Maximum aantal fietsen in de trein.....😡

• 12 June 2021
  • 37 reacties
  • 1081 Bekeken

Dagelijks zie ik het aantal fietsen, samen met het aantal mensen in treinen groeien. Mijn peperduur betaalde bussines kaart ten spijt, sta ik vaker in de trein, dan dat er een zitplek is. Vergeten we voor het gemak maar even de 1,5 meter.......schijtziek van deze situatie begin ik dan mijn diensten in de zorg.....dagelijks tenminste 2,5 uur afzien, soms ( als ik niet overnacht ) 5 uur doffe ellende 😡🤬😡🤬😡

37 reacties

Op welk traject reist u dan? In mijn ervaring zijn de treinen in de daluren nog steeds tamelijk leeg. Sinds corona heeft er nog niemand naast mij gezeten…

Vaker staan dan zitten? Dat kan ik eigenlijk niet geloven, zelfs niet in de spits.

Reputatie 7
Badge +3

Op welk traject reist u dan? In mijn ervaring zijn de treinen in de daluren nog steeds tamelijk leeg. Sinds corona heeft er nog niemand naast mij gezeten…

Vaker staan dan zitten? Dat kan ik eigenlijk niet geloven, zelfs niet in de spits.

Elke dag staat Twitter vol met klachten over te volle treinen.

Badge

Vooral omdat mensen niet naast een ander willen gaan zitten, treinen zijn een stuk drukker aan het worden maar treinen waar geen zitplaats meer is die zijn er niet veel. En die er wel zijn worden echt gemeld door het personeel zodat dit bekend wordt bij de planning. 

Vandaag was erg duidelijk merkbaar dat de mensen er weer op uit trekken en natuurlijk het niet te missen Oranje legioen welke met de trein onderweg was voor de wedstrijd.  Drukke treinen gezien maar overal waren nog zitplaatsen vrij, desondanks stonden er wel mensen op de balkons wat dus niet nodig was.

Reputatie 7

Eergisteren (vrijdagavond)kwam een net ingestapte jongedame in Zwolle klagen bij een passagierende conducteur in de 1e klas dat ze een heftige situatie had meegemaakt. Ik zat er ook en ving dit op. Ze was overgestapt uit de IC uit Groningen, de 2e klas zat volgens haar zo vol dat alle stoelen bezet waren en er ook mensen moesten staan. Ze wilde een klacht indienen. Ze was boos dat de 1e klas niet was vrijgegeven. De conducteur legde uit dat alle stoelen gebruikt mogen worden maar zij vond het absoluut onverantwoord ondanks de mondkapjesplicht en merkte op dat meerdere mensen het ding niet of verkeerd droegen. De conducteur verwees haar door naar de klantenservice. Volgens hem worden ze daar overspoeld met klachten over drukte en geven mensen aan dat ze gewoon niet naast een onbekende willen zitten. Ik zei de conducteur dat ik vaak zie dat mensen dan maar in de 1e klas gaan zitten zonder ervoor re betalen. Dat beaamde hij. Hij zei er verder niets meer op en ging door met lezen.

Reputatie 7
Badge +3

Mensen willen wel reizen met de trein maar niet naast een onbekende zitten? Tja , misschien moet je dan maar niet met de trein reizen. Of ze willen in de 1e klas zitten? Tja, dan moet je daar maar een kaartje voor kopen. Wil je geen 1e klas kaartje kopen en wel reizen, dan zul je moeten aanvaarden dat je mogelijk naast een onbekende moet zitten.

Met minder dan 60.000 besmettelijke mensen is de kans dat je naast een besmettelijk iemand zit al heel wat kleiner dan pakweg 2 maanden geleden en de kans dat je naast een gevaccineerd persoon zit is nog veel groter. En de kans dat je besmet raakt bij of van bezoek van familie of vrienden of waar je met de trein naar toe gaat of vandaan komt is ook weer groter dan besmet raken in de trein. Die andere dingen doen mensen wel, maar oh wee als ze naast iemand in de trein moeten zitten. 

