Maximum aantal fietsen in de trein.....😡

• 12 June 2021
  • 37 reacties
  • 1078 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 3

Ik vind je vergelijking niet echt van toepassing. En Ik denk dat je zelf wel begrijpt waarom.niet. En het probleem is dat je op dit forum alleen gangbare meningsuitingen kunt delen die aansluiten bij de mening van de meerderheid. Als je een hier afwijkende mening of ervaring wilt delen wordt je daar op een vervelende manier op aangesproken is mijn ervaring.

Ik vind je vergelijking niet echt van toepassing. En Ik denk dat je zelf wel begrijpt waarom.niet. En het probleem is dat je op dit forum alleen gangbare meningsuitingen kunt delen die aansluiten bij de mening van de meerderheid. Als je een hier afwijkende mening of ervaring wilt delen wordt je daar op een vervelende manier op aangesproken is mijn ervaring.

Je volstaat met het herhalen van je standpunt zonder argumenten te geven. 'Ik denk dat je zelf wel begrijpt waarom niet' is geen argument, maar een drogreden.

Reputatie 3

Omdat je vergelijking mank gaat. Een conducteur die een arm van een reiziger heeft gebroken is per definitie onwaarschijnlijk. Drukke treinen zijn aan de orde van de dag. 

Ik was in de veronderstelling dat je dit zelf ook wel zou begrijpen vandaar. Dat is iets anders dan een drogreden. Dat is bv zoiets als; er zijn geen drukke treinen omdat ik ze niet druk vind

Reputatie 7
Badge +3

In principe zou iedereen hier vrij moeten zijn om zijn mening te delen. 

Dat kan ook, dus ook iemand die een andere ervaring heeft is vrij die ervaring en zijn mening te delen. Maar als dat gebeurt staat dat jou niet aan en blijf je daar maar over door gaan. Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn. Als iedereen het wel met elkaar eens is, is er weinig reden voor discussie. 

We kunnen ook allemaal reageren als NS medewerkers op Twitter: 

Spijtig dat het zo druk is in de trein naar …….(vul zelf in). Ik zou je willen adviseren om de drukte te melden in de druktemelder: https://bit.ly/3wI5und. Aan de hand van de meldingen wordt er gekeken of het een structureel probleem betreft en een trein verlengd kan worden.

Maar ik weet niet of je daar heel veel aan hebt.

Zelf wil ik bij zulk soort melding van volle trein graag kijken in het vertrektijden archief, o.a. hoe lang die trein was, wat de drukteindicator voor de trein aangaf (of dat een beetje klopt), of treinen ervoor of erna wel langer waren, of de trein op die tijd op andere dagen recent en verder in het verleden langer of korter was. 

Zo zijn bv per 1 februari treinen gemiddeld 10% ingekort, maar dat is een gemiddelde dus de ene trein kan gewoon op normale lengte zijn gebleven waar een ander is gehalveerd. Dit kwam nog bovenop het schrappen van bepaalde treinen vanaf eind oktober/begin november. Die 10% inkorting per 1 februari was op zich wel goed te begrijpen want in januari en ook nog in februari was het aantal treinreizigers op zijn laagst in de 2e golf. Alleen gingen vanaf begin maart middelbare scholen weer gedeeltelijk op en nam het aantal reizigers weer toe. En daarmee namen ook het aantal klachten over volle treinen weer toe. Om die reden vind ik het interessant om dan te kijken of een melding van een volle trein een trein betreft die voor 1 februari wel langer was en of er op dat traject ook andere treinen zijn vervallen waardoor de overgebleven treinen drukker werden. Want dan kun je aantonen dat NS te weinig materieel inzet en ze daarmee om de oren slaan. 

