beantwoord

Mag ik in het weekend een fiets meenemen in de trein?

• 15 juni 2014
  • 3 reacties
  • 8755 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik zie op ns.nl dat dit alleen van maandag t/m vrijdag kan, buiten het spitsuur. Er staat niets in over het weekend. Wie kan mij er meer over vertellen?
icon

Beste antwoord door Thom 15 juni 2014, 13:09

Hallo Dzjon: U kunt ook in het weekend uw fiets gewoon in de trein meenemen. Het weekend kent geen spits. dus het is de hele dag mogelijk. U moet voor uw fiets wel een dagkaart fiets kopen voor zes euro.
Het is voor uw medereizigers wel prettig dat u uw fiets plaatst in het daarvoor bestemde deel. Het wordt aangeduid op de trein met een blauw bordje en daarop een witte fiets.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Dzjon: U kunt ook in het weekend uw fiets gewoon in de trein meenemen. Het weekend kent geen spits. dus het is de hele dag mogelijk. U moet voor uw fiets wel een dagkaart fiets kopen voor zes euro.
Het is voor uw medereizigers wel prettig dat u uw fiets plaatst in het daarvoor bestemde deel. Het wordt aangeduid op de trein met een blauw bordje en daarop een witte fiets.
Op de website van NS lees ik o.a.:
"U kunt uw fiets onder bepaalde voorwaarden meenemen in de trein. Dit kan alleen buiten de spitsuren op werkdagen (spitsuren: 06.30 - 09.00 uur en 16.30 - 18.00 uur). Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen en in de maanden juli en augustus."

Vooral die laatste zin ("Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen en in de maanden juli en augustus.") geeft het antwoord op jouw vraag.
In het weekend geen beperkingen, dus mag je jouw fiets vandaag gewoon meenemen, mits geplaatst op het speciale fietsbalkon (fietssymbool op de deuren).
En natuurlijk ook die fietsdagkaart niet vergeten.
Hallo Dzjon,

Thom en Geus geven hier het juiste antwoord. In het weekend mag je je fiets meenemen in de trein en gelden er geen beperkingen. Je dient wel een kaartje voor je fiets te kopen van €6,00. Ik heb je vraag iets aangepast en verplaatst naar 'In de trein', om de vindbaarheid te vergroten.

Groet,
Marjan

Reageer