Landelijke staking? Kondig het even aan.

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik hoor geruchten dat de medewerkers van de NS een landelijke staking overwegen ivm de zware mishandeling van een conductrice. Ik mag hopen dat de medewerkers van de NS aan de reizigers denken en dus de treinen wel laten rijden. Of moet ik mijn werkgever weer gaan vertellen dat ik niet op mijn werk kan komen, want dan boek ik nu gelijk een hotel. Kondig het even van te voren aan. Ik moet al dit hele weekend opgeven om werk in te halen door een falende dienst van de NS en ik wens niet op te draaien voor de criminele daden van een ander. Als de medewerkers van de NS weigeren een dienst te leveren en dat niet aankondigen, dan weiger ik de volgende keer mijn abonnement te laten zien. Kijken wie er dan het rustigst blijft.

11 reacties

Ik hoor geruchten dat de medewerkers van de NS een landelijke staking overwegen ivm de zware mishandeling van een conductrice. Ik mag hopen dat de medewerkers van de NS aan de reizigers denken en dus de treinen wel laten rijden. Of moet ik mijn werkgever weer gaan vertellen dat ik niet op mijn werk kan komen, want dan boek ik nu gelijk een hotel. Kondig het even van te voren aan. Ik moet al dit hele weekend opgeven om werk in te halen door een falende dienst van de NS en ik wens niet op te draaien voor de criminele daden van een ander. Als de medewerkers van de NS weigeren een dienst te leveren en dat niet aankondigen, dan weiger ik de volgende keer mijn abonnement te laten zien. Kijken wie er dan het rustigst blijft.
Helder, Niek, en ik begrijp je frustratie. Ik hoop dat we géén stakingen krijgen!
Nee hoor hier in Nederland zijn er geen stakingen bij de NS. Alleen in Duitsland daar dreigde eerst een staking te komen bij de DB maar die staking is of was afgeblazen.
Er is (voorlopig nog) geen staking. Wel heeft de NS dit aan de Nederlandse overheid kenbaar gemaakt. Hopelijk kan minister Mansveld hier wat mee. Er is morgen een toeter protest. Op www.respectvoorns.nl kunnen reizigers hun petitie erop voor aantekenen. De treinen zullen gewoon gaan rijden.
Moet je vooral doen Niek. Die zogenaamde benadeelde reizigers waar jij het over hebt zijn voor 90 % de schuld van alle vertragingen. 1 voorbeeld: deuren openhouden. Dit is niet alleen erg gevaaelijk en kost niet alleen tijd, maar ook gaat de deur daardoor in storing wat nog meer tijd kost en in het ergste geval kan de trein niet meer rijden (vorm van vandalisme en hinder bij het vertrekproces). de 2 minuten hier veroorzaken meerdere vertragingen op andere plekken. En de treindienst uitdunnen om dit probleem te verhelpen wil de reiziger niet want dan zijn de treinen zo overvol.. en langere treinen kan niet want dat past niet op het perron enz enz. En zo zijn er tal van voorbeelden op te noemen. En dan heb ik het nog niet eens over de asociale 'asertive' houding van de reizigers. Het moet altijd in discussie, en zoekt altijd de schuld biiten zich zelf. En dat moet de conducteur dan 100x per dag aanhoren.
en dan ga jij dreigen dat je je abonnement niet laat zien. Ten eerste is dat strafbaar, je hoort namelijk de verzoeken van het personeel op te volgen. Eén van de gevolgen hiervan is dat er dan assistentie bij de trein gevraagd moet worden. En dat kost allemaal tijd..... waarmee jij jou oh zo benadeelde reiziger nog meer benadeelt met vertraging...
Die zogenaamde benadeelde reizigers waar jij het over hebt zijn voor 90 % de schuld van alle vertragingen.

Ik ben erg benieuwd naar de feitelijke onderbouwing van deze gewaagde stelling, maar ik vermoed dat de bron ervan een dikke duim is.
Ze moeten vooral gaan staken, dan krijg je nog meer agressie.

Misschien moeten ze NS dwingen hun product beter te maken en kunnen ze zelf een cursus klantvriendelijkheid volgen.

Of moeten ze weigeren alleen te gaan controleren.
Ik denk dat het hele boetebeleid juist meer averechts kan werken voor/op agressie. Ik denk dat het vooral koffie dik kijken is Hoe ze daarmee gaan oplossen. Het is beter voor het NS personeel het slachtofferhulp in kan schakelen. Met stakingen blijven de meeste reizigers toch voor weg. Geld terug bij vertraging is in deze zin niet van toepassing. Zo kan je bij de een gematst worden en andere schrijven meteen een bon uit. Dat werkt averechts waardoor een zwart rijder een conducteur kan mishandelen. Zwart rijders hebben er laks aan waardoor ze daarmee eigenlijk 2x in de fout kunnen gaan. Een bed and breakfast in je cel lost je daarmee het probleem niet mee op.
Vul hier scheldwoorden in! Wat k zooi weer: geen trein door acties van het personeel en een app die mij ten onrechte naar het station stuurt. De volgende keer staak IK.
Boos
Ns wil meer politie ?

En dan ? Op elk station en in elke trein dag en nacht een bataljon van het leger neerzetten ?
Alsof het dan niet meer gebeurt. NS kan zelf toch ook camera's plaatsen ?
En NS stuurt conductrices alleen op pad in de nacht.

Bonden en NS doen een dringend beroep op het kabinet om te zorgen voor extra politie, meer cameratoezicht en aanvullende maatregelen tegen zwervers op stations
... en dat is allemaal de schuld van het treinpersoneel?????? Ga dan dat zooitje ongeregeld in utrecht lastig vallen ipv het personeel wat er niets aan kan doen.

Reageer