beantwoord

Kwaliteit klapstoelen reviseerde VIRM slecht

• 16 mei 2019
  • 13 reacties
  • 597 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
  • Super user
  • 5142 reacties
Zowel vanmorgen als gistermiddag zat ik in de gereviseerde VIRM 9473. Wat mij opviel was dat van meerdere klapzittingen de zitting ontbrak.
Gistermiddag zat ik op het balkongedeelte bij deur 21, vanmorgen in de bovencoupe bij deur 3.
Bij allebei de fietsplekken waren van 3 van de 4 klapzittingen de zittingen verdwenen, alleen de rugleuning was er nog.
En dat bij een trein die nog geen anderhalf jaar geleden is gereviseerd.

Ook in andere VIRMm's heb ik wel eens gezien dat er 1 of meer klapzittingen ontbraken.
En afgelopen zomer was ik met mijn fiets op pad, bij het neerzetten van mijn fiets was het bij een fietsplek in een VIRMm zo dat de zittingen er nog wel waren maar niet meer ophoog klapten, die bleven dus naar beneden geklapt, zelf opklappen werkte niet, die vielen gelijk weer omlaag. Die trein was op dat moment misschien maar een half jaar ervoor gereviseerd. Niet echt goede kwaliteit, eigenlijk bedroevend slecht.

Worden deze defecte klapzittingen vervangen?
En zal voor de volgende VIRM serie die gereviseerd zal worden betere kwaliteit klapzittingen gebruikt worden?
icon

Beste antwoord door Jeroen 16 mei 2019, 15:22

Dat is een bekend punt in de vernieuwde VIRM treinstellen, er zijn problemen met de veren in deze klapstoelen en om deze reden worden defecte klapzittingen verwijderd. Het wachten is op een oplossing voor dit probleem van de leverancier van deze stoelzittingen.

Zodra er een goede oplossing is zullen deze klapzittingen vervangen worden door de verbeterde variant.
Bekijk origineel

13 reacties

De exacte gang van zaken ken ik helaas niet voor wat betreft klapstoelen. Mocht er inderdaad regelmatig een defect optreden, zoals jij de situatie nu schetst, dan zal dat ook bij de collega's opvallen en gaan ze hier maatregelen voor nemen. Defecte stoelen worden sowieso gerepareerd of vervangen.
Badge
Dat is een bekend punt in de vernieuwde VIRM treinstellen, er zijn problemen met de veren in deze klapstoelen en om deze reden worden defecte klapzittingen verwijderd. Het wachten is op een oplossing voor dit probleem van de leverancier van deze stoelzittingen.

Zodra er een goede oplossing is zullen deze klapzittingen vervangen worden door de verbeterde variant.
Reputatie 7
Badge +2
Hopen dan maar dat ze snel een goede oplossing hiervoor vinden.
De oude klapzittingen hadden bij mijn weten deze problemen niet.

Was gistermiddag wel grappig om te zien dat sommige mensen het eerst niet eens opmerken en begonnen te trekken aan de rugleuning, dachten dat dat de zitting was. 🤣
Badge +3
Merkwaardig. Er zitten al minimaal zo'n honderd jaar klapstoelen in treinen. En toch presteert een fabrikant het om klapstoelen te produceren met een probleem met de veren.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad. Veel VIRM's reden al zeker 20 jaar rond met de oude klapzittingen, ook die in de SGM en SLT hebben dat euvel niet.
Voor de volgende revisie misschien maar een betere leverancier uitzoeken.

En hopelijk valt dit nog onder de garantie voor NS
Reputatie 7
Badge +2
Het valt nog meer mensen op:
https://twitter.com/danielderuig/status/1130748778930155520

En vandaag zat ik in stel 9479, bij de fietsplek bij deur 21 waren alle 4 de zittingen foetsie.
Kon er wel mooi een fiets staan zonder dat de zitting omlaag geklapt was. Jammer alleen dat het spits was en de HC dit blijkbaar niet zag.
Reputatie 7
Ooh jeej er missen een paar klapstoeltjes. 😭
Reputatie 1
Komt dit euvel ook voor bij DDZ, die heeft dezelfde stoelen en klapzittingen
Badge +3
Volgende.. de 8652 (VIRMm1)

https://twitter.com/VGlassis/status/1152258081830703104
@ReizigerRijssen

Bij DDZ kom ik dat niet tegen, het zijn echt de gemoderniseerde VIRM waar ik ze vaak mis 😔
Reputatie 7
Badge +2

Daar mist er maar eentje, dat is peanuts. Ik heb er gezien waar ze alle vier misten. En sommige mensen maar proberen de zitting naar beneden te doen en dan staan te trekken aan de rugleuning 🤣
Badge

Inderdaad, niet zo bijzonder. Er zijn Virm treinstellen waar bijna alle klapzittingen uit zijn gehaald vanwege de defecte veer.
Reputatie 1
@ReizigerRijssen

Bij DDZ kom ik dat niet tegen, het zijn echt de gemoderniseerde VIRM waar ik ze vaak mis 😔

Inderdaad, na mijn bericht paar keer in DDZ gereden, die zijn wel prima

Reageer