beantwoord

mensen passen de regel van 1,5 meter niet toe

• 6 april 2020
  • 53 reacties
  • 1700 Bekeken

icon

Beste antwoord door Rizana NS 6 april 2020, 13:05

Welkom bij de NS Community, Mounya.

Jammer dat er zo op je wordt gereageerd. Je moet maar zo denken, dat jij er in elk geval alles aan hebt gedaan (voor jezelf en voor de medereizigers). 

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik reis zelf nu niet met de trein, maar wordt er iets omgeroepen of aangegeven op het station en in de trein?

Als jij zelf door gedrag van anderen geen afstand kunt nemen, dan kun je mensen aanspreken.

Badge

Dat is in eerste instantie toch de verantwoording van de mensen zelf, was er wel voldoende plek in de trein om meer afstand te bewaren ?

Ja waren voldoende pleken in de trein, was 3 treinen of wagons, maar toch mensen doen wat ze willen, ik heb gereageerd mensen beginnen te lachen zoals wat heb ik gezegd raar is, en vrijdag bijvoorbeeld moest ik 3 keer van plek veranderen!! 

Welkom bij de NS Community, Mounya.

Jammer dat er zo op je wordt gereageerd. Je moet maar zo denken, dat jij er in elk geval alles aan hebt gedaan (voor jezelf en voor de medereizigers). 

NS, denkt u werkelijk dat 1.5 meter hysterie virussen tegenhoudt?

Als iemand in de wagon niest of hoest ,dan zit de héle coupé in een straal van 8 meter,dus mensen die 1.5 afstand zitten,zijn ook gelijk besmet.

NS, voortaan even onderzoek doen over bepaalde onderwerpen voordat u gaat roepen houdt 1.5 meter afstand.

Want nu wordt het een beeld gecreëerd dat 1.5 meter afstand veilig is, terwijl het NIET zo is.

En dat vind ik u als OV onverantwoordelijk.

Reputatie 7
Badge +3

@Willem1000 

Juist om de reden van hoesten en niezen die u noemt zijn mondkapjes effectiever dan die 1.5 meter cultus. 

@Willem1000

Juist om de reden van hoesten en niezen die u noemt zijn mondkapjes effectiever dan die 1.5 meter cultus. 

Mondkapjes houdt geen virussen tegen, omdat de zijkanten gewoon open zijn, microscopisch openingen van een mondkapje kunnen elk virus makkelijk in je bereiken,on immuunsystem moet eerst besmet worden voordat het immuunsystem antistoffen kan aanmaken,dat is ook wetenschappelijk bewezen.

Mondkapjes heeft ook dus amper effect,het jaagt alleen maar angstgevoelens aan.

En als men urenlang moet reizen, geloof me dat bijna niemand zo'n ding op je mond te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@Willem1000 

Zoals een psychiater ooit zei: mensen die denken dat de hele wereld gek is behalve zij zelf horen in een inrichting thuis. 

Reputatie 7
Badge +3

@Willem1000

Zoals een psychiater ooit zei: mensen die denken dat de hele wereld gek is behalve zij zelf horen in een inrichting thuis. 

???????

Reputatie 5

@Willem1000

Mondkapjes houdt geen virussen tegen, omdat de zijkanten gewoon open zijn, microscopisch openingen van een mondkapje kunnen elk virus makkelijk in je bereiken

Het gaat er niet om om jezelf te beschermen, maar je medereiziger! En in België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Spanje moet je om die reden een mondkapje dragen. Dan bescherm je in ieder geval (zoveel mogelijk) anderen voor het geval die anderhalve meter niet kan. Alleen in Nederland doen we dat niet, omdat wij hier perse met de duimstok aan die anderhalve meter in het OV willen vasthouden. Ik heb wel gehoord dat er vorige week advies aan het RIVM is gevraagd over het gebruik van mondkapjes in het OV. Daar hebben ze dan 2 weken tijd voor nodig om een advies uit te brengen, terwijl de halve wereld dit al doet. Maar goed, volgende week horen we wel van Jaap van Dissel of het misschien hier ook kan.

@Willem1000

Mondkapjes houdt geen virussen tegen, omdat de zijkanten gewoon open zijn, microscopisch openingen van een mondkapje kunnen elk virus makkelijk in je bereiken

Het gaat er niet om om jezelf te beschermen, maar je medereiziger! En in België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Spanje moet je om die reden een mondkapje dragen. Dan bescherm je in ieder geval (zoveel mogelijk) anderen voor het geval die anderhalve meter niet kan. Alleen in Nederland doen we dat niet, omdat wij hier perse met de duimstok aan die anderhalve meter in het OV willen vasthouden. 

