beantwoord

Mag ik een e-bike meenemen in de trien?

• 30 June 2014
  • 5 reacties
  • 4516 Bekeken

Een elektrische fiets mag ik die meenemen in de trein?
icon

Beste antwoord door Hertog 30 June 2014, 18:11

Bij de uitzonderingen in artikel 10.6 van de algemene voorwaarden niet aangegeven dat een elektrische fiets niet zou mogen worden vervoerd.

Conclusie: Uw elektrische fiets mag u gewoon met de trein meenemen, mits u die maar plaats op het speciale voor het vervoer van fietsen ingerichte balcon (fietssymbool op de deuren) en u een dagkaart fiets aanschaft.
Bekijk origineel

5 reacties

Bij de uitzonderingen in artikel 10.6 van de algemene voorwaarden niet aangegeven dat een elektrische fiets niet zou mogen worden vervoerd.

Conclusie: Uw elektrische fiets mag u gewoon met de trein meenemen, mits u die maar plaats op het speciale voor het vervoer van fietsen ingerichte balcon (fietssymbool op de deuren) en u een dagkaart fiets aanschaft.
Badge
beste marja,

Hertog geeft je reeds het antwoord op je vraag, waarvoor dank!
Reputatie 2
Alleen fietsen met verbrandingsmotor mogen niet. i.t.t. bijv. Hongarije waar scooters en brommers gewoon met de trein vervoerd mogen worden.
Je kan beter een e-bike op het station huren. Dat is minder gedoe voor in de trein. Bovendien kunnen de fietsen ook in de treinen gaan omvallen, omdat de trein erg ksn wiebelen onderweg.
Reputatie 6
Badge
Je kan beter een e-bike op het station huren. Dat is minder gedoe voor in de trein. Bovendien kunnen de fietsen ook in de treinen gaan omvallen, omdat de trein erg ksn wiebelen onderweg.
In de DDZ-treinen, en de treinen van Arriva heb je speciale gordels om je fiets mee vast te zetten. Helaas is dit een groot gebrek in de ICM en en de VIRM die je nog het meeste ziet.

Reageer