maatregelen corona onveiligheid in de treinen

• 23 maart 2020
  • 12 reacties
  • 543 Bekeken

Mensen met vitale beroepen willen graag veilig naar hun werk en terug. Nu omdat kaarten niet gecontroleerd wordt in de trein  reis ik met groepen van vaag typjes die de trein gebruiken als hangplek. Bier drinken,schoenen en sokken uit doen etc. Zeker in de avond uren,na een avonddienst voel ik heel onveilig.

12 reacties

Badge

Dit is helaas het gevolg van een verminderd toezicht in de treinen op dit moment.  Je kan dit soort dingen meteen melde via bv twitter en dat wordt meestal vrij snel opgepakt.

Als je het traject en de tijden doorgeeft dan kan een moderator dit ook nog doorzetten en vragen om extra toezicht op deze trein vanuit V&S.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u zich onveilig voelt door andere reizigers die de trein oneigenlijk gaan gebruiken in deze tijd.

Reputatie 7
Badge +4

Hier brengt u inderdaad iets nieuws in, althans voor de mensen die nu terecht de trein mijden.  Van het NS-personeel wordt op dit moment al het maximale gevraagd. Het beste is op dit moment dat er zoiets komt als een aangepaste interne aanwijzing bij NS .

U maakt er melding van, en dat is goed. Het lijkt me op dit moment dus genoeg dat dit signaal wordt doorgezet naar NS. Het is nu niet het goede moment een discussie over de aanpak ervan te gaan voeren. 

Het is goed denkbaar dat er na het onverantwoorde gedrag van velen tijdens het weekend, weer verder beperkende maatregelen van overheidswege komen. Edit: ze zijn er al.

We hebben helaas te maken met mensen die voor hun onverantwoorde gedrag naar kwetsbaren toe zich geen rekenschap willen geven. Al dan niet op basis van ‘populaire’ maar vooral domme fora met ‘informatie’ waar de honden geen brood van lusten. Het is nu beschermend voor de NS-medewerkers dat ze minder controleren, en als daar ook nog misbruik van gemaakt wordt, dan zakken mensen wel erg ver af.

Zie de opmerking over Twitter @ns_online van Erryt verderop. 

Dat is inderdaad absoluut niet de bedoeling. Hierbij onze contactgegevens indien je dit nogmaals ziet gebeuren. Contact met ons opnemen kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Een openbaar bericht via Twitter is vaak het beste. Hier hebben wij vaak een snelle afhandeltijd.

Ik heb dit ervaart bij het traject Weert Roermond  rond 23:15

Reputatie 7
Badge +2

Bier drinken is trouwens gewoon toegestaan in de trein en op stations, overlast door dronkenschap is natuurlijk niet de bedoeling.

Welke dag was dit, muzalendo?

Afgelopen zaterdag

Bedankt voor het signaal. Wil je de volgende keer indien dit gebeurt ons gelijk een bericht via Twitter sturen zodat we gelijk in kunnen grijpen? Zodoende kunnen we gezamenlijk de trein veilig houden en deze gebruiken waar hij nu voor is bedoeld.

Badge +3

Tja, dit weekend was natuurlijk bizar.. Dagjesmensen die de 1,5m invullen door “voeten op de stoel tegenover je, en tas op de stoel naast je!”

en @Erryt NS is de telefoon echt zo rustig nu?

Ik heb mijn bericht aangepast. Nogmaals kan dit het beste via Twitter worden gemeld. Daar hebben wij de mogelijkheid om snel te schakelen en weten al mijn collega's van het social team met wie ze moeten schakelen.

Reputatie 7

Omdat ik in de zorg werk en geen auto heb, moet ik ook altijd met de trein. Onregelmatige diensten, dus soms moet ik dus ook op de late avond van/naar het werk. Nu al tweemaal 's avonds laat moeten reizen in de speciale basisdienstregeling. Het is erg leeg overal, wat goed is, maar ik heb al mensen over het perron zien fietsen / hun fietskunsten demonstreren op het achterwiel  en daarna wat “chillen” met elkaar op de bankjes (in Breda) en wat jongeren 's avonds laat harde muziek horen luisteren (zonder oortjes) in de trein alsof de hele wereld van hun is. Er is toch bijna niemand dus ze doen maar. Gisteravond moest ik wachten op station Breda en kwam er een vaag type naar me toe schuifelen dat aangaf dakloos te zijn, of ik wat geld voor hem en zijn vrienden had. Toen ik nee schudde ging hij gelukkig wel weg zonder iets te zeggen. Kortom…. niet fijn allemaal. Dat er in de trein geen conducteur langskomt begrijp ik volkomen in deze tijden. Echter hebben sommigen dat al wel ontdekt en profiteren er natuurlijk van….. kon je verwachten natuurlijk. 

Badge

@Rene74, gelieve dit soort dingen te melden bij de klantenservice via 1 van de aangegeven kanalen.  Dit is belangrijk omdat dit signalen zijn dat V&S of de politie hier actie op gaat ondernemen.

Helaas is dit inderdaad het gevolg van vermindert toezicht maar nog steeds niet wenselijk.

Reageer