beantwoord

Man zonder NS-aanduiding op kleding controleert ov kaarten.

• 16 mei 2019
  • 7 reacties
  • 642 Bekeken

Misschien een wat gekke vraag maar ik ben zojuist gecontroleerd door een man die helemaal niet qua NS kleding aan had. Het was ook geen reizigersonderzoek. Hij liep erbij alsof hij niets met de NS te maken had. Ik weet niet hoe makkelijk het is om aan zo’n scanapparaatje te komen, en misschien is dit ook wel een dom topic maar ik hoef eigenlijk niet dat mijn gegevens bij Jan en Alleman terecht kunnen komen.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 mei 2019, 16:52

Ik heb helaas al 2 weken niets meer van Arnohappy vernomen. Ik mis nog enkele gegevens, maar heb zijn signaal wel doorgezet.
Bekijk origineel

7 reacties

Het was dus niet iemand in een rode jas?
Hallo Arnohappy en welkom bij de NS Community,

Heel vreemd dat jou dit is overkomen. Alleen medewerkers van Ipsos en mijn collega's die in de trein werkzaam zijn mogen deze werkzaamheden uitvoeren. Ik wil je vragen mij een privébericht te sturen zodat ik dit door kan zetten. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Het zou ook om een burger actie van Veiligheid en Service kunnen gaan. Deze collega's controleren in burger kleding, maar tonen bij binnenkomst hun BOA pas en melden dit ook. Ik weet niet of iedereen dit doorheeft, maar het zou kunnen.

Durf niet te zeggen of dat het geval was, maar daar zal Erryt wel achter kunnen komen vermoed ik.
Dat kan ik vast, maar ik mag helaas niets terugkoppelen.
Reputatie 5
Het lijkt me heel simpel. Als iemand in burgerkleding mij om mijn kaartje vraagt dan mag die persoon eerst aantonen dat hij/zij bevoegd is hiervoor. Zoniet, dan toon ik niks. In Duitsland zie ik wel eens controle door personen in burgerkleding maar die laten eerst hun pas zien.
Het lijkt me heel simpel. Als iemand in burgerkleding mij om mijn kaartje vraagt dan mag die persoon eerst aantonen dat hij/zij bevoegd is hiervoor.

Sterker nog, volgens art. 2 van de ambtsinstructie moet hij/zij dat ongevraagd doen.
Ik heb helaas al 2 weken niets meer van Arnohappy vernomen. Ik mis nog enkele gegevens, maar heb zijn signaal wel doorgezet.

Reageer