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag was erg duidelijk merkbaar dat de mensen er weer op uit trekken en natuurlijk het niet te missen Oranje legioen welke met de trein onderweg was voor de wedstrijd.  

Leuk dat je voor de gelegenheid gekleed was, nieuw NS uniform?  :rofl:

https://twitter.com/NS_online/status/1404141687413383169

2,5 uur per dag enkele reis in de daluren reizen en dan vaker moeten staan dan kunnen zitten? Incidenteel zal staan voorkomen en dan klagen we massaal op Twitter, m.i. terecht. Maar vaker staan dan zitten in de daluren? Nee, sorry, dat geloof ik niet. 

Reputatie 3

Kijk dit bedoel ik nou. Meteen wordt er aan de geloofwaardigheid van het verhaal van deze reiziger getwijfeld. Het is niet incidenteel zoals hij aangeeft. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar heb je dan ook gelezen dat er eerst gevraagd werd op welk traject er gereisd wordt (waar dan geen antwoord op komt) en dat Jan Haverkamp ook zijn ervaring met reizen met de trein aangeeft, dat hij geen drukte ervaart op zijn traject(en). Wat jij nu doet is twijfelen aan de geloofwaardigheid van Jan. 

Er zullen nu eenmaal bepaalde trajecten of treinen zijn die drukker zijn en anderen waar het niet druk is. Alleen een klacht dat het druk is zegt niet genoeg. De vraag is: waar is het druk, welk traject, welke tijd, welke trein. Met deze informatie kan NS kijken of het structureel is en of die trein verlengd kan worden. Het is nu eenmaal niet mogelijk alle treinen die er in Nederland rijden langer te maken, er zullen dus keuzes gemaakt moeten worden.

Reputatie 3

Ik twijfel niet aan de geloofwaardigheid van anderen, dat staat ook nergens in mijn bericht maar ik constateer dat dit hier gebeurt. 

Reputatie 3

Hoe zou het komen dat er verder geen reactie komt op vragen over het traject van deze reiziger denk je? Zou het misschien ook iet te maken hebben met de toon en de inhoud van de reacties?

Badge

Hoe zou het komen dat er verder geen reactie komt op vragen over het traject van deze reiziger denk je? Zou het misschien ook iet te maken hebben met de toon en de inhoud van de reacties?

Simpel omdat er genoeg mensen zijn die hier hun klacht deponeren en er verder niet meer naar kijken of op reageren, ze willen alleen even hun klacht ergens neerzetten. Zo zijn er heel veel forum leden die slechts een enkel bericht hebben geplaatst op de community en daarna nooit meer iets gedaan hebben met hun account.

Maar daar ging dit topic niet over, je begint nu in elk topic te reageren om je gelijk maar te kunnen krijgen en dat ijkt me nu niet de bedoeling van deze community.

Reputatie 3

Ik reageerde net op een bericht aan mij van Momo eigenlijk. Waarom zou dat niet mogen?Het gaat er niet om dat ik mijn gelijk wil halen maar ik laat me ook geen woorden in de mond leggen. Vandaar mijn reactie.

Reageren op elk topic,daar zou ik een dagtaak aan hebben. Dat laat ik graag aan anderen over. Volgens mijnis het aantal berichtjes dat ik post heel bescheiden in vergelijking met anderen.

Badge

Kijk dit bedoel ik nou. Meteen wordt er aan de geloofwaardigheid van het verhaal van deze reiziger getwijfeld. Het is niet incidenteel zoals hij aangeeft. 

Dit geeft toch een andere indruk vooral omdat je in dit topic reageert om je gelijk in een ander topic te krijgen.

En dat andere meer reacties hebben geschreven komt vooral omdat ze al veel langer actief zijn en in meer topics actief bijdragen aan andere topics.

