beantwoord

Mag een bagage Fietskar mee in de trein

• 9 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 1047 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
De regels voor het meenemen van een fiets in de trein staan duidelijk vindbaar op de site van NS. Maar hoe zit het met een bagage-fietskar, mag die ook mee ?

Ik reis zelf dagelijks met de trein.
Gistermiddag op het perron in Middelburg een triest tafereel. Een jong gezin, twee sportieve ouders met de fiets en 3 jonge kinderen, bagagekarretje etc.
Met enige moeite de kinderen (spannend) en de fietsen op het fietsbalkon naar binnen; dan moet de fietskar er nog in. Daar komt de strenge conductrice die zegt dat de fietskar niet mee mag.
Het hele spul er weer uit, huilende kinderen etc.

Het was niet te druk om e.e.a. mee te nemen.
Welke regels gelden hiervoor ? of is het aan de beoordeling van de conducteur of het wel of niet mag ?
icon

Beste antwoord door Loes 9 augustus 2018, 09:01

Een fietskar is niet toegestaan in de trein, omdat deze te groot is. Veel hoofdconducteurs nemen ze vaak wel mee als het rustig is, maar officieel is het niet toegestaan. Echt in de regels is het niet makkelijk terug te vinden, vandaar dat er voor meer duidelijkheid wordt gepleit.
Bekijk origineel

5 reacties

Een fietskar is niet toegestaan in de trein, omdat deze te groot is. Veel hoofdconducteurs nemen ze vaak wel mee als het rustig is, maar officieel is het niet toegestaan. Echt in de regels is het niet makkelijk terug te vinden, vandaar dat er voor meer duidelijkheid wordt gepleit.
Zou moeten mogen. Zeker met kinderen erbij. Echt weer Hollandse truttigheid. Wat is het verschil met een kinderwagen. Niks. Moet wel ruimte zijn natuurlijk. Tijdens spits niet.
Reputatie 7
Badge +3
Zou moeten mogen. Zeker met kinderen erbij. Echt weer Hollandse truttigheid. Wat is het verschil met een kinderwagen. Niks. Moet wel ruimte zijn natuurlijk. Tijdens spits niet.
Dat lijkt me helemaal niet. De trein is geen verhuiswagen.
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn regels voor: fietskarren/bagage karren mogen niet volgens die regels. De ouders hadden eerst de regels kunnen lezen.
Reputatie 6
Badge
Bagage mag 85x85x85cm zijn. Ik kan me voorstellen dat de fietskar daar niet aan voldeed? Het meenemen van bagage is inderdaad ter beoordeling aan de conducteur.

Reageer