Mensen die een lege plek reserveren in een overvolle trein?

• 2 oktober 2017
  • 47 reacties
  • 1270 Bekeken

Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 3
Of vraag of hij ook voor zijn collega heeft ingecheckt.
of dat hijzelf niet liever bij het raam zit.
Hmm,vragen wat een plaats reserveren extra kost kan ook leuk zijn.
Reputatie 7
Badge
Je moet gewoon naast diegene blijven staan zonder wat te zeggen en heel vies staren naar zijn tas ofzo. Gegarandeerd succes!!

Ik moest even lachen. 😳 😃
Het helpt wel vaak, deed ik elke dag in de bus.
Badge +3
Wat een aso gedrag zeg. Ik durf te wedden dat er op het station waar die 'medereiziger' instapt ook genoeg mensen uitstappen om ergens anders twee zitplaatsen naast of tegenover elkaar te bemachtigen.
Dit "reserveren" waar ik echt niet van gecharmeerd ben, net als koffers, tassen etc op stoelen in overvolle treinen, zijn er ook reizigers die menen in minder volle treinen dat ze met zijn allen bij elkaar moeten zitten en als dat niet lukt ofwel de stiltecoupe op stelten gaan zetten of het recht zich toeeigenen om eerste klas te gaan zitten.
Ik hoef hier denk ik niet verder aan te geven wat ik ervan vind ?
Reputatie 7
Badge +3
Je moet gewoon naast diegene blijven staan zonder wat te zeggen en heel vies staren naar zijn tas ofzo. Gegarandeerd succes!!

Zo ben ik ook eens blijven staan naast iemand die de stoel aan het raam bezet hield met een flinke tas op de stoel en en koffer op grond voor de stoel. De betreffende reizigster weigerde eerst stug de koffer en tas weg te halen onder het mom dat ze die nergens anders kwijt kon. Ik bleef aanhouden en enkele andere reizigers die in de buurt zaten begonnen zich er ook mee te bemoeien o.a. door te zeggen dat ze wel erg asociaal bezig in de volle trein was en uiteindelijk haalde ze toch de koffer en tas weg.
Badge +3
Precies, ik heb mensen (toeristen met bagage) er ook wel eens op gewezen dat een gemiddelde koffer of trolley prima tussen de rugleuningen past, desnoods aan de andere kant van het gangpad zodat je er nog 'zicht op hebt'.

Zij meer ruimte en ik een zitplaats. 😛
Reputatie 7
Badge
En wat denk je van die irritante fietsen die overal maar neergezet worden. Zat net in een volle trein en ik kon niet doorlopen omdat een paar luitjes hun fiets zo naast elkaar hadden neergezet dat ze de doorgang volledig blokkeerde. Ik werd daar wel zo ongelofelijk chagrijnig van dat ik bijna uit elkaar ben ontploft. 😠
Adem in, adem uit, en laat je vooral niet gek maken door een ander 🙂
Reputatie 7
Badge
Adem in, adem uit, en laat je vooral niet gek maken door een ander :)

Ja, je hebt gelijk. Ik ben nu rustig aan het ademen. 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Vouwfietsen of gewone fietsen?

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/08/dood-aan-de-vouwfiets-7147853-a1549233
Reputatie 7
Badge

Twee gewone fietsen naast elkaar en nog 1 vouwfiets erbij die weer naast die twee andere fietsen zat. En die vouwfiets was gewoon nog uitgeklapt ook nog.

Eigenlijk zou er voor de vouwfiets ook extra betaald moeten worden inderdaad. Die dingen nemen echt heel veel plaats in.
Reputatie 5

Maakt niet uit, wat mij betreft zelfde regels voor vouwfietsen als voor echte fietsen ; niet in de spits ! Flauwe kul om die ondingen als bagage te zien.
En ; prachtig artikel !!
Reputatie 7
Badge
Inderdaad, weg met die vouwfietsen. Ik val nog eens een keer ongelukkig door die rotdingen.
Reputatie 6
Badge
Bij RET word je tijdens de spits weggestuurd als je een fiets bij je hebt. Je hoort dan serieus de machinist omroepen: "Jongeman, de fiets mag rond deze tijd niet mee. Graag het station verlaten." Zouden ze eens bij NS moeten proberen.
Reputatie 5
Gebeurt bij de NS ook wel hoor.
Heb wel conducteurs horen omroepen of zelfs even naar betr. coupé zien lopen om mensen erop te wijzen dat ze nog even moeten wachten met die fiets ...
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad ook wel eens gezien. HC stapte uit achterste deur uit en liep met ferme pas naar een deur ergens in het midden waar hij er iemand met fiets uitplukte.
Reputatie 6
Badge
Ik heb het ook wel eens gezien ja. Maar wel 50x zo vaak toch een fiets in de trein. Dan gebeurt het dus veel te weinig.
Badge +3
Wat ook wel leuk werkt is aan iemand vragen of ze misschien hulp nodig hebben bij het in het rek plaatsen van hun tas of een ander stuk bagage.
Reputatie 7
Badge
Bij RET word je tijdens de spits weggestuurd als je een fiets bij je hebt. Je hoort dan serieus de machinist omroepen: "Jongeman, de fiets mag rond deze tijd niet mee. Graag het station verlaten." Zouden ze eens bij NS moeten proberen.

Dat is bij NS ook zo hoor. In de spits word je dan uit de trein gestuurd, (tenminste als er gecontroleerd word natuurlijk he.. 😳 )
Reputatie 6
Badge
Dat het hele station kan horen dat jij een stoute jongen bent omdat je je fiets wilt meenemen tijdens de spits vind ik toch een veel betere aanpak 🙂
Reputatie 7
Badge
Dat het hele station kan horen dat jij een stoute jongen bent omdat je je fiets wilt meenemen tijdens de spits vind ik toch een veel betere aanpak :)

Ooh ja op die manier...:$ Ja dat lijkt mij inderdaad ook behoorlijk gênant ja. Maar wel grappig natuurlijk. Ik zou die kop van die persoon wel eens willen zien dan, vooral omdat die dan zo kleinerend aangesproken word door de machinist (met jongeman nog wel! :D) die zal wel helemaal rood aanlopen van verlegenheid denk ik zo. 😳 Wat een giller.

Reageer