Goedendag, ivm mijn gezondheid (scoliose en CTS) heb ik een ligfiets, Ik kan niet zonder pijnklachten op een zitfiets fietsen, maar ben verder wel zo gezond dat ik geen NS begeleiders kaart of andere aanpassingen nodig heb. Is het aan te tonen, en zo ja hoe, dat ik deze fiets toch wel erg graag mee wil nemen in de trein. De kans dat ik een ligfiets kan huren aan mijn eindpunt is toch wel nihil. Fiets is 70 cm breed. Maar ik zou hem denk ik ook wel zelf de trein in kunnen tillen.
Antwoord
ligfiets mee in de tein ivm gezondheid
Beste antwoord door Robert B
Volgens mij kan je gewoon van die (blauwe) stickers kopen met een ‘rolstoel’ (mindervaliden) symbool, en die op je fiets plakken. Als je echt een bewijs nodig hebt (o.a. voor begeleiderskaarten) dan gaat dat volgens mij via Argonaut.
Meen dat een (huis)arts dat soort dingen niet kan/mag uitschrijven, in de coronatijd waren dat soort bewijsjes (met stempel/handtekening arts) ook niet geldig. En zoals je al zegt kan een HC niet veel met een willekeurige ‘gezondheidsverklaring’.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.