Reputatie 3

Zoals ik eerder al had aangegeven, het gaat me er niet om om gelijk te krijgen. Hoe zou dat ook kunnen? Daarvoor lopen de meningen teveel uiteen. Ik zou wel graag van de mogelijkheid gebruik willen maken om ook mijn mening te geven op dit forum, omdat ik vind dat reizigers die meerdere keren per week moeten reizen nu niet erg aan bod komen op dit forum. Ook als je het niet met me eens bent, is het nog zo dat anderen op dit forum ook eindeloos vaak dezelfde argumenten in verwante discussies gebruiken.Bijvoorbeeld het niet naast een reiziger wil en zitten zodat de treinen drukker lijken dan ze zijn of het argument dat je toch niet in de trein hoeft te stappen als je je daar niet veilig voelt. Dan zou ik dus ook kunnen zeggen dat deze personen alleen hun gelijk willen halen omdat ze dezelfde argumenten in verschillende topics gebruiken. 

Reputatie 7

Ik reis meerdere malen per week met de trein, en afgelopen tijd heb ik het niet als te druk ervaren.

Aangeven dat het te druk is is natuurlijk prima. Maar veel posters geven aan dat het te druk is, maar vermelden vervolgens niet welk traject en tijdstip, en tijdens Corona eventueel of alle zitplaatsen al bezet waren.

Reputatie 3

Tja dat is niet zo handig natuurlijk want dan gebeurt er zeker niets mee.

Reputatie 7
Badge +3

Het is niet zo dat er maar één persoon gelijk heeft. Voor Corona was het al zo dat de drukte niet altijd gelijk verdeeld was. De trein die ik normaal gesproken eind van de middag in de spits naar huis had was vaak druk maar meestal kon ik nog wel ergens een stoel vinden, soms was die trein wel zo vol dat ik moest staan. Maar ook toen waren er ervaringen van anderen op andere trajecten die veel vaker moesten staan, soms hier of op Twitter geillustreerd met foto's, maar er ook waren ook ervaringen van weer anderen dat ze regelmatig zo ongeveer een privé coupé hadden, zo leeg was hun trein. 

Dat zal nu niet anders zijn. Als dan iemand anders een ervaring deelt dat zijn trein rustig is, of in ieder geval nog genoeg stoelen vrij,  wil dat niet zeggen dat jij dan geen gelijk hebt dat jouw trein erg druk is. En ja, er zijn nu veel reizigers die klagen dat een trein druk is en dat ze nu naast iemand moeten gaan zitten, wat volgens hun niet de bedoeling is in Corona tijd, waarmee gelijk duidelijk wordt dat er nog wel stoelen vrij zijn.  Daarom kan het gebeuren dat wanneer er 5 of 10 achter elkaar klagen over volle treinen terwijl er nog genoeg stoelen vrij maar die personen willen niet naast iemand anders zitten, dat aan een volgende persoon die klaagt over een drukke trein gevraagd wordt of de trein wel echt vol was, vooral wanneer er geen verdere details worden gegeven anders dan de trein was druk.

Hierboven is al gezegd door MoDe “Elke dag staat Twitter vol met klachten over te volle treinen.” Dat is inderdaad zo, maar een groot deel van de klachten betreft gevallen waar wel stoelen vrij zijn maar die personen niet naast een ander willen zitten en dat soort klachten zijn er ook op deze community, bv “de trein is en nu moet ik naast een onbekend persoon zitten”. De rest van de klachten betreft echt (te) volle treinen. Maar zonder meer details of antwoord te geven op gestelde vragen is lastig om vast te stellen in welke categorie een klacht valt en is het dus niet zo gek om meer details te vragen. Dat wil niet gelijk zeggen dat er aan de geloofwaardigheid wordt getwijfeld. 

