beantwoord

KOUD!!!

• 20 augustus 2017
  • 57 reacties
  • 1791 Bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Ben b
benieuwd. Op dit moment staat de airco 'heerlijk' te blazen. Trein Groningen - Almere. Dus veel verbetering is er nog niet.
Ik heb de volgende terugkoppeling van de materieelmanager ontvangen:

Ook het Materieelteam herkent deze klacht, deels omdat ze het zelf ook hebben ervaren op de trein. Er is dan ook afgesproken om dit probleem in het komende jaar te gaan onderzoeken en verhelpen. Op het moment is er nog geen onderzoek verricht en is het dus ook nog niet mogelijk om de exacte oorzaak en/of oplossing hiervan te geven. Wel is het duidelijk dat er geen sprake is van (natuurlijke) tocht en waarschijnlijk zal de oplossing moeten worden gezocht in een instelling van de klimaatunits als ze aan het koelen zijn.

Kortom: we hebben dit probleem op ons netvlies en we gaan er komend jaar aan werken.

Ik begrijp dat dit het probleem nu niet oplost, maar er wordt hard gewerkt om dit aan te pakken en ik hoop dat jullie het komende jaar dan ook een verbetering hierin zullen merken.
Gisteren 9 juni in de Intercity Rotterdam-Groningen, op de heenweg vanaf Groningen, Koploper, af en toe een kwartier lang een koude wind over het hoofd. Terug in een dubbeldekker veel kouder, vooral koude lucht langs de voeten (in sandalen). De conducteur vond het zelf niet koud, maar hij loopt heen en weer in iets warmere dienstkleding, in ieder geval niet op sandalen, en juist bij lang stilzitten word de kou goed merkbaar. Andere passagiers deden ook weer de jas aan of de kapuchon op. Buiten was het ca 20-22 graden. Vooral vorig najaar was ook het vaak koud in de trein, alsof het systeem nog steeds was afgesteld op de hoog zomerse temperaturen in 2018.
Reputatie 7
Badge +2
In een VIRM dubbeldekker wordt volgens mij in de beneden coupes de koele lucht van het climate control systeem van beneden de trein in geblazen. Ik ga daarom 's zomers met sandalen ook liever niet beneden aan het raam zitten. Aan het gangpad merk je er al iets minder van en in de coupes boven komt de koele lucht dacht ik ergens anders vandaan.
Reputatie 4
De dubbeldekkers met klap deuren VIRM en DDZ zijn vaak onaangenaam en koud met een vreemde tocht, de treinen met schuifdeuren zijn veel aangenamer en af en toe in de zomer soms iets te warm.
Wat de zaak ook niet bevordert deze klap deuren staan constant te klapperen van open naar dicht
Hi, nou ik probeer het dan maar, niet geschoten altijd mis: Mega koude airco opeens aan, freezing cold, iedereen heeft alles al aangetrokken wat hij bij zich heeft. Intercity van Amsterdam CS richting Maastricht. Vertrokken van Ams CS om 06:41, Utrecht al gepasseerd, treinstel 8660.
Dank!

Reageer