beantwoord

krijg ik een boete als ik reis in de corona tijd

• 25 maart 2020
  • 4 reacties
  • 423 Bekeken

Krijg ik een boete als ik ni nr werk reis nu het cornavirus?

icon

Beste antwoord door Thom 25 maart 2020, 21:27

Als u zonder kaartje reist, kan een boete nog steeds, al is de controle sterk verminderd. U moet nog steeds in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs en de meeste mensen zijn zo beschaafd dat ze die gewoon bezitten.

Voor het reizen zelf in deze coronacrisis krijgt u geen boete. Treinreizen is niet verboden, maar is wel bedoeld om in ieder geval  mensen met de vitale functies te kunnen  vervoeren. Verder wordt het ontraden. Er is meer kans anderen te besmetten en ook meer kans om zelf besmet te raken.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u zonder kaartje reist, kan een boete nog steeds, al is de controle sterk verminderd. U moet nog steeds in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs en de meeste mensen zijn zo beschaafd dat ze die gewoon bezitten.

Voor het reizen zelf in deze coronacrisis krijgt u geen boete. Treinreizen is niet verboden, maar is wel bedoeld om in ieder geval  mensen met de vitale functies te kunnen  vervoeren. Verder wordt het ontraden. Er is meer kans anderen te besmetten en ook meer kans om zelf besmet te raken.

Hoi Amatthe. Welkom bij de Community.

Reizen met de trein is niet verboden. Als je gewoon een geldig vervoerbewijs bij je hebt is er niks aan de hand. Wel raden we momenteel aan alleen te reizen als dit noodzakelijk is en dus niet te reizen voor je plezier zeg maar.

Dus het is wel toegestaan om nr je gezin te reizen?

Reputatie 7
Badge +4

Ja. Reizen is voor niemand verboden in de zin van de wet. Voor reizen zelf krijgt u geen boete. Persoonlijk zou ik in de overwegingen wel meenemen of het wel echt noodzakelijk is. In de meeste gevallen is het dat niet, gezien het risico dat u voor zichzelf en anderen daarmee neemt. Verboden is het niet en strafbaar ook niet. Verstandig echter zeker niet, imho.

Vrijwel geen werkgever die het van u vraagt, naar het gezin kan anders liggen.

Reageer