beantwoord

Kunnen jullie iemand een treinverbod geven?

• 1 november 2017
  • 41 reacties
  • 1319 Bekeken

Reputatie 1
Ik en vast nog veeeel meer meisjes hebben last van dit probleem:

Vandaag zat ik zoals iedere dag in de trein onderweg naar school. Ik zag een man aan komen lopen die de afgelopen 2 maanden al zeker 5x 'naast' mij is gaan zitten. Deze man wordt ook wel de treinrukker genoemd omdat hij zichzelf aftrekt in de trein terwijl hij naar meisjes kijkt. Ik heb hier toen meteen een melding van gemaakt bij de conducteur maar ik wilde het toch ook even ergens anders mededelen omdat ik het echt heel smerig vindt.

kunnen jullie deze man geen treinverbod geven?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 1 november 2017, 21:35

Hallo Werth en bedankt voor het aangeven van deze nare situatie.
Wat Thom aangeeft klopt, maar dat betekent juist dat wij deze meldingen willen ontvangen. Op welk traject merk je dit het meeste? Wat doe jij op dit moment als deze situatie optreedt en jij je onveilig voelt?
Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het gedrag is natuurlijk niet alleen ongewenst. De wet verbiedt het een veroordeling ligt voor de hand als de man toerekeningsvatbaar is. Je moet bij voorkeur met meerdere mensen aangifte doen. In Nederland gaat de rechter over de vrijheidsbeperkingen die mensen worden opgelegd. Dat kan niet zomaar. Het opnemen van dit gedrag met een mobiel kan verstandig zijn, al mag je het niet publiceren. Het kan wel dienen als ondersteuning van je aangifte. Zorg dat zijn gezicht dan goed zichtbaar is.

Aangifte is de enige weg. Een conducteur kan wel ingrijpen maar geen langdurig treinverbod opleggen. NS heeft wel wat meer mogelijkheden. Slidestops heeft die regels wel bij de hand.

Deze man is mogelijk gestoord, daar moet je ernstig rekening mee houden. Ook hij woont in een rechtsstaat. Maar jij ook en dit is onacceptabel.

Zie ook de opmerking van Thomas.
Reputatie 7
Wat Thom aangeeft klopt, maar dat betekent juist dat wij deze meldingen willen ontvangen. Op welk traject merk je dit het meeste? Wat doe jij op dit moment als deze situatie optreedt en jij je onveilig voelt?
Reputatie 6
Badge
Is dat die gast van Dumpert die met een excuus kwam dat hij last van zijn hand heeft?
Reputatie 1
dit was in de trein van den bosch naar boxtel, ik zie hem eigenlijk altijd in deze trein. meestal wanneer het wat rustiger in de trein is. meestal als hij naast mij gaat zitten loop ik weg en ga ik ergens anders zitten. vandaag was ik er helemaal klaar mee en heb dus een foto gemaakt en ben naar de conducteur gegaan.
jaa het is die gast van dumpert.
Reputatie 6
Badge
Ik wist wel dat hij het was, ik herken die vieze kop direct. Je zou kunnen proberen hem de volgende keer te filmen en mensen ronselen om aangifte te doen.
Reputatie 1
ik wil hem gerust filmen, maar ik voel me op zo'n moment toch wel heel erg ongemakkelijk.. al helemaal omdat hij je gewoon de hele tijd aan zit te staren
Reputatie 7
Ik zou op zo'n moment altijd voor jezelf kiezen en een andere coupé opzoeken. Ook is het raadzaam meteen het treinpersoneel in te lichten. Mocht je deze niet vinden, kun je altijd een melding maken via onze Social Media (Twitter/Facebook) waar wij dit direct doorspelen naar de Veiligheidscentrale, zodat zij direct snel kunnen schakelen. Hier kan Slidestops (actief forumlid) je meer over vertellen. Ik meld dit traject aan als een 'berucht traject' voor deze zich misdragende reiziger.
Het gedrag is natuurlijk niet alleen ongewenst. De wet verbiedt het een veroordeling ligt voor de hand als de man toerekeningsvatbaar is. Je moet bij voorkeur met meerdere mensen aangifte doen. In Nederland gaat de rechter over de vrijheidsbeperkingen die mensen worden opgelegd. Dat kan niet zomaar. Het opnemen van dit gedrag met een mobiel kan verstandig zijn, al mag je het niet publiceren. Het kan wel dienen als ondersteuning van je aangifte. Zorg dat zijn gezicht dan goed zichtbaar is.

