beantwoord

Mijn reishistorie klopt niet.

• 28 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 547 Bekeken

Geachte lezer,

Mijn reishistorie klopt niet.
Ik heb een dalvrij abbonement.
Ben ingecheckt in Rotterdam, om naar (arriva) Emmen te gaan.
was op 25 augustus een aanrijding met een persoon tussen utrecht en amersfoort,
via Hilversum om gereisd. meer dan een uur vertraging.

Normaal komt er een linkje te staan met " Aanvragen geld terug bij vertraging " Deze link krijg ik niet. (zie afbeelding)
Terwijl ik netjes heb ingecheckt en uitgecheckt. Wil graag 1/18 deel geld terug.

Groeten Steffano
icon

Beste antwoord door Anonymous 29 augustus 2014, 10:14

Dag Steffano, welkom op het NS Serviceforum!

Om gebruik te kunnen maken van de regeling Geld terug bij vertraging moet je een check in en check uit van het traject waarop je vertraging hebt gehad kunnen aantonen. Wanneer ik je reisgegevens bekijk dan zie ik dat er iets niet goed is gegaan met het in- en uitchecken. Hierdoor kun je ook niet in aanmerking komen voor deze regeling. Zou je mij een privébericht kunnen sturen zodat ik kan uitzoeken wat er in je reistransacties staat? Alvast bedankt!

PS: voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'in de trein'
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u niet heeft uitgecheckt is er normaal gesproken ook geen recht op Geld Terug Bij vertraging, omdat het niet vast te stellen is hoeveel vertraging u heeft opgelopen. Mocht u door dit ongeval uw reis niet kunnen maken en was u teruggereisd, dan kan het wel, mits u dit door geldig in- en uitchecken kunt aantonen. Het kan tot 24 uur duren tot dit zichtbaar is op Mijn NS maar dat had dan al het geval moeten zijn. Als het echt niet lukt, kunt u de klantenservice bellen tot tien uur vanavond.
En als er geen linkjes aangegeven worden zou u de telefoon kunnen gebruiken en de Klantenservice bellen (030 751 51 55).
Een andere optie om gewoon af te wachten tot een moderator uw bericht leest en daarover contact met u opneemt.
Badge +3
Het bijgevoegde knipsel uit uw transactieoverzicht doet vermoeden dat dit niet als één reis is geregistreerd. Hebt u wellicht in Rotterdam Centraal per ongeluk uw kaart voor de verkeerde kant van een poortje gehouden? Dan is dat gezien als uitchecken voor een reis waarvoor u niet had ingecheckt. En dan is uw handeling in Zwolle gezien als check-in voor een reis waar u nu niet voor hebt uitgecheckt.

Het lijkt me dat u het beste contact kunt opnemen met de Klantenservice op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief) om dit recht te zetten. Of u wacht even tot in dit topic een moderator van NS langskomt om dit op te pakken.
Dag Steffano, welkom op het NS Serviceforum!

Om gebruik te kunnen maken van de regeling Geld terug bij vertraging moet je een check in en check uit van het traject waarop je vertraging hebt gehad kunnen aantonen. Wanneer ik je reisgegevens bekijk dan zie ik dat er iets niet goed is gegaan met het in- en uitchecken. Hierdoor kun je ook niet in aanmerking komen voor deze regeling. Zou je mij een privébericht kunnen sturen zodat ik kan uitzoeken wat er in je reistransacties staat? Alvast bedankt!

PS: voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'in de trein'

Reageer