beantwoord

mag de fiets ook met de sprinter mee

• 28 juli 2014
  • 9 reacties
  • 28688 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik wil van Delft naar Nunspeet en moet dus ook overstappen van een intercity in een sprinter, is de fiets in de sprinter geen probleem?
icon

Beste antwoord door Edwin 28 juli 2014, 11:53

Hoeft in principe geen probleem te zijn, ook in de sprinters (in dit geval de DDZ) is een ruimte waar fietsen in mee kunnen.
Bekijk origineel

9 reacties

Dank je, ik heb een anonieme ov chipkaart en zag op de automaat staan dat die optie er ook bijstond 🙂 dus dan moet het wel lukken.
Reputatie 4
Badge
Dank je wel voor je reactie, ik zal er opletten als ik ben. Ik heb een ov chipkaart en zag dat de fiets er ook op kon dus dat is makkelijk

Als je een probleem hebt om door een poortje te komen: bij de poortjes moet een knop zijn om in contact te komen met een servicemedewerker die een poortje ook op afstand kan openen. Maar in principe zou dat niet nodig moeten zijn.

Volgens mij kun je een dagkaart fiets alleen op het station kopen, bij de automaat of (als dat er is) het loket. Ik zelf haal altijd een eenmalige chipkaart uit de automaat (kost bij fietskaart niks extra's, in tegenstelling tot een gewoon treinkaartje).
Dank je wel voor je reactie, ik zal er opletten als ik ben. Ik heb een ov chipkaart en zag dat de fiets er ook op kon dus dat is makkelijk
Reputatie 4
Badge
Hoi, als het goed is, is er ten minste één breder poortje, waar je met de fiets doorheen kun (ook bedoeld voor rolstoelen of kinderwagens). De fietskaart hoef je niet in te checken. Voor je zelf natuurlijk wel.

Goede reis,
John
Maar hoe kom ik met mijn fiets door de poortjes dan?

Sorry maar ik heb nog nooit de fiets meegenomen in de trein, en ik weet niet of het op het centraal station van dordrecht toegestaan is om de fiets mee te nemen.Kan dit online nergens vinden namelijk
Ja dat mag, alleen niet tijdens de spitstijden op maandag t/m vrijdag tussen 06.30-09.00 en 16.00-18.30.

Op die trajecten rijdr meestal het type Koploper (ICM) en elk treinstel heeft 1 fietsplaats, gelegen achter een cabine.
Ik moet met de trein van Dordrecht Centraal naar Heerlen, mag ik mijn fiets meenemen als ik er een dagkaart voor heb gekocht?
Badge
Wat Edwin aangeeft, klopt. Zolang je maar wel een dagkaart fiets hebt gekocht. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'.
Ps welkom op het forum.
Reputatie 7
Badge
Hoeft in principe geen probleem te zijn, ook in de sprinters (in dit geval de DDZ) is een ruimte waar fietsen in mee kunnen.

Reageer