beantwoord

Mag mijn Hond gratis mee met mijn studenten ov kaart?

• 6 februari 2019
  • 3 reacties
  • 242 Bekeken

Ik heb 2 honden een grote en schoothondje die eventueel wel in een tas kan.

-Mag mijn grote hond gratis mee met mijn studenten iv kaart ?

- mogen ze samen gratis meereizen omdat de kleine hond in een tas zit ?
icon

Beste antwoord door Thom 6 februari 2019, 17:29

Nee, een grote hond gratis meenemen mag bij geen enkel abonnement. U zult een hond of gratis in een mandje moeten vervoeren - niet eventueel -, of u moet een hondenkaartje kopen. (€3,20)

In principe is uw constructie van een hond in een mandje en eentje los, toegestaan. De grote hond moet aangelijnd zijn en geen overlast veroorzaken. Uw mand of tas heeft geen recht op een zitplaats en het is ook niet de bedoeling dat u een zitplaats feitelijk blokkeert. Bedenk dat mensen ook een hekel aan honden kunnen hebben. Buiten de spits is het doorgaans geen probleem om op deze manier te reizen.

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/dagkaart-hond
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee, een grote hond gratis meenemen mag bij geen enkel abonnement. U zult een hond of gratis in een mandje moeten vervoeren - niet eventueel -, of u moet een hondenkaartje kopen. (€3,20)

In principe is uw constructie van een hond in een mandje en eentje los, toegestaan. De grote hond moet aangelijnd zijn en geen overlast veroorzaken. Uw mand of tas heeft geen recht op een zitplaats en het is ook niet de bedoeling dat u een zitplaats feitelijk blokkeert. Bedenk dat mensen ook een hekel aan honden kunnen hebben. Buiten de spits is het doorgaans geen probleem om op deze manier te reizen.

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/dagkaart-hond
Ohw dan is het in 3 jaar tijd alweer flink veranderd
Reputatie 7
Badge +4
Volgens mij niet. Ik had indertijd als ov-jaarkaarthouder eerste klas het recht een hond gratis mee te nemen, maar dat is al behoorlijk lang geleden. Deze regels gelden in ieder geval de laatste vier jaar.

Reageer