meer en betere controle van de eerste klas!

  • 21 July 2021
  • 16 reacties
  • 527 Bekeken

 


16 reacties

Er is een tendens gaande: jongelui gaan heel brutaal in de 1e klas zitten en misdragen zich ook vaak. Elke week ligt er wel een half aangevreten banaan etc op een bank of tafeltje in de 1e klas! Ik zie nspersoneel bij elke halte langs lopen met oogkleppen op!! Ze willen het niét zien, maar eerder nog: men doet alsof men het niet ziet! Ik vind dit een zeer kwalijke zaak!!! Deze foto's zijn nu gemaakt in de sprinter van 10.03 Ravenstein-Dordrecht. 

 

Hoi StephT en welkom op de NS Community! 

Sorry dat er niet eerder op je is gereageerd. Als je dit de volgende keer tegenkomt, raad ik je aan dit gelijk bij ons te melden via de klantenservice of door een Tweet te sturen naar @HagoRailService. Zij gaan over de schoonmaak in de treinen. 

Reputatie 6

Hoi StephT en welkom op de NS Community! 

Sorry dat er niet eerder op je is gereageerd. Als je dit de volgende keer tegenkomt, raad ik je aan dit gelijk bij ons te melden via de klantenservice of door een Tweet te sturen naar @HagoRailService. Zij gaan over de schoonmaak in de treinen. 

Maar… waarom moeten klanten/reizigers dat opmerken en melden? Als een conducteur regelmatig door de trein loopt, merkt DIE het toch op en zorgt dan dat er de nodige actie wordt ondernomen?

Reputatie 6

Hoi StephT en welkom op de NS Community! 

Sorry dat er niet eerder op je is gereageerd. Als je dit de volgende keer tegenkomt, raad ik je aan dit gelijk bij ons te melden via de klantenservice of door een Tweet te sturen naar @HagoRailService. Zij gaan over de schoonmaak in de treinen. 

Volgens mij klaagt TopicStarter over het gebrek aan controle in de eerste klas.

Badge +3

Volgens mij klaagt TopicStarter over het gebrek aan controle in de eerste klas.

Ja, maar zoals @Sanne NS al min of meer zegt…

Als je 1e klas reist (en daar de hoofdprijs voor betaalt) wil je natuurlijk géén bananenschillen van 2e klas Jongeren Dagkaart reizigers tegen komen. Handhaaf daar dan gewoon op (oftewel waar is die HC?)!

Maat goed, volgens Sanne moet Hago https://www.hagorailservices.nl maar in actie komen.

Of ze daar meteen iets voor jou mee gaan doen? Denk het niet… :rolling_eyes:

Ze doen wel hun best op Twitter, Best Practice Award! 6 juli! En ja, er zal vast wel ergens iets ‘grappigs’ te vinden zijn over een bananenschil in de trein.

Nou vooruit dan, (nog) een award voor die schoonmaak ‘helden’:

De unieke samenwerking met @NS_online  tijdens corona is genomineerd voor de Best Practice Award! Om ook de rest van Nederland te overtuigen dat wij deze belangrijke prijs moeten winnen, hebben we een filmpje gemaakt. Vanaf 1 augustus 2021 kun je op ons stemmen :-)

Oh, de bron is https://twitter.com/HagoRailService/status/1412368234255470593 maar waar is dat filmpje dan? Of komt er 1 augustus iets super geheims online om op te stemmen?:thinking:

Schoonmaken maar dan.. :rofl:

 

Reputatie 6

Ik vind het wel grappig. Stel dat ik bezoek krijg en dat bezoek treft een vies toilet aan bij mij thuis. En dat ik dan tegen dat bezoek zeg: “Oh, hier heb je het nummer van mijn werkster, bel haar maar, want het is niet mijn probleem"...

Reputatie 7

Vanmorgen was de trein weer kort en moesten veel mensen staan. Veel jongeren op weg naar school. Ik zat met vier andere mensen in de 1e klas, waar dus ruimte was. Een aantal jongeren ging met veel kabaal en natuurlijk geen mondkapje in de 1e klas zitten en stoer doen. Hoeveel zou een boete kosten? Ach ze komen toch niet, veel te druk! En anders delen we het wel! Hahaha. Toen stond er iemand op die ze aansprak met dat ze bij NS werkte en dat ze moesten gaan staan in de 2e klas of op het balkon. Waarna ze dat ook deden. Compliment voor deze dame! Ook stond er een jongedame tussen de stoelen van de 1e klas, deze zei dat ze geen 2e klas vervoerbewijs had maar hier wel mocht reizen, "want ik zit toch niet!?" Zij moest ook weg naar de 2e klas. 

Ja het wordt drukker, hele volksstammen met scholieren en studenten en de treinen zijn vaak kort. Om de haverklap gaan mensen "grijsrijden". Mondkapjes veelal afwezig of half op. Die plicht zal vast nog wel even blijven maar zonder stevige controle is er geen houden meer aan, wat Hugo ook moge zeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Ja het wordt drukker, hele volksstammen met scholieren en studenten en de treinen zijn vaak kort. 

