beantwoord

langere treinen

• 5 april 2017
  • 8 reacties
  • 283 Bekeken

Ik heb nu een aantal keer gerezen op zondag avond tussen Utrecht Centraal en Sittard, waarbij een ongelofelijk hoeveelheid aan mensen de trein in stapt. Voor mij is dit altijd de trein richting Maastricht. Elke zondag heb ik vertraging. Zo doende afgelopen zondag avond weer. De trein reed door de drukte nog maar 80 km/h en in de wagons was het erg benauwd. iedereen stond op een vierkante centimeter. Op de zondag avond mag je dus van geluk spreken als je even kunt zitten. Meerdere mensen hoorde ik klagen over het feit dat er zo ongelooflijk weinig wagons waren, terwijl deze drukte elke zondag avond is. Kan hier niets aan gedaan worden? Langere treinen of meer treinen?
icon

Beste antwoord door Annewil NS 6 april 2017, 14:01

Dankjewel voor de informatie Venice1999. Ik maak er intern een melding van. Vergeet niet dit zelf ook te blijven melden in de druktemelder wanneer dit je overkomt.
Bekijk origineel

8 reacties

Ik reis ook regelmatig op dit traject op zondag en heb nog nooit een vertraging meegemaakt. Misschien in de toekomst een trein eerder nemen? Ik heb ook het idee dat deze treinen al de maximum lengte hebben. In Eindhoven zie ik dat deze treinen de volle lengte van het perron nodig hebben.
Hallo Venice1999 en welkom op het forum.

Wat jammer dat je tussen Utrecht en Maastricht altjd in een drukke trein zit op zondagavond. We doen ons best om het treinmaterieel zo goed mogelijk over het spoor te verdelen. Op welke tijdstippen gebeurt dit het vaakst? Dan maak ik hier intern een melding van.

Het kan heel goed kloppen dat het afgelopen zondag erg druk was. Reizigers met een Boekenweekgeschenk mochten namelijk die dag gratis reizen in de trein.
Reputatie 7
Badge +3
@hwsonn
Ik denk dat u de treinen naar Maastricht verwart met die naar Venlo/Heerlen. De treinen naar Maastricht rijden op zondag bijna altijd met maar één stel.
@tamzin
Zou de trein op zondagavond richting Maastricht dan ongelofelijk kort zijn en die naar Heerlen zeer lang?
Dan zou ik dus altijd zogenaamd per toeval de langste trein richting Sittard hebben genomen.
Nog een advies richting Venise1999. Zondagavond is de laatste trein altijd de drukste, die daarvoor iets minder druk en die daarvoor, daar zou je nog wel eens een zitplaats kunnen krijgen. Dat is gewoon mijn jarenlange ervaring. Vandaar het advies eens een trein eerder te nemen.
Heerlen rijdt in de avond niet meer tussen Utrecht en Heerlen direct, die stopt ff uit mijn hoofd rond 20 uur. Een pendel intercity rijdt er dan tussen Sittard en Heerlen.
Kom er nu dus achter dat mijn trein Utrecht- Sittard altijd doorrijdt richting Maastricht. Ik denk dat ik begin maart het laatst op dit traject heb gereisd. Dat was toen een erge lange trein. Is die dan pas sinds enige weken ingekort? Meestal neem ik de trein die vertrekt om 21.09 Is erg druk maar met een beetje zoeken altijd een zitplaats gekregen. Vertraging? Kan het me niet herinneren. Te korte trein? Dacht het niet. Ja als je moet staan dan is een trein altijd te kort. Als ik nu wist welke trein Venise1999 bij voorkeur nam op de zondagavond dan wist ik meer.
Hallo Venice1999 en welkom op het forum.

Wat jammer dat je tussen Utrecht en Maastricht altjd in een drukke trein zit op zondagavond. We doen ons best om het treinmaterieel zo goed mogelijk over het spoor te verdelen. Op welke tijdstippen gebeurt dit het vaakst? Dan maak ik hier intern een melding van.

Het kan heel goed kloppen dat het afgelopen zondag erg druk was. Reizigers met een Boekenweekgeschenk mochten namelijk die dag gratis reizen in de trein.

Dit gebeurt vaak rond 8 uur vanaf Utrecht Centraal.
Dankjewel voor de informatie Venice1999. Ik maak er intern een melding van. Vergeet niet dit zelf ook te blijven melden in de druktemelder wanneer dit je overkomt.

Reageer