beantwoord

Kwijtschelden van een boete

  • 4 april 2015
  • 2 reacties
  • 1124 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik heb vandaag een boete gekregen in de trein. Ik had mijn studenten ov opgewaardeerd, maar ben helaas vergeten in te checken.
Ik ben het natuurlijk per ongeluk vergeten in te checken, anders had ik het niet opgewaardeerd.
Dit is mijn eerste keer dat ik een boete heb gekregen, en verwachte ook een kleine sympathie van de conducteur.
Is het mogelijk om mijn boete te kwijtschelden?

gr.
icon

Beste antwoord door Thom 4 april 2015, 12:35

Zeker is dat mogelijk. Het beleid is niet meer dat mensen met een verhaal kunnen aankomen als er geen geldig kaartje getoond kan worden maar dat de conducteur verplicht is iedereen van een geldig vervoersbewijs te voorzien waarbij de verhoging of boete zo u wilt is voorgedrukt op het kaartje. Als het de eerste keer is en de conducteur geen nare dingen over u schrijft, dan wel om coulance vraagt, wordt het vaak kwijtgescholden. Wat de conducteur aangeeft, is veelal leidend in het besluit.

U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer. Soms pakt een moderator het op

U krijgt een acceptgiro thuis en die betaalt u. Dan maakt u bezwaar met het boetekenmerk, een letter met zes cijfers en na een tijdje krijgt u uw geld terug als men daartoe besluit. Vergeet niet te betalen, de verhogingen volgen elkaar snel op en die krijg je niet terug. Een boete kan een keer worden kwijtgescholden maar een volgende doorgaans niet.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zeker is dat mogelijk. Het beleid is niet meer dat mensen met een verhaal kunnen aankomen als er geen geldig kaartje getoond kan worden maar dat de conducteur verplicht is iedereen van een geldig vervoersbewijs te voorzien waarbij de verhoging of boete zo u wilt is voorgedrukt op het kaartje. Als het de eerste keer is en de conducteur geen nare dingen over u schrijft, dan wel om coulance vraagt, wordt het vaak kwijtgescholden. Wat de conducteur aangeeft, is veelal leidend in het besluit.

U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de Klantenservice: 030 751 51 55. Het is geen duur betaalnummer. Soms pakt een moderator het op

U krijgt een acceptgiro thuis en die betaalt u. Dan maakt u bezwaar met het boetekenmerk, een letter met zes cijfers en na een tijdje krijgt u uw geld terug als men daartoe besluit. Vergeet niet te betalen, de verhogingen volgen elkaar snel op en die krijg je niet terug. Een boete kan een keer worden kwijtgescholden maar een volgende doorgaans niet.
Hallo,
Ik heb vandaag een boete gekregen in de trein. Ik had mijn studenten ov opgewaardeerd, maar ben helaas vergeten in te checken.
Ik ben het natuurlijk per ongeluk vergeten in te checken, anders had ik het niet opgewaardeerd.
Dit is mijn eerste keer dat ik een boete heb gekregen, en verwachte ook een kleine sympathie van de conducteur.
Is het mogelijk om mijn boete te kwijtschelden?

gr.


Hallo Huynh! Welkom op het NS Forum! Het klopt wat Thom zegt. Je mag mij in dit geval ook een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en het kenmerknummer van je boete. Dan help ik jou daar graag verder Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht". Ik heb je topic verplaatst naar "In de trein".

Reageer