beantwoord

Koud in de trein, en omroepen soms onnodig en te lang, en geen WIFI !

• 7 december 2017
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Heb een paar opmerkingen /tips over de reizen in de trein . Ik merk de laatste tijden dat het nogal koud is in de trein. Voorheen was dit niet zo. Reis al jaren met de trein en merk dit in meerdere treinen . Bv vandaag nog in de intercity (donderdag 7 december, ik was rond 1346u in eindhoven aangekomen) van Amsterdam zuid eindhoven (Heerlen) . Moeten we perse ons jas om/dichtdoen ? Ik ben niet iemand die het snel koud heeft en vind het fijner om te reizen waar ik voor betaal met mijn jas opgehangen.

Nog een opmerking . Sommige oproepen van de medewerkers (denk machinist of conducteur) duren soms best onnodig lang.
Bv woensdag middag de trein van Hertogenbosch richting utrecht rond 1430u, toen er werd omgeroepen van welkom in de trein vertelde de medewerker behalve de route, ook dat er catering service is met alle details wat voor eten drinken je kon kopen , en dat je zelfs je telefoon kon opladen met een zo een usb laadapparaat,
duurde echt minuten , uiteindelijk zei hij dat we moesten genieten van ons leven ofzoiets, hierdoor wordt je in mijn ogen onnodig lang gestoord.

Ik merk dit best vaak, sommige medewerkers zijn gewoon kort en duidelijk, maar soms moet je een hele verhaal aanhoren . Zijn er geen standaard oproepen die ze mogen doen of mogen ze gewoon vertellen wat ze willen?

Ook de WiFi verbinding deed het vandaag weer eens niet. Gebeurt ook weleens .

waarom is het koud, en waarom doet wifi het soms niet, en mogen de medewerkers gewoon roepen wat ze willen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 7 december 2017, 17:52

Ik snap je ergernis met betrekking tot de omroep, de temperatuur en de wi-fi verbinding, mehmet. Uiteraard is het de bedoeling dat de conducteur alleen relevante informatie deelt met de reizigers. Het menu van de cateraar hoort daar natuurlijk niet bij. Dit zal ik intern eens gaan aankaarten.

Wat de temperatuur betreft klopt het wat Thom zegt. Deze verschilt per treinstel. Zo kan het een deur verder warmer zijn. Als de drukte het toelaat is het verhuizen naar een ander treinstel zeker het proberen waard. Het systeem kan natuurlijk ook defect zjin. Mocht je een conducteur treffen tijdens je reis kan je bij hem/haar de kou aankaarten. De conducteur kan ter plekke niks aan de temperatuur veranderen maar wel aangeven dat er wellicht even een monteur naar het klimaatsysteem dient te kijken.

Wat de Wi-Fi betreft kan het zijn dat deze een reset nodig is. Als je ervaart dat de Wi-Fi in de trein niet werkt kan je ons het beste via Twitter of Facebook even een bericht sturen met daarin je vertrekstation, vertrektijd, eindstation en treinstelnummer dan kunnen we een reset aanvragen bij de verantwoordelijke afdeling. Deze voert de reset dan zo snel mogelijk uit.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Cateringmedewerkers mogen zelf niet omroepen en zeker niet wat ze maar willen. Dat is niet toegestaan. De conducteur mag als enige hooguit omroepen dat er een cateringmedewerker is.

Uw klacht is terecht. Het is ergerniswekkend en moet denk ik weer eens een briefing uitgaan dat dit niet mag. Ik zie werkelijk niet in waarom ik als reiziger gedwongen moet worden dit populaire toontje, dat producten aanprijst die vaak zelfs niet bijster gezond zijn, aan te moeten horen. Na de reclame voor apparaten die zouden moeten kunnen opladen maar dat niet doen en dat u met pin kunt betalen zijn ze meestal wel klaar.

Ik wil graag verschoond blijven van deze verstorende commerciële rommel, zeker als het op dit toontje is. Het mag gewoon niet eens.

Het lijkt me voldoende als de conducteur omroept dat een cateringmedewerker langs kan komen met koffie en andere versnaperingen. Dat is nog functioneel.

Met het omroepen zijn de cateraars bepaald niet een snelle Jelle. Het zou me niet verbazen dat het cateringsbedrijf hiertoe aanzet. Het is niet van NS.

Overigens wordt het buiten kouder en kunnen de deuren ook te lang hebben opengestaan. Persoonlijk maak ik liever gebruik van de eigen 4G verbinding dan van Wifi in de trein.

De temperatuur wordt per rijtuig geregeld en vaak is het warmer in een ander deel van de trein.
Ik snap je ergernis met betrekking tot de omroep, de temperatuur en de wi-fi verbinding, mehmet. Uiteraard is het de bedoeling dat de conducteur alleen relevante informatie deelt met de reizigers. Het menu van de cateraar hoort daar natuurlijk niet bij. Dit zal ik intern eens gaan aankaarten.

Wat de temperatuur betreft klopt het wat Thom zegt. Deze verschilt per treinstel. Zo kan het een deur verder warmer zijn. Als de drukte het toelaat is het verhuizen naar een ander treinstel zeker het proberen waard. Het systeem kan natuurlijk ook defect zjin. Mocht je een conducteur treffen tijdens je reis kan je bij hem/haar de kou aankaarten. De conducteur kan ter plekke niks aan de temperatuur veranderen maar wel aangeven dat er wellicht even een monteur naar het klimaatsysteem dient te kijken.

Wat de Wi-Fi betreft kan het zijn dat deze een reset nodig is. Als je ervaart dat de Wi-Fi in de trein niet werkt kan je ons het beste via Twitter of Facebook even een bericht sturen met daarin je vertrekstation, vertrektijd, eindstation en treinstelnummer dan kunnen we een reset aanvragen bij de verantwoordelijke afdeling. Deze voert de reset dan zo snel mogelijk uit.
Badge +3
Ik ben de laatste jaren nog nooit railcatering tegengekomen zonder dat ze zelf omriepen tot welk station, in welk treinstel en dat ze langs kwamen met koffie, thee, gevulde koeken, (hartige) snacks, frisdranken, koud bier en opladers e.d.

Het zijn gewoon standaard verhaaltjes met soms een persoonlijke twist.
Dus als dat niet mag, waarom gebeurt het dan eigenlijk altijd? Ik denk dat als ik het vraag wel als antwoord krijg "ja, dan moet ik in elke coupé mijn riedeltje afdraaien.." maar dat gebeurde vroeger (toen ze nog karretjes hadden) toch ook gewoon?

Reageer