beantwoord

Met 1e klas in 2e klas?

• 29 mei 2014
  • 4 reacties
  • 308 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
In mijn vriendenkring is er een vraag ontstaan of het mogelijk is om met een reeds gekocht 1e klas kaartje alsnog in de 2e klas te zitten. Er kwamen zelfs suggesties over boetes! Weet iemand de werkelijke regeling op dit gebied?
icon

Beste antwoord door Thom 29 mei 2014, 12:10

Het is gewoon toegestaan met een eersteklaskaartje in de tweede klas te reizen. Andersom uiteraard niet. Een bekeuring is ondenkbaar want er is geen grond voor.

Ik ben het ook eens met je opmerking Isk, dat het absurd zou zijn en niet uit te leggen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge
Hoe de officiƫle regeling is zou ik niet weten, maar ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat dit aanleiding is voor een boete of zelfs maar een vermaning. Ik reis regelmatig met een eersteklaskaartje, maar als ik met collega's verder reis die tweede klas reizen, ga ik daar gewoon bij zitten. Nog nooit een conducteur ontmoet die daar een probleem van maakte.

Zou ook absurd zijn. Je betaalt meer dan je had hoeven te betalen, en dan nog een boete eroverheen ook?
Reputatie 7
Badge +4
Het is gewoon toegestaan met een eersteklaskaartje in de tweede klas te reizen. Andersom uiteraard niet. Een bekeuring is ondenkbaar want er is geen grond voor.

Ik ben het ook eens met je opmerking Isk, dat het absurd zou zijn en niet uit te leggen.
Reputatie 3
Badge

Nou ja, Sven Kramer wordt ook gediskwalificeerd als-ie 25 rondjes in de buitenbaan rijdt en dan toch de 10 km wint 😎. Maar het is goed om te weten dat NS verstandiger is dan de schaatsbond. . .
Reputatie 7
Badge +4
Wat ik me herinner was dat hij een foute baanwissel maakte maar ja, het drama is ons allen bijgebleven. De schaatsbond zal pijn in het hart gehad hebben maar men kon geen andere beslissing nemen, hoe naar ook. De precedentwerking zou ongekend geweest zijn dan.

Iemand met een eersteklaskaartje die in de tweede klas zit, doet zelfs niet iets per ongeluk fout, dus het drama lijkt me daarmee niet te vergelijken 😉

Reageer