beantwoord

Machinist zit op zijn telefoon tijdens het besturen van de trein

• 9 September 2021
  • 8 reacties
  • 286 Bekeken

Rit 2297, treinstel 9404 van woensdag 08-09-2021: de machinist zit op zijn telefoon terwijl hij van het station wegrijdt in Kapelle-Biezelinge.. Is dit tegenwoordig normaal? Het lijkt mij dat dit niet veilig is of wel? Graag actie ondernemen indien nodig.

icon

Beste antwoord door Loes 9 September 2021, 00:54

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Wij waren er niet bij, maar wat voor onveiligs zat de machinist van die trein dan te doen op zijn telefoon?

Navigatie zal het niet zijn, maar misschien zijn favoriete Spotify of Apple Music playlist op zetten voor onderweg (waar jij verder geen enkele last van hebt)?

Actie zal niet nodig zijn, maar leg vooral uit waarom dat wel nodig zou zijn.

Geen idee Robert? Mag zoiets?

Ik was er ook niet bij, maar ms werd deze machinist bijgestuurd, dat zijn dienst anders werd. Dat komt op de telefoon binnen. Lastig te zeggen wat er exact aan de hand was nu.

Welkom bij de NS Community!

Wij waren er niet bij, maar wat voor onveiligs zat de machinist van die trein dan te doen op zijn telefoon?

Navigatie zal het niet zijn, maar misschien zijn favoriete Spotify of Apple Music playlist op zetten voor onderweg (waar jij verder geen enkele last van hebt)?

Actie zal niet nodig zijn, maar leg vooral uit waarom dat wel nodig zou zijn.

Het handboek van de machinist vertelt het volgende:

- Privé-apparatuur moet tijdens de dienst uitgeschakeld zijn

Dit lijkt mij ook aannemelijk aangezien het hier om de veiligheid van de reizigers gaat. Doordat de machinist op zijn telefoon zit, kan hij niet meer op het spoor letten. Dit heeft als gevolg dat hij bijvoorbeeld niet op de seinen kan letten etcetera. Ik vind je reactie maar raar..

Hoe weet u dat het om een prive telefoon ging?

Reputatie 7
Badge +3

@Antoine12nov 

De vraag is hoe jij weet dat de machinist prive zat te bellen? 

Zolang hij bijv. belt met de verkeersleiding is er niets aan de hand.

@Antoine12nov

De vraag is hoe jij weet dat de machinist prive zat te bellen? 

Zolang hij bijv. belt met de verkeersleiding is er niets aan de hand.

Hij was niet aan het bellen, maar zat op een smartphone te swipen. Geen idee of het hier kan gaan om een diensttelefoon, maar ik vroeg me af of dit zomaar kon. 

Reputatie 6

Ja dat kan. Wat die machinist deed had vast met werk te maken.

Reageer