beantwoord

Mallotig korte treinen



Toon eerste bericht

28 reacties

Ik heb al antwoord via Twitter van de NS gehad: Geachte heer of mevrouw, De ICM3 (Koploper) voldoet kennelijk niet genoeg aan de eisen. Vaak zijn er te weinig plekken om te kunnen zitten en er is geen voldoende zitcapaciteit. Ook voor mensen in een rolstoel of mensen met een rollator hebben namelijk de grootste moeite om in de trein te bivakkeren, terwijl in de VIRM wel beter is. Maar ik zit me af te vragen of er ipv de ICM3 of de Koploper een nieuwe intercity materieel kan worden gebouwd die vooral gelijkvloers is met de trein en het perron? Net als in de Flirt en de Sprinter. Misschien kan er meer wat aan gedaan worden want ik moest een keer van Amersfoort naar Apeldoorn en Deventer en ik moest de hele tijd staan. Ik heb een zwaar vermoeden dat de ICM3 naast de mat 64 niet meer aan de eisen voldoet. Als jullie een nieuwe Intercity materieel voor kunnen inzetten zou het voor de mensen die in de 2e klasse zitten vooral wat humaner en ook heel veel ruimer moeten maken. Misschien kunnen jullie afkijken hoe ze in de Amsterdamse metro van het GVB doen. Ik denk ook dat zeker op lange afstanden ook praktisch en ruimer kan zijn. Maar dan met meer comfort en ook de mogelijkheid zodat er ook gemakkelijk iemand langs kan passeren in de Intercity trein. Antwoord terug van de NS gehad: Goedenavond! Bedankt voor je bericht! Vervelend dat je deze ervaring hebt met de ICM3 koploper. Maar helaas hebben op dit moment al het beschikbare materieel nodig. Wel zal je uitgebreide feedback en suggesties hierover intern doorzetten. Wellicht dat hier nog even naar gekeken kan worden:) ^LD
Reputatie 7
De nieuwe IC wordt de InterCity Nieuwe Generatie (of Next Generation). Gelijkvloers en enkeldeks, geschikt voor conventioneel en HSL. Google maar eens 😉
Reputatie 7
Badge +3
Vandaar dat zeer kritisch gekeken wordt naar de kosten, dat zou ieder ander verstandig bedrijf in deze situatie ook doen.
Ik heb op zich niets tegen het kritisch kijken naar kosten. Maar ik heb nu sterk het idee dat de weekendreizigers de tol betalen van bijvoorbeeld het Fyra-fiasco.

2 April 2017 zal als schoolvoorbeeld van een mislukte marketingcampagne de geschiedenis ingaan. NS trekt 250.000 extra reizigers met het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk maar verlengt de treinen niet. Veel idioter kunnen we het niet maken, wel oncomfortabeler. Een totaal mislukte campagne met honderdduizenden ontevreden klanten.

Reageer