Maakt ns video over juist gebruik mondkapje?

• 26 mei 2020
  • 3 reacties
  • 277 Bekeken

Al maanden heb ik geen gebruik gemaakt van het OV vanwege de coronacrisis. Nu ligt mijn moeder in een andere stad zwaar ziek (geen corona) in het ziekenhuis en moet ik wel gebruik maken van het ov om haar te bezoeken. Ik schrik van de drukte in de trein. Bijna niemand draagt een mondkapje en dat hoeft ook pas per 1 juni. Maar we zitten met heel veel mensen in afgesloten ruimte en bij het in- en uitstappen, op de trappen en bij de poortjes houdt bijna niemand de 1,5 m aan. Als dit de realiteit is, moeten die mondkapjes nu al!

Maar dan wel goed!! Ik zie mensen die al wel een kapje dragen er met hum handen aanzitten. De neus blijft ook vaak vrij. De hongerigen schuiven het kapje gewoon onder de kin om een hapje te nemen. NS, waar blijven de filmpjes om te laten zien wat juist gedrag is bij het gebruik van mondkapjes?? Waarom wordt er tot 1 juni niet gecontroleerd of mensen echt wel in de trein moeten zijn? Ik durf als 60+-er niet meer op bezoek te gaan bij mijn zieke moeder omdat anderen zo onzorgvuldig zijn dat de kans op besmetting reëel is……..

Ik had echt verwacht dat er via de schermen in de trein nu al voorlichting zou worden gegeven.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind dat u een heel goed punt heeft en een heel goed idee om instructiefilmpjes te laten zien op de schermen in de trein. Wat mij betreft mag dit ook op de stations.

Na de aankondiging van de versoepeling per 1 juni zie ik steeds meer mensen de nu nog geldende maatregelen negeren. In winkels, op straat, parken letten mensen niet meer zo op de 1,5 meter. Het aantal ziekenhuisopnames en sterfgevallen neemt af, mensen hebben geen Corona in hun nabije omgeving meegemaakt, er gaat steeds meer open en we mogen straks weer naar de horeca, dus denkt men dat alles wel weer kan.

Helaas voor u krijgt u nu te maken met te drukke treinen. Ik hoop voor u dat het na 1 juni wat beter te doen is en u uw zieke moeder zonder angst om zelf ziek te worden kunt blijven bezoeken.

Hallo jennyduif, welkom op de NS Community.

Ik kan me goed voorstellen dat je hiermee niet met een fijn gevoel in de trein reist. Ik weet niet of er wanneer mondkapjes verplicht zijn een instructie in de trein en/of station komt. Ik ga het navragen. Wanneer er meer bekend is laat ik het weten!

Na wat navraag verwacht in niet dat er een andere instructie komt dan nu op het station wordt gegeven. Ik hoop dat je ervaring in de trein wat beter is inmiddels en wil je veel sterkte wensen met je moeder!

Reageer