beantwoord

Mag ik voor 9 uur reizen met een Dalvrije NS kaart omdat ik door werkzaamheden anders te laat kom?

• 15 april 2014
  • 2 reacties
  • 332 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Normaliter kan ik gewoon om 9 uur vertrekken op het station in Roermond, om om half 11 in Utrecht te zijn. Echter door werkzaamheden tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht moet ik nu eerder vertrekken. Moet ik hierdoor een extra kaartje kopen, of mag ik alsnog met het Dalvrije kaartje reizen?

icon

Beste antwoord door Loes 15 april 2014, 14:41

Hoi Britt,

Het is helaas niet toegestaan om met korting te reizen voor 09.00 uur, ook al zijn er geplande werkzaamheden, hoe vervelend het ook is. Daarbij is het nog belangrijk wat voor abonnement je hebt, want bij het oude Voordeelurenabonnement zou je nog losse kaartjes bij kunnen kopen, maar met een nieuw abonnement als Dal Voordeel, Dal Vrij etc. ben je verplciht om in- en uit te checken, dus is het wat lastiger om bij de 09.00 uurs grens over te stappen op korting.

Het duurt nog tot en met woensdag en dan zou het donderdag weer normaal moeten rijden met het treinverkeer.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Britt,

Het is helaas niet toegestaan om met korting te reizen voor 09.00 uur, ook al zijn er geplande werkzaamheden, hoe vervelend het ook is. Daarbij is het nog belangrijk wat voor abonnement je hebt, want bij het oude Voordeelurenabonnement zou je nog losse kaartjes bij kunnen kopen, maar met een nieuw abonnement als Dal Voordeel, Dal Vrij etc. ben je verplciht om in- en uit te checken, dus is het wat lastiger om bij de 09.00 uurs grens over te stappen op korting.

Het duurt nog tot en met woensdag en dan zou het donderdag weer normaal moeten rijden met het treinverkeer.
Badge
Dag Britt, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je baalt, maar het is inderdaad niet toegestaan om voor 9.00 met korting te reizen/ of vrij reizen. Ook al zijn er werkzaamheden gepland. Dank voor je reactie Loes. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'. Vriendelijke groet, Leny

Reageer