Ik wil niet lastig zijn, als iemand hoest en heeft een mondkapje op, moet u zien wat een kracht tegen het masker komt, de kracht is zo groot dat alle bacteriën inclusieve virussen via de zijkanten van het masker die tegen de huid zit gewoon met een kracht doorheen gaat, voor onze begrippen is een hoestje klein ,maar voor microscopisch deeltje is het alsof een vulkaan uitbarsting is om zo even te verwoorden:)

Mijn punt is is dat NS totaal met de regering eensgezind is met dat 1.5 meter samenleving hysterie zonder enig onderzoek ervan of het wel veilig is, 1.5 meter is NIET veilig,wel vanaf 8 meter kan men geen virussen overbrengen in ruimtes.   Verder wilt de minister dat wij als reizigers niet meer voor een uitje in de trein mogen reizen, dat heeft ze letterlijk gezegd, wat vind de NS ervan?

NS, wat vind u ervan dat onze minister zegt dat wij niet meer mogen reizen voor dagje uit of andere dingen, ik wil u mening horen NS is dat wat de NS wilt…...….……..…..alleen maar vitale mensen laten reizen of zwakke mensen reizen, en ga niet zeggen ook voor ons want de minister heeft letterlijk gezegd niet meer reizen voor mensen die voor een dagje uit,naar vrienden/familie of andere dingen zoals shoppen in andere stad.  Is dit wat de NS werkelijk wilt, dat belachelijke nutteloze 1.5 meter onzin en geen plezier reizen meer, graag u mening NS

Badge

De afgelopen weken is dit ook geregeld door Roger van Boxtel zelf gezegt/herhaald, er is simpelweg geen ruimte genoeg in de treinen om 1,5 meter afstand van elkaar te houden als iedereen maar weer met de trein gaat reizen.  Helaas zullen we ons de komende tijd nog moeten aanpassen tot het virus verdwenen is of dat er goede medicatie of een vaccin gevonden is voor het virus. En ja, dat is flink balen voor iedereen.

Een recent stukje in de krant van vandaag vanuit de NS:

https://www.trouw.nl/binnenland/de-ns-zetten-niet-minder-maar-meer-treinen-in~bc6b1bca/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Overigens moet de NS zich ook houden aan de maatregelen die door het kabinet zijn aangegeven en die voor iedereen gelden.

Reputatie 7
Badge +3

@Willem1000

NS is eigendom van de overheid en dus gehoorzaamt van Boxtel braaf de minister omdat hij bang is dat hij anders ontslagen wordt. Dat is het nadeel van een bedrijf in handen van de overheid, de directie volgt slaafs de politiek.

@Jeroen 

Ik ben bang dat de reiziger er zo meteen genoeg van begint te krijgen dat er alleen maar genavelstaard wordt. Het OV en de overheid laten de reiziger gewoon in de kou staat en vertellen doodleuk dat dit jaren kan gaan duren. Op deze manier kunnen we de boel beter opdoeken, er is gewoon regelrechte onwil om tot werkbare oplossingen te komen.  

De afgelopen weken is dit ook geregeld door Roger van Boxtel zelf gezegt/herhaald, er is simpelweg geen ruimte genoeg in de treinen om 1,5 meter afstand van elkaar te houden als iedereen maar weer met de trein gaat reizen.  Helaas zullen we ons de komende tijd nog moeten aanpassen tot het virus verdwenen is of dat er goede medicatie of een vaccin gevonden is voor het virus. En ja, dat is flink balen voor iedereen.

Een recent stukje in de krant van vandaag vanuit de NS:

https://www.trouw.nl/binnenland/de-ns-zetten-niet-minder-maar-meer-treinen-in~bc6b1bca/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Overigens moet de NS zich ook houden aan de maatregelen die door het kabinet zijn aangegeven en die voor iedereen gelden.

Dat 1.5 meter afstand is al achterhaald misplaatst argument,het moet vanaf 8 meter,er is een andere reden die 1.5 meter maar niet om zogenaamde virus afstand te houden 😠

Ik wordt niet graag besodemieterd,en dat is precies wat er gebeurd, schijnveiligheid is juist gevaarlijk.

Mensen gaan dit echt pikken hoor,doe maar zelf onderzoek kom je zelf achter over dat belachelijke 1.5 meter samenleving beleid,we zitten hier met 17 miljoen mensen, wat wil je dan met dat 1.5 meter om iets wat nooit bewezen is,dan alleen roepen via de media we gaan dood aan Corona,kom op zeg.

