beantwoord

Met enige regelmaat minimaal 5 minuten vertraging door goederentreinen

• 12 mei 2015
  • 1 reactie
  • 166 Bekeken

Hoi forum,

Dagelijks reis ik voor woon/werkverkeer met sprinters tussen Geldrop en Best. Helaas komt het de afgelopen weken vaak voor dat na de overstap op station Eindhoven de stoptrein naar Tilburg Universiteit van 7:04u met (minimaal) 5 minuten vertraging vertrekt. Hierdoor mis ik regelmatig mijn vervolgaansluiting in Best. In het verleden kon ik klachten over vertrektijden via Eva kwijt aan de klantenservice. Wellicht kan dat nu via dit forum? Wat is de beste manier om dit soort verstoringen kenbaar te maken aan de NS?

Met vriendelijke groet,

Forens
icon

Beste antwoord door Thijs2 12 mei 2015, 14:35

Forenske, welkom op ons forum. Vervelend dat dit vaker voorkomt op dit traject. We monitoren vertragingen op alle trajecten. Ook deze vertragingen zijn dus bij ons bekend. We zullen het spoor moeten delen met goederenvervoerders. Goederentreinen zijn echter weinig flexibel, door hun zware ladingen. Als een goederentrein dus even in de remmen knijpt om een andere trein voor te laten kan het erg lang duren voor de goederentrein weer op gang is. Dit kan voor grote vertragingen zorgen op het spoor. Daarom wordt vaak besloten om goederentreinen voor te laten. Zie ook deze uitleg van Prorail hierover.
Bekijk origineel

1 reactie

Forenske, welkom op ons forum. Vervelend dat dit vaker voorkomt op dit traject. We monitoren vertragingen op alle trajecten. Ook deze vertragingen zijn dus bij ons bekend. We zullen het spoor moeten delen met goederenvervoerders. Goederentreinen zijn echter weinig flexibel, door hun zware ladingen. Als een goederentrein dus even in de remmen knijpt om een andere trein voor te laten kan het erg lang duren voor de goederentrein weer op gang is. Dit kan voor grote vertragingen zorgen op het spoor. Daarom wordt vaak besloten om goederentreinen voor te laten. Zie ook deze uitleg van Prorail hierover.

Reageer