Maximum aantal fietsen in de trein.....😡

  • 12 June 2021
  • 37 reacties
  • 1076 Bekeken

Dagelijks zie ik het aantal fietsen, samen met het aantal mensen in treinen groeien. Mijn peperduur betaalde bussines kaart ten spijt, sta ik vaker in de trein, dan dat er een zitplek is. Vergeten we voor het gemak maar even de 1,5 meter.......schijtziek van deze situatie begin ik dan mijn diensten in de zorg.....dagelijks tenminste 2,5 uur afzien, soms ( als ik niet overnacht ) 5 uur doffe ellende 😡🤬😡🤬😡


37 reacties

Reputatie 3

Ik vind je vergelijking niet echt van toepassing. En Ik denk dat je zelf wel begrijpt waarom.niet. En het probleem is dat je op dit forum alleen gangbare meningsuitingen kunt delen die aansluiten bij de mening van de meerderheid. Als je een hier afwijkende mening of ervaring wilt delen wordt je daar op een vervelende manier op aangesproken is mijn ervaring.

Ik vind je vergelijking niet echt van toepassing. En Ik denk dat je zelf wel begrijpt waarom.niet. En het probleem is dat je op dit forum alleen gangbare meningsuitingen kunt delen die aansluiten bij de mening van de meerderheid. Als je een hier afwijkende mening of ervaring wilt delen wordt je daar op een vervelende manier op aangesproken is mijn ervaring.

Je volstaat met het herhalen van je standpunt zonder argumenten te geven. 'Ik denk dat je zelf wel begrijpt waarom niet' is geen argument, maar een drogreden.

Reputatie 3

Omdat je vergelijking mank gaat. Een conducteur die een arm van een reiziger heeft gebroken is per definitie onwaarschijnlijk. Drukke treinen zijn aan de orde van de dag. 

Ik was in de veronderstelling dat je dit zelf ook wel zou begrijpen vandaar. Dat is iets anders dan een drogreden. Dat is bv zoiets als; er zijn geen drukke treinen omdat ik ze niet druk vind

 

Reputatie 7
Badge +3

In principe zou iedereen hier vrij moeten zijn om zijn mening te delen. 

Dat kan ook, dus ook iemand die een andere ervaring heeft is vrij die ervaring en zijn mening te delen. Maar als dat gebeurt staat dat jou niet aan en blijf je daar maar over door gaan. Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn. Als iedereen het wel met elkaar eens is, is er weinig reden voor discussie. 

 

We kunnen ook allemaal reageren als NS medewerkers op Twitter: 

Spijtig dat het zo druk is in de trein naar …….(vul zelf in). Ik zou je willen adviseren om de drukte te melden in de druktemelder: https://bit.ly/3wI5und. Aan de hand van de meldingen wordt er gekeken of het een structureel probleem betreft en een trein verlengd kan worden.

Maar ik weet niet of je daar heel veel aan hebt.

 

Zelf wil ik bij zulk soort melding van volle trein graag kijken in het vertrektijden archief, o.a. hoe lang die trein was, wat de drukteindicator voor de trein aangaf (of dat een beetje klopt), of treinen ervoor of erna wel langer waren, of de trein op die tijd op andere dagen recent en verder in het verleden langer of korter was. 

Zo zijn bv per 1 februari treinen gemiddeld 10% ingekort, maar dat is een gemiddelde dus de ene trein kan gewoon op normale lengte zijn gebleven waar een ander is gehalveerd. Dit kwam nog bovenop het schrappen van bepaalde treinen vanaf eind oktober/begin november. Die 10% inkorting per 1 februari was op zich wel goed te begrijpen want in januari en ook nog in februari was het aantal treinreizigers op zijn laagst in de 2e golf. Alleen gingen vanaf begin maart middelbare scholen weer gedeeltelijk op en nam het aantal reizigers weer toe. En daarmee namen ook het aantal klachten over volle treinen weer toe. Om die reden vind ik het interessant om dan te kijken of een melding van een volle trein een trein betreft die voor 1 februari wel langer was en of er op dat traject ook andere treinen zijn vervallen waardoor de overgebleven treinen drukker werden. Want dan kun je aantonen dat NS te weinig materieel inzet en ze daarmee om de oren slaan. 

En er zijn intussen diverse versoepelingen doorgevoerd waardoor nog wat meer mensen met de trein zijn gaan reizen. De treinen die geschrapt waren rijden intussen weer (op een enkele uitzondering na) maar het is me niet duidelijk of die 10% inkorting weer terug gedraaid is. Dat is natuurlijk wel weer terug te vinden in de vertrektijdenhistorie, door bv op ene bepaald treinnummer te zoeken. Maar daar is meer informatie voor nodig, zoals welke trein op welke tijd was druk. En als dan blijkt dat die trein eerder wel lang was en nu ingekort is, dan kan het zijn dat jij of iemand anders die klaagt over die volle trein dit misschien naar NS toe kan gebruiken om aan te geven dat de trein structureel te kort is. Of misschien was die trein altijd al kort en waren er ook voor Corona al klachten over. 

 

Maar we kunnen ook gewoon niet meer reageren of het standaard NS antwoord geven dat je de druktemelder maar moet invullen. 

Reputatie 3

Volgens mij staat het mij vrij om hier te reageren op reacties op berichten die ik heb gepost. Hoezo ' blijf ik er maar over doorgaan en staan de reacties mij niet aan?' Ik denk er gewoon anders over en daar geef Ik dan een reactie op. Waarom zou dat niet mogen?