We zijn nu maand verder en nieuwe informatie, niet veel doden dan we werden wijsgemaakt 😠

Roger van Boxtel is een linkse Globalist, die gast verkloot heel de NS waar NS hard gewerkt hebt om top vervoerder te maken na al die jaren,moet je nu zien wat Roger doet,eerst dames en heren afschaffen omdat handjes vol van idioten dat ze geen man of vrouw zijn maar transgender.

Nu laat Roger NS naar de klote helpen met die idiote 1.5 maatregel, totaal omgekocht door de overheid die alleen maar bangmakerij verspreid, bespioneerd,boetes geven van burgers die genieten van elkaar zijn enzo:

Kom zeg, het hele DNA van NS is gewoon letterlijk kapot gemaakt sinds Roger van Boxtel het roer overnam,het hele NS directie leden moeten hem van de troon afzetten

Badge

Ik denk dat u een totaal verkeerd beeld heeft van Roger van Boxtel, uw toon staat me totaal niet aan en dus laat ik het hier verder bij  Ik heb uw vraag beantwoord.

Badge +3

Ik zit hier toevallig achter mijn PC met een leesbril op en de balkondeur nog open.

Lekker fris, even doorwaaien. Maar als ik netjes in mijn elleboog hoest (‘normale’ rokerskuchje) beslaat mijn bril… heel kort!

Is mijn mouw dan besmet? En wat als ik een t-shirt aan heb met korte mouwen?

Geen idee wat er gebeurt met zo’n (tandarts/chirurgisch) mondkapje/lapje met alleen een neusklemmetje/beugeltje.

Die hoest/proest/nies lucht moet toch ergens heen tenslotte… En wat houdt zo’n ding dan tegen als het bij wijze van spreken bij je oren of baard er toch uit komt?

Kijk, mijn bril is geen 1,5 meter maar iemand die naast me zit in het ov maakt geen kans om het te ontwijken hoor (en andersom vooral).

Reputatie 7
Badge +3

Als zelfs 8 meter niet genoeg is en ook maskers niet (ook de goede niet) dan kun je de trein wel helemaal opheffen. Dan kan er niemand meer met de trein.

Of je moet PAPR systemen (Powered Air Purifying Respirator) gaan gebruiken. Dat is echt de ultieme bescherming.

Ik denk dat u een totaal verkeerd beeld heeft van Roger van Boxtel, uw toon staat me totaal niet aan en dus laat ik het hier verder bij  Ik heb uw vraag beantwoord.

U toon bevalt me ook niet, en als je meent dat ik of anderen dat 1.5 meter moet aanhouden omdat de regering gewoon zitten bedriegen,ben ik niet van de partij.

Weet je wat reden was voor een lockdown dat wereldwijd 4,5 % zou eraan sterven,nu zijn we maand verder wereldwijd 0,2% wereldwijd doden laat staan waarvan 90% zijn mensen met onderliggende ziekte hadden en boven de 60 jaar waren. En steeds zitten we in een lockdown,dit klopt niet,en dat jij lekker vind en goed praat en totaal van de realiteit weg bent ben ik niet van gediend om dit goed te praten.

Roger klaagt nu over 1 miljard inkomsten mis, vind je het gek, hij werkt mee met regering met dat belachelijk 1.5 meter afstand gedoe.

Dus mee heulen met het corrupte regering,en vervolgens klagen,zo kennen we weer deze type mensen die ons proberen in dat 1.5 meter waanzin, je zal wel trots zijn.

ik heb er genoeg van, ik voorziet een enorme verlies bij NS en mensen gaan echt niet aan de 1.5 waanzin regel houden.houden.

En vervolgens ons schijnveiligheid geven,terwijl Rutte tijdens persconferentie alle journalisten gewoon bij elkaar zitten,geen 1.5 meter en Rutte die naar de kapper is geweest, hypocriet den top.

veel succes

Reputatie 7
Badge +3

Hebben we hier met een complotwappie te maken? Lekker gedemonstreerd gister in Den Haag? Ga toch lekker terug naar de “wakkere” Facebook groepen waar de andere gekkies zitten die dit soort dingen geloven.

Dat er nu tot nu toe niet 4,5% wereldwijd is overleden heeft alles te maken met de getroffen maatregelen overal. Zonder dat zouden de cijfers er heel anders uitzien. 

Hebben we hier met een complotwappie te maken? Lekker gedemonstreerd gister in Den Haag? Ga toch lekker terug naar de “wakkere” Facebook groepen waar de andere gekkies zitten.

Dat er nu tot nu toe niet 4,5% wereldwijd is overleden heeft alles te maken met de getroffen maatregelen overal. Zonder dat zouden de cijfers er heel anders uitzien. 

