beantwoord

Melding maken van bedelaars?

Wat moet je doen als er een bedelaar langs komt (behalve gewoon negeren)? Ik weet dat de conducteur er iets aan kan doen, maar die heb ik de hele reis niet gezien. Is er een manier om dit toch te melden? Sorry, deze vraag is waarschijnlijk al honderd keer gesteld..

Ik zit trouwens in de trein van 1 juli die om 10:39 vertrok uit den bosch richting schiphol. De bedelaar kwam net voor station bijlmer langs.
icon

Beste antwoord door Janou NS 1 juli 2016, 11:43

Hallo ingeslotboom en welkom op het NS forum! Goed dat je het aangeeft, in dit soort situaties kan je het snelste handelen door dit door te geven via twitter en/of facebook, mijn collega's kunnen hier dan gelijk een melding van maken.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge
Bedankt Slidestops, daar was ik naar op zoek :)

En inderdaad Thom, het is eigenlijk ook best triest. Maar onze waakzaamheid verdient wel een glimlach, vind je ook niet? 😛
Hallo ingeslotboom en welkom op het NS forum! Goed dat je het aangeeft, in dit soort situaties kan je het snelste handelen door dit door te geven via twitter en/of facebook, mijn collega's kunnen hier dan gelijk een melding van maken.
Ik zit nu in treinstel 9473 richting Lelystad. Zojuist was er weer een bedelaar actief met briefjes en zakdoekjes.
Kijk eens op www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/veiligheid-in-de-trein-en-op-het-station.html

Het zijn trouwens geen bedelaars hoor. Puur georganiseerde misdaad. Wat ze kunnen waarderen is dat u het briefje pakt en dan ergens anders gaat zitten. Soms zie je ze echt zoeken en zoeken... voordat ze geïrriteerd verder gaan.
Reputatie 3
Inderdaad ja, politie en justitie moeten dit aanpakken als georganiseerde misdaad. Nu is het hopeloos.
Hoi julie123456 , bedankt voor de melding.

Mocht je dit nog een keer meemaken, dan is een melding via Twitter een betere optie. Op het forum lezen we berichten namelijk niet altijd direct, waardoor we de melding pas te laat kunnen doorgeven.
Reputatie 4
Bedelaar actief in treinstel 4224 onderweg als trein 11732 naar Gouda en Den Haag. Loopt in paarse jas en deelt rode briefjes uit en smeekt om geld.
Melding is doorgezet, dankjewel!
Reputatie 6
Badge
Rode briefjes? Dat is nieuw. Zou je misschien de volgende keer een foto met ons willen delen, Waldo?
Reputatie 7
@landrsthrn
Deze wss. https://forum.ns.nl/de-trein-11/bedelaars-de-trein-18405/index1.html#post115997

Reputatie 7
Badge +4
God is niet gek, hoor 😉
Hé die heb ik nog niet. 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Even kwartetten en je hebt het zo voor elkaar. Mag ik van jou de 'Syrische vluchteling' die Roemeens verstaat? Zelfs daar wordt misbruik van gemaakt door de Oost-Europese bende.

We lachten er om maar eigenlijk is het best erg.
Reputatie 7
Hé die heb ik nog niet. :)
Heb er nog wel wat liggen hoor, doe af en toe wel eens bijklussen in het weekend hahahaha;)
Reputatie 4
Slidestops had de juiste foto paraat. HC heb ik zelf kunnen inseinen, hij was er al druk mee. Had eerder op de dag ook al met bedelaars te maken gehad.
Reputatie 7
Badge +4
Zeker.
IC naar Rdam vanuit Groningen do 3 aug 2017 14:50. Bedelaar in trein. Bij deze.
P.s. Getint, draagt petje, jas in hand. Vraagt om kleingeld voor bus. In. De. Trein.
Hoe laat ben je vertrokken GJModderman? 14:48 uit Groningen? Dan bel ik het gelijk even door.
Sorry, gepost met 1% maar inderdaad. Naar verluid hing hij vorige week ook al op Station Groningen en deze trein.
Reputatie 4
Tegenwoordig kom ik de bedelaars zelfs tegen rond Brussel ?
Recent Brussel Zuid - Brussel Noord in de Beneluxtrein. (12:45)

Reageer