Kwaliteit materieel

• 12 februari 2015
  • 8 reacties
  • 306 Bekeken

Treinstel 7373 om 17.40 uit Sloterdijk: dit mag echt geen eerste klas meer heten. Alleen de kleur stof van de bankjes vervangen voor dezelfde ritprijs is not done!

8 reacties

Welkom op het NS serviceforum Jeroen. Leuk dat je je weg hier naartoe hebt gevonden. Ik zie dat de DD-AR-3 hier op dat tijdstip heeft gereden. Kan je me uitleggen wat je precies niet prettig vindt aan deze 1e klasse? Dan kunnen we hier namelijk een goede melding van maken.
Reputatie 6
Het andere kleurtje van de stof levert geen extra zitcomfort op?
Nadere toelichting:
Mea culpa, de boosheid stond duidelijkheid in de weg. De treincoupe had alle 2e klas afmetingen, (stoelbreedte, knieruimte, plafondkleur groen) alleen was de groene kunststof vervangen door blauwe "1e-klas stof". Het moet dus een gerenoveerde DD zijn met kleinere 1e klas afmetingen dan voor de renovatie. Een viese bedompte nauwe coupe maakte mij boos en gaf aanleiding de moeite te nemen dit forum op te gaan. Hopelijk loont die moeite en kunt u doorgeven dat de verwachting van 1e klas reizen niet is uitgekomen. Ik reis al jaren 1e klas en merk dat het comfort steeds meer afneemt. Er komt een moment dat je dan niet meer van 1e klas kunt spreken. Dat moment is bij DDAR3 aangebroken. Keer alstublieft het tij en laat mij desnoods meer betalen voor meer comfort.
Ik lees ook dat sommigen op dit forum vragen om in de reisplanner te kunnen zien welk materieel ingepland staat. Ik juich dat toe, dan kan ik de mate van reiscomfort beïnvloeden door mijn reistijden aan te passen.
Het moet dus een gerenoveerde DD zijn met kleinere 1e klas afmetingen dan voor de renovatie.

Er was na de ombouw van DDAR naar NID niet meer genoeg materieel met een eerste-klas afdeling, dus hebben ze voor de heractivatie van DDAR tweede-klas coupé's opgewaardeerd naar eerste klas door een nieuw stofje over de stoelen te trekken.
Zou Laura nu echt niet begrijpen dat mensen het belachelijk vinden om voor eerste klas te betalen wanneer ze tweede klas (met een kek kleurtje) krijgen?
Uit haar reactie valt op te maken dat NS gedetailleerd aan het inventariseren is welke minimale aanpassingen er nog nodig zijn zodat het grootste deel van de eerste-klasreizigers het wel slikt als eerste klas.
@pe-pe: dank voor de heldere inhoudelijke uitleg. Ik heb dus geen spoken gezien, dat stelt mij gerust. Hopelijk wordt mijn signaal van verontwaardiging ook doorgegeven aan de beleidsmakers. Dank voor de ruimte die dit forum biedt om zulke signalen af te geven.
Reputatie 1
Nadere toelichting:
Mea culpa, de boosheid stond duidelijkheid in de weg. De treincoupe had alle 2e klas afmetingen, (stoelbreedte, knieruimte, plafondkleur groen) alleen was de groene kunststof vervangen door blauwe "1e-klas stof". Het moet dus een gerenoveerde DD zijn met kleinere 1e klas afmetingen dan voor de renovatie. Een viese bedompte nauwe coupe maakte mij boos en gaf aanleiding de moeite te nemen dit forum op te gaan. Hopelijk loont die moeite en kunt u doorgeven dat de verwachting van 1e klas reizen niet is uitgekomen. Ik reis al jaren 1e klas en merk dat het comfort steeds meer afneemt. Er komt een moment dat je dan niet meer van 1e klas kunt spreken. Dat moment is bij DDAR3 aangebroken. Keer alstublieft het tij en laat mij desnoods meer betalen voor meer comfort.
Ik lees ook dat sommigen op dit forum vragen om in de reisplanner te kunnen zien welk materieel ingepland staat. Ik juich dat toe, dan kan ik de mate van reiscomfort beïnvloeden door mijn reistijden aan te passen.

Met de app van "rijden de treinen" kan je exact zien welk materieel er komt voorrijden!

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.calips.rijdendetreinen

Reageer