Over welke complot heb je over?, dat cijfer is gewoon door Tedros van WHO officieel bekend gemaakt hoor 4,5% wereldwijd zou mensen eraan sterven,na een maand en corona zit op retour net zoals griep epidemie bijna op zijn retour ligt,toeval hè dat RIVM en CBS geen griepdoden laten zien.

• ...

1 miljard tekort dreigt bij NS. Spoorbedrijf wil lagere kosten

De Nederlandse Spoorwegen vragen aan het kabinet om bepaalde kosten voorlopig niet of minder te hoeven betalen. “We dreigen aan het eind van het jaar een miljard tekort te gaan komen aan inkomsten terwijl onze kosten doorlopen”, zei NS-topman Roger van Boxtel vrijdag in de talkshow OP1.

Dit dus, terwijl we met nieuwe wereldwijd cijfers hebben 0,2% Corona doden en steeds in een lockdown zitten, is niet logisch dat jonge gezonde mensen ook vast moeten zitten,slaat gewoon nergens op.

Jij met je wappie

Gebruikte idioten zoals jij negeer ik ook,dus bij deze.

Badge +3

Rekenen is ook een vak…

In Nederland is/was het risico op overleven (inclusief de ‘kans’ om niet besmet te raken) gewoon nog 99,975%.

Dat zijn dus bij 17M mensen ongeveer (1-0,99975)×17M = 4250 doden. Klopt ongeveer dus.

Roger heeft dus bijna gelijk, geen speld tussen te krijgen want dat zijn de cijfers, 0,025% van de bevolking zal overlijden. Niet eens veel meer dan wat er jaarlijks aan alle tientallen ‘normale’ griepvirussen overlijdt.

Maar om nu te zeggen dat jij en ik en iedereen toch maar die 0,025% kans hebben (leeftijd speelt ook nog mee) om het zonder maatregelen én te krijgen én te overlijden is niet echt slim.

Dat is bij deze variant géén reden om dingen toe te staan die besmetting kunnen propageren. Kijk, bij de kapper met zijn mondkapje wil ik wel weer eens langs, of een museum of dierentuin.. zeker als je verder niet met risicogroepen in aanraking komt.

Die 4,5% van de bevolking dood gaat dus over positief geteste patiënten. Daarvoor zal je (in Nederland) eerst best serieuze klachten moeten hebben, en in quarantaine (met je hele gezin/huishouden) of opgenomen moeten worden in het ziekenhuis. Die zal je inderdaad niet snel tegen komen in een trein.

Zelfs ICU opnames overleeft 60% of meer (cijfers worden niet door RIVM bekend gemaakt, maar andere landen wel). Zie Boris Johnson en zo, die is redelijk hersteld al.

Reputatie 7
Badge +3

Over welke complot heb je over?,

Welk complot ik bedoel? Opmerkingen als “zogenaamde virus” (wat is het dan wel als het geen virus is?), “er is een andere reden die 1.5 meter” (oh ja, wat is die reden dan wel?), dat tijdens persconferentie alle journalisten gewoon bij elkaar zitten en dat Rutte die naar de kapper is geweest zijn echt de typische opmerkingen die al die maffe complotdenkers spuien op Facebookgroepen.  

Gebruikte idioten zoals jij negeer ik ook,dus bij deze.

Prima. Iedereen is zeker gek behalve jij?

Reputatie 7
Badge +3

Laat ik het netjes zeggen, het niet zo positieve beeld over Roger van Boxtel leeft breed onder de reizigers. Veel reizigers hebben de indruk dat hij er voornamelijk zit voor de belangen van de politiek, de vakbonden en het personeel maar bepaald niet voor de belangen van de reiziger. 

Reputatie 7
Badge +3

Laat ik het netjes zeggen, het niet zo positieve beeld over Roger van Boxtel leeft breed onder de reizigers. Veel reizigers hebben de indruk dat hij er voornamelijk zit voor de belangen van de politiek, de vakbonden en het personeel maar bepaald niet voor de belangen van de reiziger. 

Waar baseer jij dat op?

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B

Klopt wel ongeveer wat je vertelt. Eergisteren is er analyse gepubliceerd die er op uit kwam dat inclusief een tweede of eventueel derde coronagolf het totaal aantal doden in Nederland uit zal komen op 9500 en dat dat aantal daarmee uiteindelijk vergelijkbaar zal zijn aan dat van de griepgolf van 2018. Wel moet je daarbij realiseren  dat zonder beperkende maatregelen het aantal wel fors hoger zou zijn. 

Reageer