krijgen de SLT en FLIRT ook een geel front? | NS Community
beantwoord

krijgen de SLT en FLIRT ook een geel front?

  • 22 August 2022
  • 18 reacties
  • 1682 Bekeken

Reputatie 1

Inmiddels zijn bijna alle SNG’s voorzien van een geel front. Persoonlijk vind ik het ze goed staan. Zijn er ook nog plannen om de SLT en de FLIRT te voorzien van gele fronten? Zo ja is het al bekend wanneer dat gaat gebeuren?

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 August 2022, 17:33

Bekijk origineel

18 reacties

Afbeelding

 

Ik weet het, deze hele conversatie is 5 maanden oud, maar ik kreeg deze foto doorgestuurd

Reputatie 7
Badge

Ik heb na een rondvraag op Twitter te horen gekregen dat dat inderdaad een NS Flirt is met geel front. Onderdeel van een tussenrevisie waarvan dit het eerste try-out stel lijkt te zijn. En dat mag (eh... moet 🙂) ook wel na ruim 7 jaar.

Geen idee verder naar hoe en wat. We houden de berichtgeving maar in de gaten. 

Reputatie 7
Badge +1

Is het ook bekend of de virm-4 stellen een aangepaste kop krijgen?

Voor zover ik weet krijgen ook de VIRM-4 stellen deze aangepaste kop.

Enkel de nog te reviseren VIRM2/3 stellen zullen het niet meer krijgen. Die krijgen immers over niet al te lange tijd toch al een facelift.

Reputatie 7
Badge

Als FLIRT het krijgt, dan zal de SLT het ook wel krijgen. Geen idee wanneer…

Ik heb wel gezien dat de VIRMm-1 stellen ook een iets aangepaste kop krijgen waarbij de grijze kleur om het frontraam heen tot net onder het raam zal lopen, en de kop dus meer geel wordt.

Dat zal verwacht ik niet gebeuren omdat deze treinen ook andere kleuren op de voorkant hebben en daardoor beter zichtbaar zijn dan dat de SNG was zonder gele voorkant.

Misschien dat er iets qua kleurstelling gaat veranderen zodra de SLT zijn facelift/midlife update krijgt over een paar jaar.

Reputatie 7
Badge +3

Er speelt iets heel anders. Er zitten eigenlijk verkeerde lampen in de SNG in combinatie met het donkerblauwe front. Ze zijn of te fel of niet fel genoeg. Met te fel licht mag niet gereden worden omdat dat tegenliggers verblindt en de gedimde stand is te weinig zichtbaar.

Om aan de eisen van IL&T te voldoen moest daarom een geel front aangebracht worden op de SNG. Dit was een eis na een aanrijding waarbij de trein te laat was opgemerkt. 

Wanneer er niets wordt veranderd aan de frontseinen van de SLT hoeft er niets te gebeuren met geel vinyl op de voorkant van de trein.

Er is een topic geweest over de gele fronten van de SNG. Helaas is het topic https://community.ns.nl/off-topic-32/flow-sng-bij-gele-voorkant-68885 gearchiveerd. Misschien kan een moderator het uit het archief halen.

Er is een topic geweest over de gele fronten van de SNG. Helaas is het topic https://community.ns.nl/off-topic-32/flow-sng-bij-gele-voorkant-68885 gearchiveerd. Misschien kan een moderator het uit het archief halen.

Bij deze. Vrij interessante info inderdaad.

Reputatie 7
Badge +3

@Stijn NS Bedankt voor het uit het archief halen van het topic. Ik begrijp nog steeds niet wat nu eigenlijk het beleid is bij het archiveren van topics. Dit lijkt me nu typisch een topic dat juist niet gearchiveerd had moeten worden omdat er nuttige technische informatie wordt gedeeld.

Het is dat ik een geheugen als een ijzeren pot heb en dat ik weet dat een relevant topic ooit actief is geweest.

Reputatie 7
Badge +1

Als FLIRT het krijgt, dan zal de SLT het ook wel krijgen. Geen idee wanneer…

Ik heb wel gezien dat de VIRMm-1 stellen ook een iets aangepaste kop krijgen waarbij de grijze kleur om het frontraam heen tot net onder het raam zal lopen, en de kop dus meer geel wordt.

En daar is inmiddels ook een foto van (link van Somda).

Er is een FLIRT gespot met een gele kop bak (ik weet niet waar deze foto is genomen) 

 

Als ik de foto wat uitvergroot zie ik andere lijnen dan bij de Flirt, dus ik denk niet dat dit een Flirt is.

Reputatie 7
Badge +1

Een poosje terug gingen er op somda (In het SLT topic) verhalen rond dat Flirt en SLT ook gele fronten zouden krijgen.

De trein in de loods ziet er wel uit als een Flirt, maar de foto is niet al te geweldig en de trein staat half achter een roldeur.

Ik kan bevestigen dat flirt gele fronten gaat krijgen er zijn al 2 stellen met een geel front 

 

van slt weet ik niet of ns ook gaat besluiten voor een geel front op de trein maar het zal mij niet verbazen jammer genoeg

 

Reputatie 7
Badge

Als ik de grijze loc daarzie (ex-NS 700 rangeerloc) van Brouwer, dan moet dit inderdaad Blerick zijn. De vraag is wat die Flirt (lijkende trein?) daarbinnen doet, en of het wel een trein van NS is?

Voor zover ik weet doet de NS geen zaken met Brouwer, en wordt er in Blerick geen onderhoud aan hun vloot gedaan.

Een poosje terug gingen er op somda (In het SLT topic) verhalen rond dat Flirt en SLT ook gele fronten zouden krijgen.

De trein in de loods ziet er wel uit als een Flirt, maar de foto is niet al te geweldig en de trein staat half achter een roldeur.

De onderzijde van het raam heeft een andere lijn dan bij de NS flirts.

Reputatie 7
Badge

Wilde gok, een Arriva Flirt met aangepaste bestickering vanwege...........vul maar in?

Reputatie 1

Is het ook bekend of de virm-4 stellen een aangepaste kop krijgen?

Reputatie 7
Badge +1

De onderzijde van het raam heeft een andere lijn dan bij de NS flirts.

De verf lijkt anders aangebracht als de huidige blauwe verf. De grijze balk onder het raam lijkt hier ook geel (of wit) gespoten te zijn. Daardoor zijn de lijnen sowieso anders geworden.

Maar SLT zou dus volgens Somda toch ook een gele voorkant krijgen. Dat verbaast me toch enigszins, aangezien die vooral wit zijn aan de voorkant.

Reageer