beantwoord

Mag een hond mee reizen in de trein? en wat kost het dan?

• 23 december 2016
  • 7 reacties
  • 3125 Bekeken

In de N.S reclame zie je twee honden dus ik dacht dat ze dan mee reizen
icon

Beste antwoord door Tochjo 23 december 2016, 19:03

Kleine huisdieren zoals een hond mag u kosteloos meenemen als deze in een mand of kooi worden vervoerd. Ze hebben dan geen recht op een aparte zitplaats.

Voor een hond die niet in een mand of kooi vervoerd wordt, moet een Dagkaart hond gekocht worden. Deze kost 3,10 euro.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Kleine huisdieren zoals een hond mag u kosteloos meenemen als deze in een mand of kooi worden vervoerd. Ze hebben dan geen recht op een aparte zitplaats.

Voor een hond die niet in een mand of kooi vervoerd wordt, moet een Dagkaart hond gekocht worden. Deze kost 3,10 euro.
Wel vreemd dat de honden in het filmpje op de bank mogen zitten.
Reputatie 7
Badge +4
Ze mogen het niet. Het moet kennelijk een feelgoodreclame zijn. Als het baasje correct is, is de hond doorgaans geen probleem. Aangelijnd en geen overlast veroorzakend, is ook geen onredelijke eis. Het is echter precies zoals Tochjo hierboven aangeeft.
Ik heb nooit last van honden in de trein hoor, vind het wel gezellig, maar het viel me gewoon op dat de NS met dit filmpje een signaal geeft dat niet klopt
@Mevr.Marie In het filmpje zie je ook dat het baasje zijn vinger opsteekt om hem te corrigeren en de hond aanspoort om op schoot plaats te nemen.
Ohoh echt waar, moet ik de volgende keer toch eens met twee ogen kijken ipv een half oog
Echt waar, hierbij de link naar het bewuste stukje.

Reageer