beantwoord

Loopt WiFi via Stuttgard (Duitsland)?

• 11 mei 2014
  • 4 reacties
  • 287 Bekeken

Hallo,
Op 2 mei zijn mijn vrouw en ik vanuit Schiphol met de trein naar huis gegaan. Hierbij heb ik via WiFi in de trein gebruik gemaakt om wat FB-berichten en foto's te plaatsen en lezen op mijn Windows Phone. Hierbij wordt een Microsoft-account voor aanmelden en registratie van wat er gebeurt gebruikt.
Nu zie ik in de log dat er op de dag en tijd dat ik in de trein zat een zestal keer verbinding gemaakt is via een IP-adres dat in Stuttgard (Duitsland) geregistreerd staat.
Omdat het nogal in de picture staat dat je bij hotspots "gekaapt" kan worden ben ik nu bang dat dit mij overkomen is.

Tenzij de NS van een systeem gebruik maakt wat i.d.d. via Stuttgard verloopt...........

Dus de vraag: klopt het dat de registratie via Stuttgard verloopt????? Anders ben ik dus echt gekaapt en is dit gelijk de eerste en laatste keer dat ik van WiFi via de trein gebruik heb gemaakt!

Bedankt alvast!

Hans
icon

Beste antwoord door Tochjo 11 mei 2014, 09:32

Op deze pagina staat over het wifi in de trein te lezen:
Vervelend is ook dat de verbinding kennelijk verloopt via T-Mobile's systemen in Duitsland, omdat je bij gebruik van sites die alleen binnen Nederland beschikbaar zijn, zoals Eredivisie Live, de melding krijgt dat je je in het buitenland bevindt.

En op een andere site staat:
Gebruikers melden een apart fenomeen: bij het inloggen wordt een Duits IP-adres van T-Mobile toegewezen. Dat is verder geen ramp, al gedragen sommige sites en apps zich vreemd als ze iets met locatie doen. Zo komt de internetter plots terecht bij Google.de, krijgt hij Duitse advertenties te zien of geeft Facebook naderhand een waarschuwing dat iemand vanuit Duitsland heeft geprobeerd in te loggen.

Er is dus geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand was wat niet de bedoeling is.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Op deze pagina staat over het wifi in de trein te lezen:
Vervelend is ook dat de verbinding kennelijk verloopt via T-Mobile's systemen in Duitsland, omdat je bij gebruik van sites die alleen binnen Nederland beschikbaar zijn, zoals Eredivisie Live, de melding krijgt dat je je in het buitenland bevindt.

En op een andere site staat:
Gebruikers melden een apart fenomeen: bij het inloggen wordt een Duits IP-adres van T-Mobile toegewezen. Dat is verder geen ramp, al gedragen sommige sites en apps zich vreemd als ze iets met locatie doen. Zo komt de internetter plots terecht bij Google.de, krijgt hij Duitse advertenties te zien of geeft Facebook naderhand een waarschuwing dat iemand vanuit Duitsland heeft geprobeerd in te loggen.

Er is dus geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand was wat niet de bedoeling is.
Hoi Tochjo, bedankt. Ik had dit niet gevonden. Ik ben weer gerustgesteld :8
Beste PeepPeep, Welkom op het NS Service Forum! Ik heb dit voor je uitgezocht en het klopt inderdaad dat we vooralsnog gebruikmaken van dat netwerk. Het wordt echter wél gewoon via de Nederlandse zendmasten naar je telefoon gestuurd. Je hoeft je dus geen zorgen te maken! Ik heb je topic verplaatst naar 'In de trein' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bedankt!

Reageer