beantwoord

meneer de conducteur bewaar uw rust

• 15 september 2020
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

Vandaag wilde ik de trein vanuit strijp-s pakken om 18.39 richting Den Bosch.  Ik was ruim op tijd voor deze trein omdat ik de vorige had gemist. Ik reis met een vouwfiets. Iets wat ik over het algemeen erg handig vind. Vandaag was dat iets minder omdat ik 2 tassen vast had. 
Op het moment dat ik wil instappen valt mijn mondkapje tussen perron en trein, de conducteur en een aantal mede reizigers zien dit. Ik wil vlug instappen maar de deuren weigeren te open zonder dat er een signaal is geweest. Gelukkig staat een deur verder wel open en kan ik nog voor het signaal instappen. De mede reizigers zijn erg behulpzaam en bieden mij een nieuw mondkapje aan op het moment dat ze zien dat ik een alternatief van mijn T-shirt probeer te maken. Voor ik het mondkapje kan aannemen stormt de conducteur met 2 andere passagiers langs me af. Zij worden uit de trein gezet waarom weet ik niet. De conducteur schreeuwt dan ook naar mij dat ook ik uit de trein ben gezet omdat ik geen mondkapje draag. Dit terwijl de vriendelijke medepassagier mij net een kapje aanreikt. Op het moment dat ik hem op wil zetten en vriendelijk vraag waarom ik dat nu de trein toch moet verlaten terwijl ik nu wel een mondkapje draag, antwoord hij dat ik te laat de trein in ben gestapt. De vriendelijke oudere mede passagier geeft aan dat het signaal nog niet was geweest en dat ik nu wel een mondkapje draag. Hierop schreeuwt de conducteur naar deze vriendelijke oude man dat hij hier niets mee te maken heeft. Volgens de conducteur was de deur defect en ik daarom te laat. Als ik dat beaam want ik kon er niet in, dreigt hij met een boeten van 30€.  Omdat ik geen zin heb in een conflict bedank ik de man die mij een mondkapje aan heeft geboden en verlaat ik verwonderd de trein. 
de manier waarop deze conducteur sprak vond ik erg over de top daar ik zelf rustig bleef praten hem niet in de rede viel of hem afviel. Ik snap dat er een statement gemaakt moet worden betreffende mondkapjes en dat vind ik goed.  Zelfs als mijn mondkapje vlak voor het instappen tussen het perron en de trein valt. Vervelend vind ik vooral dat hij zelf aangeeft dat de deur defect is ik toch voor het signaal binnen ben dan toch de trein dien te verlaten op het gevalletje je bent te laat ingestapt. Jammer maar niet het einde van de wereld. Goed weer en uiteindelijk maar een lange fietstocht van gemaakt. 
Ik wil de medepassagier bedanken voor zijn hulp. Deze man was al wat op leeftijd en werd ook met luide stem gesommeerd naar zijn plaats. Iets wat echt niet passend was. 
beste conducteur in het vervolg probeer ook voor uw eigen gezondheid de rust te bewaren. Ik snap dat in uw werk u niet altijd met rustige passagiers te maken heeft en dat u daar autoriteit naar moet uitstralen. Naar mij vind ik dat ook geen probleem en snap ik dat zelfs. Echter naar deze oudere behulpzame man vind ik het ronduit respectloos nog professioneel en hoop ik dat u hierop wordt aangesproken door uw meerdere want dit heeft geen enkele schoonheidsprijs verdiend. 

icon

Beste antwoord door Rueben NS 15 september 2020, 21:08

Goedenavond Davekuh en welkom op onze Community!

Wat jammer om te lezen dat je zo'n nare aanvaring had. Ik kan mij voorstellen dat je flink baalt van het feit dat je niet meer mee mocht met de trein. Nu ben ik er zelf niet bij geweest dus ik kan mij ook niet verder uitweidden over de situatie, maar mocht je nog een officiële klacht willen indienen over dit voorval, dan kan je dat gerust bij onze klantenservice neerleggen. Zij kunnen er dan voor zorgen dat de juiste conducteur hierover wordt op aangesproken. Ik wil er wel meteen bij melden dat er geen terugkoppeling op de klacht wordt gegeven. Verder hoop ik dan ook dat je volgende rit met ons een rit zonder dit soort vervelende voorvallen is.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Vervelend dat het zo gegaan is. Helaas kunnen we er hier op de community niet zo heel veel mee, dit is een reiziger-helpt-reiziger-forum. Als u echt een klacht in wil dienen, dan kan dat via de klanteNService.

Reputatie 5

Ik was er zelf niet bij maar zoals ik dit lees zal er wel kort daarvoor iets zijn voorgevallen tussen de conducteur en de twee andere reizigers. Er moet natuurlijk gehandhaafd worden maar hij hoeft niet zo tegen jou en die oudere man te keer te gaan. Zeker niet omdat jij rustig bleef. Mijn advies is dan ook dien een klacht in bij NS klantenservice.

Goedenavond Davekuh en welkom op onze Community!

Wat jammer om te lezen dat je zo'n nare aanvaring had. Ik kan mij voorstellen dat je flink baalt van het feit dat je niet meer mee mocht met de trein. Nu ben ik er zelf niet bij geweest dus ik kan mij ook niet verder uitweidden over de situatie, maar mocht je nog een officiële klacht willen indienen over dit voorval, dan kan je dat gerust bij onze klantenservice neerleggen. Zij kunnen er dan voor zorgen dat de juiste conducteur hierover wordt op aangesproken. Ik wil er wel meteen bij melden dat er geen terugkoppeling op de klacht wordt gegeven. Verder hoop ik dan ook dat je volgende rit met ons een rit zonder dit soort vervelende voorvallen is.

Reageer