En er zijn intussen diverse versoepelingen doorgevoerd waardoor nog wat meer mensen met de trein zijn gaan reizen. De treinen die geschrapt waren rijden intussen weer (op een enkele uitzondering na) maar het is me niet duidelijk of die 10% inkorting weer terug gedraaid is. Dat is natuurlijk wel weer terug te vinden in de vertrektijdenhistorie, door bv op ene bepaald treinnummer te zoeken. Maar daar is meer informatie voor nodig, zoals welke trein op welke tijd was druk. En als dan blijkt dat die trein eerder wel lang was en nu ingekort is, dan kan het zijn dat jij of iemand anders die klaagt over die volle trein dit misschien naar NS toe kan gebruiken om aan te geven dat de trein structureel te kort is. Of misschien was die trein altijd al kort en waren er ook voor Corona al klachten over. 

Maar we kunnen ook gewoon niet meer reageren of het standaard NS antwoord geven dat je de druktemelder maar moet invullen. 

Reputatie 3

Volgens mij staat het mij vrij om hier te reageren op reacties op berichten die ik heb gepost. Hoezo ' blijf ik er maar over doorgaan en staan de reacties mij niet aan?' Ik denk er gewoon anders over en daar geef Ik dan een reactie op. Waarom zou dat niet mogen?

Reputatie 3

Eigenlijk vraag ik me inmiddels ook wel af wie hier nu maar blijft doorgaan.. 

Reputatie 6

Hoe dan ook heeft @Janaa wel een punt ! Al vormt dit topic niet de best mogelijke illustratie. Alhoewel.

Reputatie 3

Ik heb verschillende reacties in verschillende topics over verschillende onderwerpengeplaatst,  soms positief en soms negatief De posters die dit het meest opvalt hebben een veelvoud aan reacties geplaatst endie reacties zijn niet overwegend positief te noemen. Dus in dit geval: ...De pot verwijt de ketel...

Reputatie 3

Overigens heb ik inhoudelijk niet meer op de laatste reactie van Momo gereageerd omdat ik dit een herhaling van zetten vind: dezelfde argumenten worden herhaaldd waarop ik dan weer met dezelfde tegenargumenten zou moeten gaan reageren. Maar als ik dat daadwerkelijk zou doen word ik op dit forum van 'drammen' beticht. Dat geldt hier dan blijkbaar niet voor andere forumleden die eindeloos dezelfde argumenten herhalen. En daarom.lijkt het me ook weinig zinvol om hier een eigen topic aan te wijden.

Reputatie 7
Badge +3

Op welk traject reist u dan? In mijn ervaring zijn de treinen in de daluren nog steeds tamelijk leeg. Sinds corona heeft er nog niemand naast mij gezeten…

Vaker staan dan zitten? Dat kan ik eigenlijk niet geloven, zelfs niet in de spits.

Elke dag staat Twitter vol met klachten over te volle treinen.

Badge

Op welk traject reist u dan? In mijn ervaring zijn de treinen in de daluren nog steeds tamelijk leeg. Sinds corona heeft er nog niemand naast mij gezeten…

Vaker staan dan zitten? Dat kan ik eigenlijk niet geloven, zelfs niet in de spits.

Vooral omdat mensen niet naast een ander willen gaan zitten, treinen zijn een stuk drukker aan het worden maar treinen waar geen zitplaats meer is die zijn er niet veel. En die er wel zijn worden echt gemeld door het personeel zodat dit bekend wordt bij de planning. 

Vandaag was erg duidelijk merkbaar dat de mensen er weer op uit trekken en natuurlijk het niet te missen Oranje legioen welke met de trein onderweg was voor de wedstrijd.  Drukke treinen gezien maar overal waren nog zitplaatsen vrij, desondanks stonden er wel mensen op de balkons wat dus niet nodig was.

2,5 uur per dag enkele reis in de daluren reizen en dan vaker moeten staan dan kunnen zitten? Incidenteel zal staan voorkomen en dan klagen we massaal op Twitter, m.i. terecht. Maar vaker staan dan zitten in de daluren? Nee, sorry, dat geloof ik niet. 

Reageer