beantwoord

Mag een kind van 10 jaar, alleen reizen?

• 23 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 18615 Bekeken

mijn kleindochter wordt in januari 13, zou voor een keer een korte reis ( 45 min) moeten maken,
mag zij met een railrunner alleen reizen? hoewel ik er geen voorstander van ben, maar is een vraag.
was een discussie hier over, graag uw mening, en vast bedankt
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 23 augustus 2014, 20:58

Antwoord kleindochter 12 jaar
Nee, Railrunner is alleen voor kinderen van 4 tot en met 11 jaar. Maar kinderen tussen 4 en 11 mogen wel zonder begeleiding met een railrunner reizen.

Als u met uw vraag bedoelt of ze oud genoeg is om alleen met de trein te gaan dan is mijn antwoord ja. De meeste jongeren van 12/13 jaar zijn prima in staat om een treinreis te maken en om iemand aan te spreken in het geval ze toch de weg kwijt raken.

Antwoord kleindochter 9 of 10 jaar
Ja, uw kleindochter mag met een railrunnerkaartje en dag lang onbeperkt met de trein reizen en hoeft geen begeleider mee te nemen.

Een kind tussen de 9 en 11 jaar kan, wanneer ze het durft, best zelfstandig een treinreis maken wanneer er niet of gemakkelijk overgestapt moet worden of wanneer ze assertief genoeg zijn om op tijd hulp te vragen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge
Antwoord kleindochter 12 jaar
Nee, Railrunner is alleen voor kinderen van 4 tot en met 11 jaar. Maar kinderen tussen 4 en 11 mogen wel zonder begeleiding met een railrunner reizen.

Als u met uw vraag bedoelt of ze oud genoeg is om alleen met de trein te gaan dan is mijn antwoord ja. De meeste jongeren van 12/13 jaar zijn prima in staat om een treinreis te maken en om iemand aan te spreken in het geval ze toch de weg kwijt raken.

Antwoord kleindochter 9 of 10 jaar
Ja, uw kleindochter mag met een railrunnerkaartje en dag lang onbeperkt met de trein reizen en hoeft geen begeleider mee te nemen.

Een kind tussen de 9 en 11 jaar kan, wanneer ze het durft, best zelfstandig een treinreis maken wanneer er niet of gemakkelijk overgestapt moet worden of wanneer ze assertief genoeg zijn om op tijd hulp te vragen.
Ik maakte klein foutje, ze is nu 10, en wordt in januari 11, dus ze reist nu nog met railrunner. mijn vraag ging erom of ze ook alleen mocht reizen, de vraag is duidelijk beantwoord. nee, ze zou niet over hoeven te stappen. maar ik ben er niet voor. ze heeft nu een paar keer met mij mee ge reist, maar toch.in ieder geval allen hartelijk dank voor uw antwoord
Ik ben 14 kan ik van nederland naar Duitsland reizen?
Ik ben 14 kan ik van nederland naar Duitsland reizen?

Waarom zou dat niet kunnen?
Wel even eerst aan je ouders vragen 🙂

Reageer