beantwoord

Met je voeten op de stoel?

  • 26 February 2014
  • 54 reacties
  • 23430 Bekeken

Als het erg rustig is in de trein en ik in een (bijna) lege coupe zit vind ik het fijn om mijn schoenen uit te doen en dan met mijn voeten te steunen op de stoel tegenover mijn stoel.
Is dit toegestaan? Of mag het niet conform de huisregels van de NS?
icon

Beste antwoord door Edwin 26 February 2014, 11:33

Bekijk origineel

54 reacties


Ik ben mij er van bewust dat er van alles op die treinstoelen gebeurt wanneer ik er niet bij ben...
Bedankt Trainz(goed en grappig ironisch bedoeld), ik zie nu van alles voor me 😃 hahahahaa!!
Ik was me er tot net aan toe nog niet zo bewust van:P.
Ik ben opgegroeid in een wat wonderlijke omgeving, maar waar miepen geen optie was. Natuurlijk ga ik een ander niet verplichten om z'n klauwen onder de modder te krijgen omdat ik zo nodig de pootjes ergens kwijt moest, maar ik ga ook niet permanent met schoonmaakdoekjes rondlopen. Ben praktisch nooit ziek, toevallig dit jaar een keer, daarvoor was in 2009 toen met de Mexicaanse griep.

Vond een paar weken geleden nog een fles stroop met een THT op 2005. De melk en de stroop zijn gebruikt om pannenkoeken te bakken, ging best ja 🆒


Tjeem, ik ben blij en lach heel hard! Ik zie dingen altijd zo voor me en schiet dan vaak in een bui lachstuipen.
Tja, ik zou mezelf te dom achten om te bepalen of ik stroop uit 2005 nog kan gebruiken, ook al weet ik verstandelijk dat het 99% een suikervorm is waar de meeste bacterien niet graag in leven(? klets ik nu onzin?), dus dat zou wel kunnen ja lijkt mij.

Gelukkig dat u er naar ik aanneem niks aan hebt overgehouden (Mexicaanse griep), ik heb wel onder een steen geleefd, zegt mij zo 1-2-3 niks wat dit nou weer voor een epidemie was...

Goed idee die schoonmaakdoekjes 😛 ik ben wel zo'n type dat voor dat gedrag in aanmerking komt.

Fijn ook dat u niet de behoefte heeft en er op let dat anderen niet met extreme viezigheid in aanraking komen door uw omgang met gebruiksvoorwerpen naar uw eigen wens.

Als ik eerlijk mag zeggen leg ik heel soms wel eens mijn benen op het tafeltje, wapperend met mijn voeten in de lucht. Dat zou wel mogen, lijkt me.
Maar ik geef toe, het zal er wel iets te overdreven relaxed uitzien voor reizigers....

 


Zoals Loes (HC) hiervoor al schreef is ook dat niet toegestaan, omdat je de voorzieningen (het tafeltje, dus) anders gebruikt dan waarvoor ze bedoeld zijn.

Ik denk dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten zal worden (behalve wanneer je misschien een HC met hoofdpijn treft), zeker als je de schoenen uit hebt of anders een krant onder je schoenen legt ter bescherming van die "voorzieningen".
Ik heb bij genomen voorzorgsmaatregelen in ieder geval nog nooit een conducteur er opmerkingen over horen maken. Wel als je met "kale" schoenen de voeten op de bank had gelegd.

Wordt tijd dat de IC's van couchettes worden voorzien. 🙂

 

Maar dat is toch heel arbitrair? Hoe bedoel je "anders dan bedoeld"? Een tafel is er om dingen op te leggen of er op neer te zetten, hoezo zou mijn been dan niet op het tafeltje mogen liggen? Zou u dan ook zeggen dat men geen hoofden of armen op hun tafeltje mogen leggen?

Reputatie 7
Badge +1

Als ik eerlijk mag zeggen leg ik heel soms wel eens mijn benen op het tafeltje, wapperend met mijn voeten in de lucht. Dat zou wel mogen, lijkt me.
Maar ik geef toe, het zal er wel iets te overdreven relaxed uitzien voor reizigers....

 


Zoals Loes (HC) hiervoor al schreef is ook dat niet toegestaan, omdat je de voorzieningen (het tafeltje, dus) anders gebruikt dan waarvoor ze bedoeld zijn.

Ik denk dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten zal worden (behalve wanneer je misschien een HC met hoofdpijn treft), zeker als je de schoenen uit hebt of anders een krant onder je schoenen legt ter bescherming van die "voorzieningen".
Ik heb bij genomen voorzorgsmaatregelen in ieder geval nog nooit een conducteur er opmerkingen over horen maken. Wel als je met "kale" schoenen de voeten op de bank had gelegd.

Wordt tijd dat de IC's van couchettes worden voorzien. 🙂

 

Maar dat is toch heel arbitrair? Hoe bedoel je "anders dan bedoeld"? Een tafel is er om dingen op te leggen of er op neer te zetten, hoezo zou mijn been dan niet op het tafeltje mogen liggen? Zou u dan ook zeggen dat men geen hoofden of armen op hun tafeltje mogen leggen?

U reageert in een topic van waarbij de vorige bijdrage 6 jaar geleden is en verwacht dan nog een reactie?

Reageer