beantwoord

Mag ik een bolderwagen meenemen in de trein ?

• 30 juli 2014
  • 8 reacties
  • 1911 Bekeken

Naar het strand zou ik graag een bolderkar meenemen, mag dat in de trein ?
icon

Beste antwoord door Inge NS 30 juli 2014, 15:10

Welkom op het forum frank1360!

Karren en wagens in het algemeen, mogen niet mee de trein in. Is de trein rustig, dan kan de conducteur overwegen om de bolderkar toch toe te laten, maar misschien denkt een collega in de aansluitende trein daar wel heel anders over.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op het forum frank1360!

Karren en wagens in het algemeen, mogen niet mee de trein in. Is de trein rustig, dan kan de conducteur overwegen om de bolderkar toch toe te laten, maar misschien denkt een collega in de aansluitende trein daar wel heel anders over.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum In de trein. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Dank voor de reactie !
Interessante vraag, ik ben wel benieuwd waar de grens ligt. Kinderwagen mogen wel toch? Tweelingwagens ook? Een drieling of vierlingwagen? Ik heb zelf een bolderwagen voor 4 kindjes, zo'n kinderopvang-bolderwagen, mag die niet?

En stel dat ik toch had gekozen voor de vierlingwagen?

Badge
In artikel 10.6 van de Algemene voorwaarden is bepaald:
"Het vervoer in een Vervoermiddel van brom- en snorfietsen, fietsen met verbrandingsmotor, bakfietsen, fietsaanhangwagens, wagens en (bolder)karren is niet toegestaan."

Verder staat op de NS-site:
"Buggy's en kinderwagens mag u meenemen in de trein, ook tijdens de spits. Zorg er wel voor dat u met uw buggy of kinderwagen de overige reizigers niet hindert. In de Intercity direct zijn buggy's en kinderwagens ook toegestaan, mits deze passen in de bagageruimte (max. afmeting 120x90 cm)."
Reputatie 6
Badge +1
Het lijkt er dus op dat de fiets op foto 1 de trein niet in mag, maar de kinderwagen op foto 2 wel (aangenomen dat het geen IC Direct is).
Ik wil met mijn kind van 10 een trekkingtocht doen met de trein (dus een grote rugzak op ieders rug).
Als ik een extra opgevouwen bolderkar meeneem van 75 x 51 x 20 cm, mag dat dan ook ?
Reputatie 7
Ik wil met mijn kind van 10 een trekkingtocht doen met de trein (dus een grote rugzak op ieders rug).
Als ik een extra opgevouwen bolderkar meeneem van 75 x 51 x 20 cm, mag dat dan ook ?

Dat valt binnen de gestelde eisen van maximale grootte van handbagage en dergelijke (85x85x85), dus ja. Ook hier weer - zoals altijd, de conducteur beslist, als het té druk is kan je geweigerd worden.
Die valt opgevouwen binnen de afmetingen van de handbagage, dus die mag mee.

Reageer