beantwoord

Mag mijn scooter mee in de trein?

• 14 juni 2014
  • 7 reacties
  • 27836 Bekeken

Hallo, afgelopen donderdag toen ik met de trein reisde zag ik een reiziger die zijn scooter mee nam in de trein. Nu heb ik aan Eva gevraagd of ik mijn scooter mee mocht nemen, waarop zij antwoorden dat dit niet mocht. Toch is dit opmerkelijk, want afgelopen donderdag zag ik toch echt dat er een scooter de trein in werd gezet. Het treinpersoneel heeft zelfs geholpen met het inladen van de scooter met gebruik van de rolstoelplank.
Ik ga in de zomervakantie namelijk een paar weken op vakantie en ga dan met de trein en het zou zeer handig zijn als ik mijn scooter mee mocht nemen.

Alvast bedankt,

Groet,
Claudio
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 juni 2014, 12:34

Op de pagina over meenemen fiets lees ik o.a.:

"Fietsen met een verbrandingsmotor mogen om veiligheidsredenen niet meegenomen worden in de trein."

Mogelijks was het een elektrisch aangedreven scooter die jij hebt gezien, dan zou het dus wel mogen.
Bekijk origineel

7 reacties

Op de pagina over meenemen fiets lees ik o.a.:

"Fietsen met een verbrandingsmotor mogen om veiligheidsredenen niet meegenomen worden in de trein."

Mogelijks was het een elektrisch aangedreven scooter die jij hebt gezien, dan zou het dus wel mogen.
Badge
Claudio, welkom op het forum. Wat Geus aangeeft, klopt.

Wat mag niet?
Het vervoer van brom- en snorfietsen en fietsen met een verbrandingsmotor is niet toegestaan. Ook bakfietsen, fietsaanhangwagens, en karren en wagens in het algemeen, mogen niet mee de trein in.
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'in de trein'.
wel als de tenk van de brommer helemaal leeg is is het dan wel toegestaan of dan ook nog niet ?
of is der een andere manier om met een brommer of scooter van bijvoorbeeld maastricht naar utrecht te komen zonder er met de brommer of scooter heen te rijden
Nee dan nog blijft het een bromfiets met verbrandingsmotor en deze mogen niet mee in de trein.
Reputatie 7
Badge +4
Met de trein kunt u in geen geval een vervoermiddel met een verbrandingsmotor meenemen. Een lege tank maakt helemaal niet uit. Het wordt de boedelbak of gewoon met de scooter er naar toe 😄.
Reputatie 5
Of verwijder de motor uit je scooter, dan mag ie wel mee, haha.😁
Reputatie 5
Of ga zonder scooter en huur ter plekke een andere scooter!

Reageer