beantwoord

Mag ik een ladder van 275 cm meenemen in de trein?

• 15 mei 2019
  • 20 reacties
  • 723 Bekeken

Hoi!

Ik ben afhankelijk van ov en ik wil graag een ladder ophalen aan de andere kant van Nederland. Beetje omslachtig, ik weet het, maar het is een ladder op maat.

Ik dacht zelf dat de ladder prima boven op de bagagerekken kan liggen..

Mag de ladder denk je mee?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Jeroen 16 mei 2019, 05:32

Gezien de lengte is dit niet toegelaten in de trein en het zal mij verbazen als er een Hc is die dit wel gaat toelaten, mede ook omdat het een gevaar kan opleveren voor andere reizigers.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Formeel mag de grootste maat van een voorwerp dat u meeneemt 85 cm zijn, met uitzondering van ski's. Uw ladder valt daar duidelijk buiten en het mag niet. Ik vraag me af of hij wel in de bagagerekken past. Als u de ladder daar kwijt kunt zit u formeel wel fout, maar omdat het geen overlast geeft, zult u er niet op aangesproken worden. Het past alleen als het een hele smalle ladder is. In de dubbeldekkers is die er alleen op de benedenverdieping en het lijkt me stug dat een ladder daar in past.
Hi Thom! De ladder is 40 cm breed. Het is vooral de lengte waar ik me zorgen om maak..
Reputatie 7
Badge +4
Het is afhankelijk van de trein waarmee u reist. Niet alle treinen hebben bagagerekken. In een Koploper zou het wel kunnen.
Er rijden geen dubbeldekkers op dit traject, dus ik ga het er maar op wagen.. Bedankt!
Badge
Gezien de lengte is dit niet toegelaten in de trein en het zal mij verbazen als er een Hc is die dit wel gaat toelaten, mede ook omdat het een gevaar kan opleveren voor andere reizigers.
Reputatie 3
Waarom laat je het dan niet versturen naar "jouw kant van Nederland"?

Zal niet zo heel veel duurder zijn dan een retourtje, lijkt mij zo.
Reputatie 7
Ik zou het er niet op wagen, het antwoord is gewoon nee, die mag niet mee. Je kunt er amper mee in en uit de trein komen, een draai maken en kan potentieel gevaar veroorzaken. De ladder mag niet mee de trein in..
Reputatie 7
Badge +3
40 x 275 lijkt me redelijk onpraktisch in de trein.
Reputatie 7
Badge +2
Niet alleen onpraktisch in de trein, ook op het station zelf. Als je die zo halverwege vasthoudt dan maai je zowel voor als achter je mensen omver.
En ik vraag me af of je het uberhaupt redt om de trein binnen te komen, je moet dan vanaf het balkon de draai maken de coupe in, dat stuk is niet eens 275 cm.
Reputatie 5
Hoe hoog hangen de hoogspanningslijnen eigenlijk ?
Reputatie 7
Badge +2
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bovenleiding :
In Nederland hangt de bovenleiding van de trein meestal op 5,50 meter hoogte boven de kop van de spoorstaaf. De minimale hoogte is 5,10 meter.
Wilde je de ladder dan door het dak steken? 🤣
Hallo fcatharinaf en welkom bij de NS Community.

Zoals aangegeven door sommige gebruikers is je ladder helaas groter dan is toegestaan in onze treinen. Of je wel of niet de trein mee kunt reizen hangt dus heel erg af van de conducteur die je treft. Persoonlijk zou ik het risico niet nemen en het advies van Pluckie aannemen en het laten versturen.
Reputatie 7
Ik weet wel zeker dat conducteurs het hier niet mee eens gaan zijn 😉
Badge +3
@Jouke NS
Het moet niet afhangen van welke conducteur je treft. Het is gewoon niet toegestaan. En als een conducteur het wel toestaat dan moet die nodig naar herinstructie. 😀

Edit: het woord 'niet' was ik vergeten te tikken in de eerste zin. Excuses!
@Jouke NS
Het moet afhangen van welke conducteur je treft. Het is gewoon niet toegestaan. En als een conducteur het wel toestaat dan moet die nodig naar herinstructie. 😀

Bedankt voor de aanvulling, iMark. Dat het niet mag had ik ook vastgesteld.
Badge +3
Een keukentrapje, strijkplank, IKEA bouwpakketje of keyboard in flightcase mag meestal nog wel (met name buiten de spits).

Maar die moeten dan rechtop op het balkon tegen de wand, en niet mee de coupé in!
Reputatie 5
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bovenleiding :

In Nederland hangt de bovenleiding van de trein meestal op 5,50 meter hoogte boven de kop van de spoorstaaf. De minimale hoogte is 5,10 meter.Wilde je de ladder dan door het dak steken? 🤣

Hij zal goed zijn best moeten doen, maar de Darwin Award wordt toch echt elk jaar weer uitgereikt.

Zoals een Duitse collega zei: "Hochspannung macht klein, schwarz und schrecklich."
Reputatie 7
Nouja, perron 75-85cm, ladder 275cm en dan de lengte van de persoon nog. Onmogelijk is het niet 🙂
Hoi allemaal, bedankt voor jullie adviezen.
Ik voelde me er ook toch niet prettig bij om dezelfde redenen. Ik het anders kunnen oplossen met een lift van iemand met een busje 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Mooi dat je het anders op kon lossen.
Ik zat al te wachten op een nieuwsbericht dat iemand met een ladder klem zat in een trein 🤣

Reageer