Reputatie 3

Eigenlijk vraag ik me inmiddels ook wel af wie hier nu maar blijft doorgaan.. 

Badge +3

Eigenlijk vraag ik me inmiddels ook wel af wie hier nu maar blijft doorgaan.. 

Iedereen welkom hier natuurlijk, met een gezouten mening eventueel (vind ik vaak leuk zelfs!)

Maar het valt wel op als iemand in verschillende (soms oude) topics reageert op een ‘vraag’ die al lang beantwoord is, of in elk vaag relevant topic nog even willen zeggen het er niet mee eens te zijn.

Mij maakt het weinig uit verder, ben zelf door al je reacties al vegeten wat je punt was (zal ik zometeen of later wel nakijken in je profiel qua topics en reacties).

Maar je reageert zojuist (2 en 1 uur geleden) op jezelf en op een uitgebreide reactie van @Momo zonder op de inhoud daarvan in te gaan, wat dan op mij over komt als “ik mag toch er toch over door gaan zolang de NS mijn probleem niet oplost?”

Dat mag natuurlijk! Maar als het antwoord is ‘dat gaan wij (en dan bedoel ik de NS dus) niet zomaar oplossen’ dan is het klaar. Zie ook alle topics waar NS moderators hun best doen en de laatste 10 reacties het laatste jaar zijn ‘nog niets te melden, mee bezig via allelei kanalen...’

Of inderdaad soms (een moderator) ‘ik kom echt niet verder en sluit het af’ (meestal wegens geen of onvoldoende feedback vanuit reizigers).

Blijf dus vooral klagen als er een probleem is, en ‘doordrammen’ na een onjuist antwoord mag ook best, maar hou dat dan liefst ‘centraal’ (of maak een eigen topic aan of zo, mocht je echt je gelijjk willen halen over iets), maar doe dat vooral niet door meestal nogal negatief te reageren op ongeveer alles.

Ik zie 62 reacties (in verschillende topics), en daar kom je niet zo ver mee.

Reputatie 6

Hoe dan ook heeft @Janaa wel een punt ! Al vormt dit topic niet de best mogelijke illustratie. Alhoewel.

Reputatie 3

Ik heb verschillende reacties in verschillende topics over verschillende onderwerpengeplaatst,  soms positief en soms negatief De posters die dit het meest opvalt hebben een veelvoud aan reacties geplaatst endie reacties zijn niet overwegend positief te noemen. Dus in dit geval: ...De pot verwijt de ketel...

 

Badge +3

Ik wacht geduldig op de dag dat @Janaa een eerste eigen topic gaat posten… https://community.ns.nl/topic/new

En daarin even flink samenvat wat er eigenlijk aan de hand is… als discussie of vraag :sleeping:

Reputatie 3

Overigens heb ik inhoudelijk niet meer op de laatste reactie van Momo gereageerd omdat ik dit een herhaling van zetten vind: dezelfde argumenten worden herhaaldd waarop ik dan weer met dezelfde tegenargumenten zou moeten gaan reageren. Maar als ik dat daadwerkelijk zou doen word ik op dit forum van 'drammen' beticht. Dat geldt hier dan blijkbaar niet voor andere forumleden die eindeloos dezelfde argumenten herhalen. En daarom.lijkt het me ook weinig zinvol om hier een eigen topic aan te wijden.

Reputatie 7
Badge +3

Waar ik me zo over verbaas, je zult neem ik aan de klacht over volle treinen waarin je moest staan hebben geplaatst omdat je wilt dat NS er iets aan doen, zoals een langere trein inzetten. Maar NS kan dat pas doen als zij weten om welke trein het gaat. Als NS weet om welke trein(en) het gaat kan dit onderzocht worden en vervolgens gekeken worden of het mogelijk is deze te verlengen. En jouw trein zal heus niet de enige trein zijn waar over geklaagd wordt, dus zal NS ook de andere treinen waarover gekaagd wordt moeten onderzoeken en als er materieel genoeg is om een x-aantal treinen te verlengen bepalen wel prioriteit heeft, dus welke trein het volst is en waarover het meest geklaagd wordt. Dat houdt in dat NS wel meer informatie nodig heeft om te zien over welke trein(en) het gaat, dat kan bv door het treinnummer te geven of de vertrektijd vanaf een bepaad station (hier op NS community of via Twitter of ander klantenservice kanaal) of door invullen van de druktemelder of melden op Volletreinen.nl van Rover.

Alleen maar klagen dat de trein vol was en je een uur of twee uur moest staan zonder meer info zal niet leiden tot een door jou gewenste oplossing. Met meer informatie en genoeg andere reizigers die ook klagen over een bepaalde trein kan het zijn dat NS gaat onderzoeken of die trein verlengd kan worden. 

 

Daarnaast kun je op een site als Treinposities een aantal uur van tevoren zien welk materieel er gaat rijden en hoe lang die trein is plus een drukte indicatie. Wanneer je niet aan een vaste vertrektijd gebonden bent zou je eventueel een trein eerder of later kunnen nemen als die langer is dan de trein waarmee je oorspronkelijk zou willen gaan reizen zodat je dan misschien niet hoeft te staan. Gewoon maar een tip, doe ermee wat je wilt.

Reageer