beantwoord

Minderjarig met beperking.

• 12 juli 2018
  • 4 reacties
  • 169 Bekeken

wij verhuizen na Nederland en hebben nooit openbaar vervoer gebruik...
mijn kind van 14 , die een beenbeugel heeft moet na school, ong 10 km, rechtstreeks . Kun je kaartjes kopen voor alleen die traject tijdens schooldagen en kan ze enkel die traject gebruik. Wil niet dat ze zo maar overal na toe kan . En hoe veilig is de trein voor een kind , better business class reizen. Ik Will dat mijn kind veilig is en niet woord lastig gevallen . Ik zie ook dat treinen vaak heel vol zijn, zijn er zitplaatsen voor mensen met beperking ? Klink misschien allemaal heel onnozel maar wij wetten bijna niks van Nederland . Dank jullie wel voor jullie andworden .
icon

Beste antwoord door VIRM 13 juli 2018, 12:51

Toen ik 14 was, moes tik ook iedere dag met de trein reizen van en naar school. Weliswaar niet met een beenbeugel, maar wel met een blindenstok. 🙂 Op dat tijdstip is de doorsnee reiziger gewoon een forens, scholier of student, dus geen reden om je onveilig te voelen. En andere reizigers die lomp reageren op een handicap waarmee je rondloopt zal je toch wel altijd houden, maar daar zou ik mij niet al te druk over maken.

Wat betreft de trein: er zitten speciale stickers bij sommige stoelen, die bedoeld zijn voor reizigers met een handicap. Daarnaast zou ik ook even experimenteren met welke trein het handigst is qua drukte: Zelf merk ik als frequente spitsreiziger dat het qua drukte uitmaakt of je een trein eerder of later neemt, en de plek waar je instapt in de trein. Misschien kan het ook geen kwaad om, voordat het schooljaar begint, een paar keer met het traject te oefenen?

Andere forumleden hebben al verwezen naar allerlei abonnementen. Mocht je kind toevallig naar het speciaal onderwijs gaan, kan de gemeente mogelijk de abonnementskosten vergoeden.
Bekijk origineel

4 reacties

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-functiebeperking

Reizen met een functiebeperking

Bent u minder goed ter been, slechthorend of slechtziend? NS biedt diensten en faciliteiten die helpen bij de treinreis en op het station. Denk aan hellingbanen, een OV-Begeleiderskaart of een OV-chip Plus abonnement. Tijdens uw reis staat onze reisassistentie u graag bij. Op deze pagina vindt u alle informatie die u nodig heeft om uw reis goed voor te bereiden.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-functiebeperking/hulp-onderweg.html

Assistentie tijdens uw reis

Reist u met een lichamelijke beperking en heeft u hulp nodig bij het in-, over- en uitstappen? Of heeft u iemand nodig om u door het station te begeleiden? Dan kunt u gratis gebruikmaken van NS Reisassistentie. Op ruim 115 stations in Nederland bieden we NS Reisassistentie aan van de eerste tot en met de laatste trein. Een opgeleide NS-medewerker of taxichauffeur helpt u daar namens NS ter plekke bij uw treinreis en op het station.
Reputatie 7
Badge
Hallo Isabela. 🙂 Ik denk sowieso dat het vooral verstandig is om sowieso een abonnement te nemen omdat het anders wel heel duur gaat worden om steeds losse kaartjes te kopen hoor.
Omdat jouw kind steeds hetzelfde traject zal gaan reizen is het misschien verstandig om een trajectvrij abonnement te nemen.
Maar mocht er niet vaak in de spits gereist worden dan kan juist een Dal Voordeel abonnement ook een uitkomst zijn.
Bekijk anders deze pagina even, daar staan alle abonnementen in.
https://www.ns.nl/abonnementen
Reputatie 5
Hallo Isabella, en welkom bij de NS Community.

Als hetzelfde traject vaak gereisd wordt, is een Traject Vrijabonnement wellicht aan te raden, zoals Trein-D al zegt. Dit kan al snel veel voordeliger zijn dan losse kaartjes.

Doorgaans zijn de spitstijden (in de ochtend tussen 06:30 en 09:00, en in de avond tussen 16:00 en 18:30) het drukst. De 1e klas is vaak rustiger dan de 2e, maar deze kost dan
ook meer. In de trein wordt ook verzocht om op te staan voor mensen met een beperking.

Als je verdere vragen hebt, mag je die hier gerust stellen hoor!
Reputatie 6
Toen ik 14 was, moes tik ook iedere dag met de trein reizen van en naar school. Weliswaar niet met een beenbeugel, maar wel met een blindenstok. 🙂 Op dat tijdstip is de doorsnee reiziger gewoon een forens, scholier of student, dus geen reden om je onveilig te voelen. En andere reizigers die lomp reageren op een handicap waarmee je rondloopt zal je toch wel altijd houden, maar daar zou ik mij niet al te druk over maken.

Wat betreft de trein: er zitten speciale stickers bij sommige stoelen, die bedoeld zijn voor reizigers met een handicap. Daarnaast zou ik ook even experimenteren met welke trein het handigst is qua drukte: Zelf merk ik als frequente spitsreiziger dat het qua drukte uitmaakt of je een trein eerder of later neemt, en de plek waar je instapt in de trein. Misschien kan het ook geen kwaad om, voordat het schooljaar begint, een paar keer met het traject te oefenen?

Andere forumleden hebben al verwezen naar allerlei abonnementen. Mocht je kind toevallig naar het speciaal onderwijs gaan, kan de gemeente mogelijk de abonnementskosten vergoeden.

Reageer