beantwoord

Mindfullness

• 19 januari 2018
  • 6 reacties
  • 221 Bekeken

Wat zou het een meerwaarde zijn voor de reisbeleving, wanneer de treinrit te volgen is vanuit de machinistenruimte op de aanwezige schermen
icon

Beste antwoord door Henk Mol 19 januari 2018, 09:53

DB heeft dat ooit als proef gedaan in ICE-treinen mer dat heeft nooit een vervolg gekregen. De kosten spelen daarbij uiteraard een rol en ik denk dat gezien de toch al zeer hoge tarieven in Nederland je voorzichtig moet zijn nog meer extraatjes te verzinnen die de treinkaartjes nog duurder maken. De betaalbaarheid van de trein is in Nederland nu al voor veel mensen een probleem.
Kom, kom, kom, een dashcam die bijna standaard in een auto zit en een stukje software die de beelden afwisselt met informatie. Dat zijn echt de kosten niet. Tenzij je er eerst taakgroepen en onderzoekscommissies voor instelt.
Maar wat wel een rol speelt is dat in gevaarlijk ogende situaties tegentrein, mensen langs het spoor, overwegen, mensen ook beelden krijgen van in hun ogen gevaarlijke situaties en daardoor onrustig kunnen worden of in paniek kunnen raken. Nog afgezien van de juridische problemen die men verwacht als ook eventuele overtredingen van de machinist voor iedereen zichtbaar worden....
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge
Ik zou zeggen. Kijk eens op YouTube naar de vele cab-rides die machinisten geplaatst hebben. :)

Haast elk traject van Nederland staat er op.
Reputatie 7
Ik denk dat het kwa kosten in sommige treinstellen best meevalt. Neem als voorbeeld de FLIRT. Die heeft al een camera voorop hangen en die is al vanuit de andere cabine te bekijken. Om die dan af te spelen op de andere schermen is volgens mij niet meer als een software dingentje.

Bij een VIRM zit er geen camera voorop en is er geen zichtbaar camera-systeem, dan wordt het een heel ander (duurder) verhaal.
Reputatie 7
Badge +4
Een springer life voor de dashcam lijkt me toch echt ongewenst. Het neemt niet weg dat ik het eigenlijk wel leuk vind in de ICE mee te kijken. Het is meestal afgesloten maar met wat moeite zie je het raam wel.
Reputatie 3
DB heeft dat ooit als proef gedaan in ICE-treinen mer dat heeft nooit een vervolg gekregen. De kosten spelen daarbij uiteraard een rol en ik denk dat gezien de toch al zeer hoge tarieven in Nederland je voorzichtig moet zijn nog meer extraatjes te verzinnen die de treinkaartjes nog duurder maken. De betaalbaarheid van de trein is in Nederland nu al voor veel mensen een probleem.
Kom, kom, kom, een dashcam die bijna standaard in een auto zit en een stukje software die de beelden afwisselt met informatie. Dat zijn echt de kosten niet. Tenzij je er eerst taakgroepen en onderzoekscommissies voor instelt.
Maar wat wel een rol speelt is dat in gevaarlijk ogende situaties tegentrein, mensen langs het spoor, overwegen, mensen ook beelden krijgen van in hun ogen gevaarlijke situaties en daardoor onrustig kunnen worden of in paniek kunnen raken. Nog afgezien van de juridische problemen die men verwacht als ook eventuele overtredingen van de machinist voor iedereen zichtbaar worden....
Reputatie 7
Plus, er zijn dingen die voor een trein gebeuren die je liever niet wil zien...
Reputatie 7
Badge +3
DB heeft dat ooit als proef gedaan in ICE-treinen maar dat heeft nooit een vervolg gekregen. De kosten spelen daarbij uiteraard een rol en ik denk dat gezien de toch al zeer hoge tarieven in Nederland je voorzichtig moet zijn nog meer extraatjes te verzinnen die de treinkaartjes nog duurder maken. De betaalbaarheid van de trein is in Nederland nu al voor veel mensen een probleem.

Reageer