graden in de winter en dan stilzitten is ook niet echt een pretje hoor. En in de zomer kost dat klauwen met geld om de temperatuur constant te houden.

Je zou beter een gemiddelde van een graad of 22 kunnen hebben dan.
Reputatie 7
In de winter komt het ook nog wel eens voor dat het een beetje koud is in de trein.
Reputatie 6
Badge
Gelukkig nooit last van de temperatuur. Altijd heb ik standaard een trui bij voor als het koud is, die ik zo uit kan doen als het te warm is.

Zouden meer mensen moeten proberen 🙂
Reputatie 1
In de winter is dat een logisch en goed plan, maar in augustus standaard met een wollen trui op pad, omdat ik met de trein reis, ik weet het niet maar dat lijkt me toch wat overdreven.
Dan wordt je afgevoerd in het witte busje....

Overigens is het in de winter net zo vaak veels te warm, dan zou je een complete set mee moeten nemen.
Reputatie 1
In het witte busje krijg ik natuurlijk een dwangbuis aan, zo'n hemd met lange mouwen op de rug vastgeknoopt, dat zal wel lekker warm zijn.
Liever te koud dan te warm. Je kunt net zoveel lagen aantrekken als nodig, maar niet zoveel uittrekken als nodig.
Reputatie 1
Staat de klimaatbeheersing nog niet in de winterstand. 18 graden 2e klas en 21 geaden 1e klas. Als het zomer wordt moet de zomerstand aan 21-23 graden ofzo.
Reputatie 1
Hahaha, alleen lekkere temperatuur in de 1e klas, wat zou daar achter zitten?
Reputatie 6
Badge
Zal vast wel komen door de kletsende conducteurs die de stoelen warm houden? 😛
Hahaha, alleen lekkere temperatuur in de 1e klas, wat zou daar achter zitten?
Dat lijkt me niet zo moeilijk. Voor de eerste klas betaal je 70% meer en krijg je iets meer comfort.
Reputatie 1
Een kostenplaatje dus? Maar het "koelvers" houden van de 2e klasreizigers kost volgens mij flink wat energie, zodra de trein in beweging komt gaat er een enorme blower aan, je hoort het geraas, en de temperatuur gaat onmiddellijk 5 graden naar beneden. Dat kost stroom, mijn koelkast gebruikt ook stroom, en daar moet ik ook voor betalen.
28 augustus: Idioot koud in trein Utrecht -Rotterdam treinstel 9401.
Is nieuwe trein kan ik niets meer aan regelen aldus conducteur. Mensen hebben jassen aan!! Monteurs in werkplaats verzinnen de temperatuur.
Reputatie 1
Daar ben je mooi klaar mee. Is dit jouw enige ervaring, of heb je vaker dit probleem ervaren?
In die nieuwe treinen, ja

Reageer