beantwoord

Leeg treingedeelte

• 6 april 2018
  • 6 reacties
  • 266 Bekeken

Amersfoort naar Enschede laatste treinstel blijft gesloten. Moet in Deventer afgekoppeld worden. Mensen staan in de gangpaden en tussenstukken. In godsnaam naam waarom?
icon

Beste antwoord door Loes 6 april 2018, 16:31

Ik gok dat er HC te weinig is. Met welke treinsamenstelling rijdt u nu?

Men kiest in dit soort situaties ervoor om toch te rijden met het materieel wat 1 HC mee mag nemen volgens de planningsnorm.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik gok dat er HC te weinig is. Met welke treinsamenstelling rijdt u nu?

Men kiest in dit soort situaties ervoor om toch te rijden met het materieel wat 1 HC mee mag nemen volgens de planningsnorm.
Ik ben maar een trein later gegaan. Zo wil ik niet reizen. Hoop dat het uitgelegd is in de trein. Zo maak je geen vrienden.
Die snap ik helemaal. Persoonlijk zou ik in dat geval niet op de planningsnorm gaan rijden, maar op de veiligheidsnorm. Als ik een dicht treinstel heb en wat u omschrijft tref ik in de trein aan, gooi ik hem open, mits er natuurlijk geen defect aan het stel zit. Ik hoop ook dat het is uitgelegd en voor mij is het helaas ook koffiedik kijken.

Planningsnorm is voor ons waar men zoveel HC op een trein plant. De veiligheidsnorm is de wettelijke norm en is het minimale aan personeelsbezetting waar NS aan moet voldoen, tenzij de betreffend HC een gegronde reden heeft hier geen gehoor aan te geven.
Of defect materieel wat niet voldoet aan de reizigersnorm en dus niet beschikbaar mag zijn voor reizigers.
Je kan zo'n (extra-)treinstel door eigen initatief natuurlijk opengooien Loes, maar wie loopt dat treinstel dan leeg te Deventer in de zeer krappe tijd dat de trein stil staat en ook nog ontkoppeld moet worden ?
Zeker als het een extra meegegeven treinstel betreft dan is daar te Deventer geen personeel voor ingepland.
De chef trein is verantwoordelijk voor het leeglopen van treinen. Als er een stel af gaat, zeker als dit gepland is, staat er ook vaak een collega PLP bij (Proces Leider Perron) en die lopen vaak ook mee leeg. De RET machinist helpt vaak ook mee. Das echt niet het probleem.

De tijd die ik met leeglopen bezig ben, heeft men nodig om het treinstel eraf te halen. Ik zie geen enkel probleem.

Reageer