Reputatie 3

Zoals ik eerder al heb aangegeven, gaat het me niet om gelijk kriijgen. Maar als ik op reacties van andere reizigers  over veelnte drukkevtreinen steeds lees :' Dat geloof ik niet.' of: 'Dat wil er bij mij niet in.' denk ik dat je toch wel kunt stellen dat de reizigers van echt drukke treinen, voor noodzakelijke reizen, hier op dit forum een geloofwaardigheidsprobleem hebben.

Reputatie 7

Ik zie eigenlijk niemand zeggen dat zij niet geloven dat volle treinen niet bestaan. Alleen kan niemand er iets mee, omdat TS te weinig informatie geeft. Dan krijg je algemene reacties van andere forumleden wat nu in zijn algemeenheid geldt als volle trein. 

Reputatie 3

Ter illustratie, een van de vele reacties.

Badge

@Janaa Als ik nu roep dat de treinen nagenoeg leeg zijn dan zijn er ook mensen die mij niet geloven en zo zouden reageren omdat ze het zelf anders beleven. Dat is ook wat Virm aangeeft, zonder traject en tijden is er weinig van te zeggen.

Ik zie ook nog steeds dat het drukker wordt maar ik heb zelf ook nog steeds geen trein gezien waar geen zitplaatsen meer waren en mensen verplicht moesten staan.  En ik zie toch heel wat treinen op een werkdag voorbij komen en zie het ook in de treinen die ik zelf rij. Tevens hoor ik van collega's ook nog niet dat de treinen zo vol waren dat er geen zitplekken meer waren.

Overigens wil dat niet zeggen dat er helemaal geen trein is die overvol zou kunnen zijn maar zonder gegevens van dag, tijd en traject zegt het helemaal niets.

Reputatie 6

TS is nu al verschillende malen verzocht om meer informatie te geven. Is echter zoals één van de velen op dit forum, die een account heeft aangemaakt om de frustratie van zich af te schrijven en vervolgens nooit meer van zich laat horen. Zijn er echt duizenden van op dit forum. En als je als TS een topic zo opstelt (schijtziek en allerlei boze emoji's) dan lok je ook reacties uit op dat niveau.  

Reputatie 3

Op de wat meer beschaafde berichten komen ook dit soort reacties. Ik zou zelf dan wel aangeven dat ik andere ervaringen heb. Maar ik vind het zó kinderachtig om dan met z'n allen over iemand heen te vallen met reacties als: ' Dat geloof ik niet' enz. Dit is toch ook een forum voor discussie? Op deze manier wordt de poster van het bericht al bij voorbaat niet serieus genomen. Dat geeft me toch te denken. In principe zou iedereen hier vrij moeten zijn om zijn mening te delen. Maar in de praktijk kan dat hier alleen als je de mening van de meerderheid hier deelt. Ik vind dat niet kunnen voor een openbaar reizigersforum.

Op de wat meer beschaafde berichten komen ook dit soort reacties. Ik zou zelf dan wel aangeven dat ik andere ervaringen heb. Maar ik vind het zó kinderachtig om dan met z'n allen over iemand heen te vallen met reacties als: ' Dat geloof ik niet' enz. Dit is toch ook een forum voor discussie? Op deze manier wordt de poster van het bericht al bij voorbaat niet serieus genomen. Dat geeft me toch te denken. In principe zou iedereen hier vrij moeten zijn om zijn mening te delen. Maar in de praktijk kan dat hier alleen als je de mening van de meerderheid hier deelt. Ik vind dat niet kunnen voor een openbaar reizigersforum.

Het probleem is niet dat je niet vrij bent om je mening te uiten. Ik stel alleen vast dat ik het verhaal van de poster niet geloof. Ook NS-medewerkers geven aan dat de drukte incidenteel is. 

En als je een ongeloofwaardig verhaal vertelt, meld dan in ieder geval de details. Als ik een topic aanmaak met de mededeling dat een conducteur mijn arm heeft gebroken, verwacht de NS ook details.

Reageer