Zolang het DDZ drama voortduurt zal er overal geknepen worden op de materieelinzet 

Reputatie 2

wat mij ook opvalt in de 1e klas dat er weer veel vaker gerookt wordt. Vooral ‘s avonds. Veel vaker als 2 jaar geleden.

Afgelopen donderdag 09-09 zat ik in de intercity richting Leeuwarden die rond 11:45 uit Zwolle vertrok. Kort na vertrek verscheen de conducteur in de eerste klas, die bijna vol zat. Hij meldde dat iedereen die geen 1ste klas vervoersbewijs had nu nog een plek in de 2de klas kon zoeken want daar was plek genoeg. Veel mensen deden dat, de 1ste klas was opeens op 3 reizigers na leeg. Nadat hij even later de vervoersbewijzen had gecontroleerd, ging er weer een jongeman zitten. De conducteur verscheen weer en sprak hem hier op aan. De jongeman ging weer naar de 2de klas. 5 minuten later was hij weer terug en ging weer zitten. En wederom verscheen de conducteur die hem nu klip en klaar vertelde dat hij of moest bijbetalen of naar de 2de klas gaan. Hierop hield het jongmens een monoloog waarvan de honden geen brood lusten en deed echt alles om de conducteur te provoceren. Deze bleef echter rustig en correct ondanks dat het bloed onder zijn nagels vandaan werd gehaald. Mijn welgemeende complimenten voor deze conducteur  

Reputatie 6

Afgelopen donderdag 09-09 zat ik in de intercity richting Leeuwarden die rond 11:45 uit Zwolle vertrok. Kort na vertrek verscheen de conducteur in de eerste klas, die bijna vol zat. Hij meldde dat iedereen die geen 1ste klas vervoersbewijs had nu nog een plek in de 2de klas kon zoeken want daar was plek genoeg. Veel mensen deden dat, de 1ste klas was opeens op 3 reizigers na leeg. Nadat hij even later de vervoersbewijzen had gecontroleerd, ging er weer een jongeman zitten. De conducteur verscheen weer en sprak hem hier op aan. De jongeman ging weer naar de 2de klas. 5 minuten later was hij weer terug en ging weer zitten. En wederom verscheen de conducteur die hem nu klip en klaar vertelde dat hij of moest bijbetalen of naar de 2de klas gaan. Hierop hield het jongmens een monoloog waarvan de honden geen brood lusten en deed echt alles om de conducteur te provoceren. Deze bleef echter rustig en correct ondanks dat het bloed onder zijn nagels vandaan werd gehaald. Mijn welgemeende complimenten voor deze conducteur  

 

Ik ben het helaas niet met u eens. De conducteur had na de eerste melding gewoon gelijk moeten laten bijbetalen en € 50,00 verhoging in rekening moeten brengen.

Reputatie 7
Badge +3

Hij meldde dat iedereen die geen 1ste klas vervoersbewijs had nu nog een plek in de 2de klas kon zoeken want daar was plek genoeg. Veel mensen deden dat, de 1ste klas was opeens op 3 reizigers na leeg. 

Het geeft ook aan dat de eerste klas langzamerhand een tamelijk overbodig product geworden is. Als er toch vrijwel niemand in zit met een eerste klas kaartje kun je de eerste klas misschien maar beter opheffen. 

Reputatie 6

Hij meldde dat iedereen die geen 1ste klas vervoersbewijs had nu nog een plek in de 2de klas kon zoeken want daar was plek genoeg. Veel mensen deden dat, de 1ste klas was opeens op 3 reizigers na leeg. 

Het geeft ook aan dat de eerste klas langzamerhand een tamelijk overbodig product geworden is. Als er toch vrijwel niemand in zit met een eerste klas kaartje kun je de eerste klas misschien maar beter opheffen. 

 

Als je natuurlijk bijna niet meer controleert gaan klanten daarop calculeren en dus geen kaartje aanschaffen voor de 1e klas, maar er wel zitten. NS snijdt hier zich dus zelf in de vingers, maar ja daar zijn nu al 100+ topics over en tot op heden is er niets gewijzigd . Dus een discussie daarover is zinloos

Ja het wordt drukker, hele volksstammen met scholieren en studenten en de treinen zijn vaak kort. 

Zolang het DDZ drama voortduurt zal er overal geknepen worden op de materieelinzet 


Behalve natuurlijk met de tienminutentrein, die ondanks het gebrek aan forenzen toch ingevoerd moet en zal worden tussen Utrecht en Arnhem.

Reputatie 7
Badge +3

Ja het wordt drukker, hele volksstammen met scholieren en studenten en de treinen zijn vaak kort. 

Zolang het DDZ drama voortduurt zal er overal geknepen worden op de materieelinzet 


Behalve natuurlijk met de tienminutentrein, die ondanks het gebrek aan forenzen toch ingevoerd moet en zal worden tussen Utrecht en Arnhem.

Daar rijden straks ook alleen maar mini-treintjes want DDZ zal vrees ik ook in december niet terug zijn. Het feit dat NS al maanden in alle talen zwijgt over DDZ is een veeg teken.

Reputatie 6

op Treinreiziger.nl staat onderstaand artikel over de DDZ.

 

https://www.treinreiziger.nl/ddz-dubbeldekkers-nog-steeds-aan-de-kant-slijtage-aan-de-wielen/

Reageer