beantwoord

Mijn veilige, gecertificeerde medische FFP2-mondkapje

• 1 juli 2020
  • 7 reacties
  • 312 Bekeken

Reputatie 2

Nu de overheidsmagazijnen weer propvol medische mondkapjes liggen, ruim voldoende voor de 2e golf, en gezien de reactie van Mark Rutte in een persmoment enkele weken geleden dat een medisch mondkapje in het OV ook is toegestaan, heb ik een vraag.

Morgen ga ik voor het eerst sinds maanden weer met het OV om mijn oude vader te bezoeken (ik ben zelf ook al oud, trouwens). Ik heb weinig vertrouwen in de zelfgefabriceerde en zelfgewassen en verkeerd gebruikte etc. etc. mondkapjes van mijn medereizigers. Dus ik ga morgen een FFP2-mondkapje opzetten. Dure dingen (4 euro per stuk), maar mijn persoonlijke veiligheid gaat uiteraard voor.
Hoe groot is de misdaad die ik morgen ga begaan en wat is de straf die mij te wachten staat?
(Dan kan ik het geld vast opzijleggen ;)

icon

Beste antwoord door Slidestops 1 juli 2020, 20:31

Een boete ga je er zeker niet voor krijgen.
In de bouwmarkt verkopen ze ook FFP2 mondkapjes. 

Het idee erachter was dat de consument niet óók gebruik moest maken van de voorraad medische maskers. 

Bekijk origineel

7 reacties

Ik moet u teleurstellen, u krijgt geen straf @Cassanda en er is al helemaal geen sprake van een misdaad. Ik wens u een prettige reis met uw medische mondneuskapje.

Beter te veilig dan niet veilig.

Reputatie 7

Een boete ga je er zeker niet voor krijgen.
In de bouwmarkt verkopen ze ook FFP2 mondkapjes. 

Het idee erachter was dat de consument niet óók gebruik moest maken van de voorraad medische maskers. 

Badge +3

Ja, met soms een stickertje op de doos ‘non-medical’ als het een afgekeurde batch is (of in merkloze blister-verpakking).

Zijn alsnog dezelfde maskertjes, net als sommige goedkopere biermerken met dan als brouwerij H. West of zo met een adres ergens in Utrecht of zo. Helmond West (Lieshout dus) is gewoon Bavaria.

Reputatie 2

Dat wordt dan morgen een weinig opwindende reis ;)

Dank voor het antwoord!

Dat wordt dan morgen een weinig opwindende reis ;)

Dank voor het antwoord!

Helaas kunnen "we" dat hier niet beloven.

Doet u nog een verslagje morgenavond ?

Reputatie 7
Badge +3

Ja, met soms een stickertje op de doos ‘non-medical’ als het een afgekeurde batch is (of in merkloze blister-verpakking).

Zijn alsnog dezelfde maskertjes, net als sommige goedkopere biermerken met dan als brouwerij H. West of zo met een adres ergens in Utrecht of zo. Helmond West (Lieshout dus) is gewoon Bavaria.

Het hoeft echt niet een afgekeurde batch te zijn, met een stickertje 'non-medical’ op de doos of een andere naam op de verpakking. FFP1/FFP2/FFP3 maskers worden normaal gesproken ook gebruikt voor allerlei niet medische toepassingen.

Waar ik gewerkt heb is de range aan FFP maskers voor diverse industriele doeleinden groter dan die voor medische doeleinden en worden er ook veel meer van verkocht aan de veiligheid/industriele dealers dan aan ziekenhuizen en medische groothandels. En dezelfde maskers die aan healthcare klanten worden geleverd worden ook, maar dan onder een ander product nummer, geleverd aan de industrie. Zo is bv het (medische) 1872V+ masker volkomen identiek aan de (industriele) 9322, die ook in een kleinere blister verpakking in bouwmarkten te koop is. Nu misschien even niet, omdat de productie en levering sinds Corona vooral is gericht op de zorg sector waardoor er bij veiligheidsdealers en bouwmarkten geen of maar beperkte voorraad is. 

Reputatie 7
Badge +3

Er schijnen geen tekorten aan FFP2 maskers meer te zijn. In Frankrijk is vorige week een fabriek er mee gestopt vanwege een gebrek aan afzet.

Reageer