Aangifte is de enige weg. Een conducteur kan wel ingrijpen maar geen langdurig treinverbod opleggen. NS heeft wel wat meer mogelijkheden. Slidestops heeft die regels wel bij de hand.

Deze man is mogelijk gestoord, daar moet je ernstig rekening mee houden. Ook hij woont in een rechtsstaat. Maar jij ook en dit is onacceptabel.

Zie ook de opmerking van Thomas.

Nou een boa kan zonder tussenkomst van de rechter een stadionverbod opleggen. 😉
Reputatie 7
Badge +4
.....)

Stuur me even de links en documentatie ter onderbouwing. 🙂
Thom, ik zie graag dat Thomas je antwoord kan onderbouwen. Denk niet dat hem dat gaat lukken. 😉
Reputatie 7
Badge +4
De meisjes zouden met dit soort beelden op Internet wel geholpen zijn bij het doen van aangifte.
Reputatie 7
Mijn opmerking was bedoeld op de comment van Thom over de aangifte Nooduitgang.
Reputatie 7
Badge +4
Ik lees het als een aanvulling van Thomas dat NS ook op de hoogte gesteld moet worden en dat lijkt me plausibel. Het zijn naar ik veronderstel betrekkelijk jonge mensen waar het hier om gaat.

Het komt me overigens voor als een zaak voor de psychiater. De meisjes behoren van de overlast gevrijwaard te worden. Onacceptabel.
Moet de foto niet verwijderd worden ? Het is heel erg maar dit lijkt me niet mogen.
Mijn opmerking was bedoeld op de comment van Thom over de aangifte Nooduitgang.

Ik geef aan dat de NS niet in staat is om aan te geven wat de 'rechten' van een boa zijn.
Reputatie 7
Badge +4
De foto moet weg, dit mag niet. Je hebt gelijk, MvanGelder.

Het lijkt me het handigste als Thomas dit even doet, als hij er nog is.
Reputatie 1
Ik heb wel het idee dat heel veel meisjes hier geen melding van maken, als ze deze man tegenkomen in de trein.
Reputatie 7
Badge +4
Werth: Zie jij kans die foto uit te vegen? Druk op het pennetje bij je bericht en Veeg uit wat begint met https:// Probeer het snel.

Het is niet toegestaan dit te doen.
Tja, personeel kan ook gewoon ingrijpen en deze persoon een stationsverbod opleggen. https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2015/04/30/stationsverbod-voor-overlastgevers-per-1-mei
Blijkbaar is er dus geen enkele NS BOA die dit is opgevallen of de moeite heeft genomen om op te treden.
Reputatie 1
Werth: Zie jij kans die foto uit te vegen? Druk op het pennetje bij je bericht en Veeg uit wat begint met https:// Probeer het snel.

Het is niet toegestaan dit te doen.

als ik op het pennetje klik zie ik alleen de tekst die ik heb getypt.. niks met img
Reputatie 7
Badge +4
Dan moet een moderator het even doen. Je hebt je best gedaan! Mooi zo.
Reputatie 6
Badge
@Thom, het was volgens mij een bijlage, deze kan je helaas niet zelf verwijderen.
Reputatie 6
Badge +2
@Thom, het was volgens mij een bijlage, deze kan je helaas niet zelf verwijderen.
Ik heb het net even uitgeprobeerd: een bijlage wordt bij een bewerking automatisch verwijderd. bijdragevandennis
Als ik de foto bekijk en ik lees over de sprinter Boxtel naar Den Bosch, daar wordt de Flirt ingezet met een batterij aan cameratoezicht wat ook ingezet kan worden als bewijs. Ik zou erg graag weten in welke tijdvakken dit voorkomt, want ik weet zeker dat ze dit bij VenS in 's-Hertogenbosch graag willen weten.

Reageer